رئیس‌ستادانتخاباتی‌دکتر‌روحانی‌در‌خوزستان: ۵۷ درصد مردم خوزستان به روحانی رأی داده‌اند

خورنا|احمدرضارستمی: عصر روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه، دکتر کهرام رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در خوزستان در نشست‌خبری با رسانه‌ها گفت: مردم خوزستان در این دوره از انتخابات بسیار عالی درخشیدند و با حضور باشکوه ۵۰ تا ۶۰ هزار نفری که در مراسم استقبال از دکتر روحانی داشتند، ما در کشور رو سفید کردند، که در این راستا جا دارد در آغاز این جلسه از تمامی مردم شریف خوزستان تشکر داشته باشم.

وی یادآوری کرد: با توجه به مشکلات زیست محیطی موجود در خوزستان، خیلی‌ها انتظار بر این داشتند که رأی چندانی به دکتر روحانی در خوزستان داده نشود، ولی برعکس مردم‌ خوزستان با دادن رأی بالا به دولت تدبیر و امید، نشان دادند که می‌خواهند، این مشکلات زیست محیطی موجود در استان، به دست دکتر روحانی در دوره بعدی دولت حل و فصل شود.

کهرام بیان کرد: مردم خوزستان به صورت خودجوش با شعار تاریخی« ما که هوا نداریم ولی هواتو داریم» ضمن نشان دادن درک بالای سیاسی خود، مهر تائیدی هم بر اقدامات زیربنایی و ملّی دکتر روحانی در طول دوره قبلی ریاست‌ جمهوری ایشان زدند و علاوه بر آن نیز هم یک نَه بزرگ به برنامه‌های آقای‌رئیسی در دادن یارانه مستقیم و غیره گفتند که این کار مردم خوزستان بازتاب بسیار زیادی هم در دنیا داشته است.

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در خوزستان با بیان اینکه بر طبق آمار، خوزستان رأی بسیار خوبی را به دکتر روحانی داده است گفت: در این جلسه هدف بر این است میزان رأی خوزستان در سال ۹۶ را با رأی چهار سال قبل استان در سال ۹۲ مقایسه و بررسی شود.

وی خبر داد: در سال ۹۲ از یک میلیون و ۹۷۸ هزار و ۲۲۷ نفری که در خوزستان در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند در حدود ۶۷۵ هزار و ۴۹۵ نفر به دکتر روحانی رأی دادند که در کل باید گفت ۳۴/۱۵ درصد در این سال به ایشان رای داده‌اند.

کهرام ادامه داد: در سال‌جاری شرکت‌کنندگان خوزستان در انتخابات ریاست جمهوری، دو میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر بوده که از این تعداد، یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۲۲۹ نفر به دکتر روحانی رأی داده‌اند. یعنی ۵۶/۴ درصد آراء به ایشان تعلق داشته است و براین اساس می‌توان گفت، رأی آقای روحانی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۲ دو برابر شده است.

او در ادامه درصد کلی رأی خوزستان به دکتر روحانی را ۵۷ درصد و برابر درصد نُرم کشوری اعلام داشت و خاطر نشان کرد: این درصد رأی خیلی خوب خوزستان در حالی به دولت تدبیر و امید داده شد که استان مصائب بسیار زیادی را بخصوص در یکسال اخیر هم تحمل کرده است، که در مجموع نشان از بزرگواری و رشد آگاهیهای مردم استانمان نسبت به پیگیریهای دولت در حل این مسائل و مشکلات میباشد.

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در خوزستان در مورد میزان رأی مردم اهواز به دو کاندید اصلی در این انتخابات گفت: در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مردم اهواز ۳۳۳ هزار و ۵۱۳ رأی به دکتر روحانی و ۱۷۶ هزار و ۳۴۲ رأی به آقای رئیسی داده‌اند. یعنی در اهواز ۶۵ درصد مردم به دکتر روحانی و ۳۱ درصد به آقای رئیسی رأی داد‌اند.

وی در مورد میزان درصد محبوبیت دکتر روحانی در شهرهای مختلف استان خوزستان چنین خبر داد: مردم مسجدسلیمان با ۷۴ درصدی رأیی که به دکتر روحانی دادند، مقام اول را در این زمینه در خوزستان کسب کرده‌اند و بهبهان نیز با ۷۱ درصد در جایگاه دوم و ایذه هم با ۷۰ درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

کهرام اضافه کرد: پایین‌ترین رأی را به دکتر روحانی شهرهای حمیدیه، هویزه و دشت آزادگان داده‌اند، ولی در شهرهای بختیاری دکتر روحانی آرای بالایی را کسب کرده است و نیز کمترین تغییر در درصد آراء را میتوان در خرمشهر مشاهده کرد. بطوریکه در سال ۹۲ مردم این شهر، ۴۰ درصد به دکتر روحانی رأی داده‌اند و در سال ۹۶ این میزان رأی با یک تغییر جزئی به ۴۲ درصد رسیده است.

او حماسه حضور مردم خوزستان در انتخابات و رأی ۵۷ درصدی به دولت تدبیر و امید را برهم زنندهٔ تمام تفسیرهایی دانست که در آن رقباء، از پیش دکتر روحانی را بازندهٔ میدان رقابت در خوزستان عنوان می‌کردند.

رئیس ستاد انتخابات دکتر روحانی در خوزستان ضمن ابراز خوشحالی از افزایش میزان رأی دکتر روحانی در روستاهها استان گفت: توسعه فضای مجازی و همت خبرنگاران و نیز فعالین فضای مجازی در انعکاس دست‌آوردهای دولت در فضای مجازی باعث شد، رأی روستاها و شهرها بسیار نزدیک به هم شوند و رأی دکتر روحانی در روستاها نیز همانند شهرها به صورت چشمگیری افزایش یابد.

وی در پایان اظهار داشت: از مردم میخواهم که نسبت به پایان بخشیدن به جشن‌های خودجوشی که برای پیروزی دکتر روحانی برگزار میکنند، اقدام نمایند. زیرا در بیشتر مواقع این جشنها باعث ایجاد اختلالهای فراوانی در زندگی و رفت‌ و آمد مردم میشود. در عوض انشاالله جشن بزرگی را برای پیروزی دکتر روحانی، روز سه‌شنبه ساعت ۹‌ شب در جاده ساحلی کیانپارس جنب کتابخانه‌ مرکزی اهواز برگزار خواهیم کرد.