رییس کمیته امداد مسجدسلیمان در جمع اهالی رسانه : یکی از راههای کمک به محرومان شهرستان جمع آوری صدقات است / راه اندازی سامانه آنلاین و پرداخت آنی برای دریافت صدقات و کمک های نقدی به نیازمندان

میثاق حاجتی/خورنا: با حضور اهالی رسانه مسجدسلیمان پژمان منصورنیا رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان به تشریح بخشی از اهداف و برنامه های این کمیته پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل راستا نیوز وی در ابتدای سخنان خود گفت: کمیته امداد امام (ره) با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان، و خودکفا کردن محرومان تشکیل یافته است.

ایشان بررسی و شناخت انواع محرومیت های مادی و معنوی نیازمندان و تبیین و تامین نیازهای حمایتی، معیشتی، فرهنگی و ارتقای سطح زندگی آن ها در حد امکان و شناسایی افراد و خانواده های لازم الحمایه در شهر و روستا و عشایر، فراهم آوردن امکانات لازم به منظور خود اتکا نمودن افراد و خانواده های مورد حمایت و سایر نیازمندان از طریق ایجاد اشتغال، اعطای وام، آموزش های فنی و حرفه ای و ارائه خدمات لازم در حد امکان،ایجاد تسهیلات لازم جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و اقدام به بیمه های درمانی و اجتماعی اقشار آسیب پذیر در حد امکانات و چارچوب قوانین و مقررات مربوطه، پرداخت مستمری (کمک های نقدی و غیر نقدی)،اعطای وام قرض الحسنه ضروری، کمک به تعمیر و تهیه مسکن، ازدواج و جهیزیه ی نیازمندان،ارائه ی خدمات فرهنگی به افراد و خانواده های نیازمند و انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی و تامین وسایل آموزشی و کمک آموزشی لازم،حمایت موردی از افراد و خانواد های نیازمند در برابر مشکلات ناشی از بروز حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی،ارائه ی خدمات مشاوره و مددکاری و حمایت های لازم حقوقی و قضایی به افراد و خانوادهای نیازمند را از اهداف این کمیته خواند…

منصورنیا با بیان این که گفت: ۱۰۰ درصد صدقات که در شهرستان جمع آوری می شود درهمین شهرستان و در سرفصل های مختلف و تعریف شده  مثل خدمات ویپه درمانی، کمک به مناطق محروم، ارتقاء شاخص های بهداشتی، پرداخت وام های ضروری به مددجویان و… هزینه می شود.

رییس کمیته امداد در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با طرح اکرام ایتام گفت: طرح اکرام ایتام،با هدف رسیدگی به نیازهای مادی و معنوی فرزندان محروم از نعمت پدر آغاز گردید،  طرح اکرام برنامه ای انسان دوستانه است که برای یاری وحمایت کودکان بی سرپرست طراحی شده و به اجرا درآمده است براساس این طرح هر فرد حقیقی یا حقوقی کفالت مادی و معنوی یک یا چند نفر از ایتام واجد شرایط، فرزندان یتیم بی سرپرست دختر و پسر (زیر ۱۸ سال سن) مورد حمایت مادی و معنوی حامیان خیًر که آمادگی خود را جهت رسیدگی و معاضدت ایتام اعلام نموده اند ، قرار می گیرند. که کمیته امداد امام شهرستان دست همه کسانی که می توانند در این طرح یاری رسان ما باشند را به گرمی می فشارد.

منصورنیا همچنین از راه اندازی سامانه آنلاین و پرداخت آنی برای دریافت صدقات و کمک های نقدی به نیازمندان خبر داد و گفت: این کار با هدف مدرن کردن و همچنین تسهیل در دریافت نذورات و کمک های مردمی به نیازمندان راه اندازی شده است تا علاوه بر پرداخت آسان باعث اعتماد خاطر شهروندان خیر جهت کمک به نیازمندان شود. منصورنیا افزود:شهروندان محترم در صورت تمایل میتوانند با شماره گیری شماره#۰۶۱۵*۸۸۷۷ * اقدام به واریز کمک های نقدی خود جهت کمک به خانواده های نیازمند با گوشی تلفن همراه در مسسجدسلیمان کنند.

منصورنیا با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان ضمن تبریک این ماه عزیز گفت: برنامه کمیته در این ماه به سه بخش تقسیم می شود. در دهه اول ماه مبارک رمضان اطعام نیازمندان را داریم که امیدوارم همشهریان عزیز با کمک های نقدی و غیر نقدی خود ما را در این کار خیر حمایت کنند. در دهه دوم دعوت مردم به مشارکت در حمایت از ایتام و محسنین را در برنامه داریم و در دهه سوم دعوت مردم به پرداخت زکات و فطریه به کمیته امداد امام (ره) در دستور کار ما قرار دارد. وی گفت: لازم به ذکر است: کمیته امداد تنها مرکزی ست که می تواند زگات فطریه را دریافت نماید…

رییس کمیته امداد امام(ره) ضمن تقدیر از اهالی رسانه شهرستان از آن ها خواست در این کار خیر یاری گر کمیته امداد باشند. ایشاندر پایان سخنان خود گفت: از مهندس ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تشکر و سپاسگزاری می نمایم که کمک های خوبی را برای ما دریافت نمود. همچنین از حجت الاسلام امینی امام جمعه محترم ، مهندس گوروئی فرماندار محترم، مسئولین نفت و همه خیرین که یاری رسان ما بوده اند کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *