نمایش هنرمندان ماهشهری به جشنواره سراسری ‘تئاتر مردمی خرداد’ راه یافت

نمایش 'عباس دو چوب' به کارگردانی هنرمندان ماهشهری از سوی هیات انتخاب چهارمین همایش سراسری ' تئاتر مردمی خرداد' پس از بررسی و ارزشیابی آثار، به این جشنواره راه یافت.

خورنا – زندگی و سیره حضرت امام خمینی(ره) و سایر شخصیت‌های برجسته‌ تاریخ انقلاب اسلامی، نقش مبارزات حضرت امام خمینی(ره) در افشای و سقوط رژیم شاهنشاهی،نقش قیام ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش حماسه‌ عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی،نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد، نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی، نقش و تاثیر شهدای تاریخ انقلاب در به ثمر نشستن نهال انقلاب اسلامی از موضوع و محورهای جشنواره سراسری ‘تئاتر مردمی خرداد’ اعلام شده است.
این همایش به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) برگزار می شود.
هیات انتخاب چهارمین همایش سراسری ‘تئاتر مردمی خرداد’ پس از بررسی و ارزشیابی آثار شرکت کنندگان، ۲۰ اثر واجد شرایط حضور در این رویداد را معرفی کرد.
نمایش ‘عباس دو چوب’ هنرمندان ماهشهری به کارگردانی حسین کارگر و نویسندگی محمد علی میناوی بین این ۲۰ اثر معرفی شد و به چهارمین همایش سراسری ‘تئاتر مردمی خرداد’ راه یافت.
نمایش ‘ عباس دو چوب’ هنرمندان ماهشهری تنها اثر راه یافته به این همایش از استان خوزستان است.
بنا بر پیشنهاد اعضای هیات انتخاب و موافقت دبیرخانه، چهارمین همایش سراسری ‘تئاتر مردمی خرداد’ به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود و به منظور تمرکز زدایی و توسعه‌ی اجرای نمایش‌های میدانی، آثار گروه‌های استانی از ۱۳ تا ۱۶ خردادماه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به روی صحنه می رود.
مراسم اختتامیه‌ جشنواره سراسری ‘تئاتر مردمی خرداد’، ۱۷خردادماه سال جاری با تقدیر از گروه‌های شرکت کننده در حوزه هنری در تهران برگزار می شود.

 

منبع