به بهانه حضور شهرداری ماهشهر در لیگ دسته اول باشگاههای کشور

 صعود تیم فوتبال شهرداری ماهشهر به لیگ یک ، موجی از شادی و هلهله را در ” معشور ، هندیون و سربندر ” به راه انداخت .

 محسن  بابادی آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران در گفتگو با خورنا گفت :  باز  هم قصد دارم از ماهشهر و تیم فوتبال شهرداری این شهر بنویسم . خوشحالم این بار ، در حالی که فوتبال ماهشهر بر بام فوتبال ایران ایستاده ، مجددا دست به قلم برده و با افتخار برای مردم خونگرم و نجیب این شهر قلم فرسایی می نمایم . اخیرا فرصتی دست داد تا در کنار (( مصطفی بندری )) مربی دلسوز و مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی ولایت ماهشهر ، ضمن مرور ۲ دهه فوتبال پر افتخار این دیار ، با نوشتن این مقاله بار دیگر دین خویش را به مردم این شهر ادا کنم . آری ، حقی که مردم این شهر بر گردنم دارند جبران ناپذیر است . چرا که ۷ سال در ماهشهر زندگی نموده ام . مگر خاطرات اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، تحصیل در دانشگاه آزاد در رشته مهندسی شیمی ، مهمان نوازی و نگاه های مهربان مردم این شهر لحظه ای از خاطرم محو می شود ؟

هرگز…

درست است ۷ سالی می شود که دیگر به ماهشهر نرفته ام ، اما زیباترین خاطرات زندگی و کاری ام در شرجی های جانفرسای این شهر ، در روح و عمق وجودم نقشی جاودانه بسته است .

باری….

بالاخره ماهشهر یکی از قطب ها و استعداد های بالقوه فوتبال خوزستان ، پس از ۲ دهه به حق خویش رسید و در پس تلاش های شبانه روزی اهالی ورزش و مسولین این شهر خصوصا (( منصور قمر )) و البته با وجود بی مهری های مکرر مسولین ورزش استان ، صعودی جانانه و مسرت بخش به لیگ یک فوتبال ایران داشت تا در آشفته بازار فوتبال ایران ، کمی حق به حق دار رسیده و ماهشهر در اوج آسمان فوتبال ایران آقایی کند .

یادش بخیر . ۱۷ سال قبل که تیم عملیات غیرصنعتی ماهشهر دل مردم گرمازده این شهر را با پیروزی های دلچسب خنک می نمود ، هیچکس نمی دانست که پس از سپری شدن سالیان متمادی ، بازیکنان پرتلاشی همچون سجاد قنواتی ، مهدی سامری ، محمد باشی ، مهدی نعیمی ، حجت دلاوی ، محمد بختیاری ، سید علا خلف زاده ، رضا گنجی ، محمد امین مرزوقی ، حامد سلیمانی ، محمد پهلوان ، محمد پورسواریان ، هانی تمیمی نژاد ، میلاد جعفری ، کوشا بختیاری زاده ، سید مصطفی نوربخش ، حسین جعفری ، فرزاد رشید پور ، رسول اعظمی ، حکیم حزباوی پور ، مقداد مالکی ، امین احسان بخش ، رضا شیرزاد فر با مدیر عاملی مردی سرد و گرم چشیده به نام (( فرج الله قنواتی )) و مربیان کاربلدی همچون حمود اصلاحی ، علی بختیاری زاده ، امیر خلیفه اصل ، یاسین آلبوصوف ، رضا مطوری و با همکاری یک مدیر رسانه ای قوی به اسم مسعود عباسی و دو تن از دلسوزان کانون هواداران به نام های جهاد پژوهان ، حسین آغاجری در کنار کادر پزشکی عالی همچون عباس احسان زاده و ماساژور تاثیر گذاری به نام سجاد حویزاوی و تدارکات از خود گذشته ای چون حسین غبیشاوی و امید دیلمی که با گرما و سرما بیگانه اند ، بتوانند جانفشانی های حاج حسن سالمی و زنده یاد غلامحسین مظلومی به همراه بازیکنان ارزشمندی همچون محمود اسکندری ، محمد دیلمی ، سیامک نعمتی نژاد ، داریوش رضاییان ، رضا عیسوی ، مهرداد امیر پناهی ، عباس چگنی ، مجید بناپور ، حسن امیری ، حمید نادریان فر ، شاکر رضایی و بازیکنان بی شمار دیگری که طی این همه سال از همه چیز خویش گذشته اند را به ثمر رسانده و سبب افتخار آفرینی مجددی برای ورزش ماهشهر و خوزستان شوند .

