انتقاد فرماندار سابق اهواز از جو سازی ها: فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا متفاوت است/ شایسته نیست با گره زدن این دو انتخابات، کام مردم را تلخ نماییم

خورنا – اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار سابق اهواز در یادداشتی نوشت: پیش از هر چیز لازم می دانم مراتب سپاس و تشکر خودم را از مردم خوب و نجیب خوزستان بمناسبت مشارکت گسترده آنها در انتخابات ریاست جمهوری و رای کم نظیرشان به جناب آقای دکتر روحانی اعلام دارم .

با توجه به مصاحبه ای که اخیرا جناب آقای دکتر حسینی ریاست محترم ستاد انتخاباتی حجه الاسلام و المسلمین رئیسی در استان خوزستان انجام داده اند ، لازم دیدم بعنوان اولین فرماندار دولت تدبیر و امید در اهواز ، نکاتی را جهت اطلاع مردم عزیز خوزستان و ایشان به استحضار برسانم .
بسیار عجیب و مایه شگفتی است ، جناب آقای حسینی که خود از مدیران با سابقه خوزستان بوده و با فرایند انتخابات آشنایی کامل دارند ، اینگونه ناشیانه انتخابات ریاست جمهوری را با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مقایسه و نتیجه بگیرند که در برگزاری آن تخلف صورت گرفته است .
جناب آقای حسینی ، لازم است بدانید ، فرماندار در مرحله اول ، اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری را پس از تایید هیئت نظارت شورای محترم نگهبان معرفی می نماید . بنابراین در انتخاب کلیه اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری ، نظارت عالیه شورای محترم نگهبان وجود خواهد داشت و اساسا فرمانداری ، استانداری یا هر مقام دولتی دیگر رأسا نمی تواند بدون نظر هیئت نظارت شورای نگهبان ، هیئت اجرایی را انتخاب نماید .
هیئت نظارت شورای نگهبان از مرحله ثبت نام تا پایان زمان اعلام نتایج در فرمانداری ها و ستادهای انتخابات به شکل کامل و مستمر حضور دارند ، همچنین در تمام حوزه های اخذ رای حداقل ۳ نفر از طرف شورای نگهبان از ابتدای رای گیری تا پایان مرحله شمارش آرا بعنوان ناظر ، حاضر بوده و ذیل کلیه صورتجلسه ها را نیز امضا خواهند نمود .
در پایان و در مرحله تجمیع آرا ، هیئت اجرایی و هیئت نظارت به صورت مستقل بر اساس صورتجلسه های شعب اخذ رای ، آرا را تجمیع می نمایند و بعد از هماهنگی کامل با همدیگر و بررسی و تطبیق صورتجلسه ها و احیانا رفع مغایرت ها ، نتیجه را اعلام می نمایند .
بنابراین تمام مراحل اخذ رای و اعلام نتیجه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با یکدیگر متفاوت بوده و امکان تقلب یا تخلف در انتخابات ریاست جمهوری با عنایت به نظارت عالیه شورای محترم نگهبان امری بسیار بعید و محال می باشد چرا که دو جریان فکری( دولتی و نظارتی) در امر برگزاری انتخابات دخیل می باشند .
با توجه به توضیحات ارائه شده که همه آنها دقیقا مطابق قانون می باشند ، دلیلی ندارد جنابعالی ، که احتمالا از عدم پیروزی کاندیدای مورد نظرتان ، خوشنود نیستید با زیر سئوال بردن فرایند نظارت شورای محترم نگهبان و عملکرد فرمانداری ها و هیئت های اجرایی ، اینگونه مخالفت و نارضایتی خودتان را اعلام نمایید .
جناب آقای دکتر حسینی ، بحمدالله ، جمهوری اسلامی ایران با هدایت و رهبری ، رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بعنوان مظهر دموکراسی دینی در خاورمیانه مطرح است و خوشبختانه مشارکت کم نظیر مردم ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و رای اکثریت آنها به اعتدال و عقلانیت و انتخاب مجدد جناب آقای دکتر روحانی به ریاست جمهوری ، تحسین جهانیان را برانگیخته است .
حال که اکثریت مردم مسیر اعتدال و عقلانیت را انتخاب نموده اند باید پیروزی مردم و این جشن ملی را پاس داشت ، ما مسئولان بعنوان خدمتگذاران این مردم می بایست به توصیه حکیمانه رهبر معظم انقلاب که فرمودند مسئولان باید به مردم امیدواری دهند ، عمل نماییم ، بنابراین شایسته نیست با گره زدن انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر اهواز به یکدیگر ، کام مردم را تلخ نموده و خدایی نکرده بذر نا امیدی را در دل آنها بکاریم . جنابعالی بهتر از هر کسی می دانید این دو مقوله از هم جدا هستند و بدون شک مسئولین ذیربط طبق قانون چنانچه در فرایند انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز تخلفی صورت گرفته باشد ، برخورد خواهند نمود.
اسماعیل ارزانی بیرگانی
فرماندار سابق اهواز