در این میان نام ۳ تن از زحمکتشان این فصل شهرداری ماهشهر را به عمد ذکر ننموده ام . زیرا پیشینه این مربیان در فوتبال این شهر قدمتی طولانی دارد .  آنان همان کسانی اند که قریب به ۲ دهه قبل نیز ، با تیم عملیات غیر صنعتی در زمین ناهموار ماهشهر لرزه بر اندام حریفانی همچون تراکتورسازی تبریز ، ملوان انزلی ، ذوب آهن اصفهان ، نفت آبادان و.. می انداختند . گویا امسال (( عبدالمجید باقری نیا ، غلام رفیع زاده و غلامحسین دانشپور )) سرمربی ، مدیر فنی و سرپرست این تیم دستانشان را در دستان یکدیگر گره کرده بودند تا ماموریت ناتمام ۱۷ ساله خویش را به اتمام رسانده که البته در این راه نیز موفق بوده اند .

البته سهم عمده ی این افتخار آفرینی ، از آن مردم مهمان نواز ، دوست داشتنی و با شرافت ماهشهر ، سربندر ، هندیجان و امیدیه بوده که نزدیک به ۲ دهه ، سختی کار در پتروشیمی ها ، شرجی خرماپزان ، آلودگی های هوا ، مدیران پروازی بی تفاوت و ناملایمات مختلف را تحمل نموده اند تا مجددا لبانشان خندان و عرق پیشانی آنان از طریق فوتبال خشک شود .

(( ای مردم سر افراز بنادر معشور ، سربندر ، هندیون و شهر نفت خیز امیدیه )) :

در فصل جدید نیز عزمتان را جزم نموده و با حضوری حداکثری در ورزشگاه شهدا ماهشهر ( که ان شاالله به همت مسولین پای کار و نه مسولین حراف و وعده وعید دهنده بازسازی خواهد شد ) ، کاری کنید که هشتمین سال فعالیت این باشگاه مصادف با حضوری آبرومندانه در لیگ برتر فوتبال ایران شود .

و اما مسولین پشت میز نشین ورزش ، خصوصا فوتبال خوزستان :

کمی به خود بیایید . ورزش این شهر را باور نموده و برای یک بار هم که شده ، با کمک های خویش نزد مردم این شهر روسفید شوید . بدانید که مردم و جامعه ورزشی ماهشهر ، هر آنچه داشته اند را در طبق اخلاص گزارده و نتایج لازم را کسب نموده و با این کار سبب بالا رفتن راندمان عملکردی شما شده اند . اکنون دیگر نوبت شما بوده و انصاف نیست آنان را در لیگ یک تنها بگذارید . پس تا دیر نشده فکری به حال فوتبال این شهر نموه تا همانند استقلال اهواز و شاهین اهواز با احساسات مردم فوتبال دوست استان بازی نشود .

و بدانید اگر ذره ای در حق مردم این شهر اجحاف نمایید ، عرق های ریخته شده عزیزانی همچون :

شادروانان ایرج سلیمانی ، محمد کاظم کریمی ، اصغر دوستانی ،مصطفی مرادی و زحمتکشانی همچون حسین محمدیان ، سید حسن امیری ، ایرج قنواتی ، علی فیروزی ، حبیب قنواتی ، خدر قنواتی ، موسی قنواتی ، نادر محمد خانی ، غلامحسین قنواتی ، حمید مختاری ، صمد مختاری ، حبیب وطنخواه ، منصور ربیعه ، نصرالله آبادیان ، حسین صفر نژاد ، سید مجتبی مرتضوی ، عزیز فریسات ، منوچهر حیاتی و سایر کسانی که برای این شهر از جان مایه گذاشته اند ( و ان شاالله عمرشان صد ساله شود ) را نادیده گرفته و به آنان خیانت نموده اید .

اگر در کمک به این تیم ، ۱ فرد دلسوز دیگر همچون (( منصور قمر )) فرماندار ورزشی این شهر پیدا شود ، این تیم بزودی لیگ برتری خواهد شد .

اما افسوس که …. .

از این می ترسم که بعلت سهل انگاری همیشگی آقایان و نداشتن ورزشگاهی درخور شان ماهشهر که از آب حیات و اکسیژن برای این تیم ضروری تر است ، امتیاز این تیم واگذار گردیده و مردم فوتبال دوست ماهشهری حسرت به دل باقی بمانند . بنده پیشاپیش هشدارهای لازم را میدهم ، ولی همچنان امیدوار باقی می مانم تا ببینم نتیجه اقدامات شما مسولین عزیز چگونه خواهد بود .

نویسنده…محسن بابادی…آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *