تجلیل از ۵۰ هنرمند برتر تعزیه خوان از سوی اداره ارشاد اسلامی باغملک

تعزیه به معنای متعارف، نمایشی است که در آن واقعهٔ کربلا به دست افرادی که هر یک نقشی از شخصیت‌های اصلی را بر دوش دارند، نشان داده می‌شود. این نمایش نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی-شیعی و بیشتر دربارهٔ کشته‌شدن حسین بن علی و مصائب اهل بیت است. هنر تعزیه از یک‌سو به بالندگی تئاتر در ایران کمک کرده و از سوی دیگر، نشانی هنری از مذهب شیعه است.

خورنا – تجلیل از۵۰ هنرمند گروه تعزیه حضرت علی اصغر در باغملک

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک ؛به مناسبت نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج) از ۵۰ هنرمندان گروه تعزیه حضرت علی اصغر (ع) با حضور حجت الاسلام و المسلمین هاشمی نژاد امام جمعه ، احمدرضا زنگنه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقشار مختلف دوست دارن اهل بیت و اجرای برنامه های متنوع مولودی خوانی، اجرای تعزیه و موسیقی در تالار فردوسی تجلیل شد.

دراین مراسم حجت الاسم هاشمی نژاد ضمن تبریک نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج) و تقدیر از زحمات گروه تعزیه حضرت علی اصغر (ع) در اجرای تعزیه در مکان ها و شهرهای مختلف شهرستان در ایام محرم گفت: ترفند دشمنان این است مردم و جوانان را از اسلام و دین به بهانه مختلف دور کنند. امام جمعه باغملک افزود: هنر تعزیه یک هنر تاثیرگذار است و باید بیشتر و بیشتر تقویت و گسترش پیدا کند.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک ماه شعبان و تبریک ولادت با سعادت اخرین منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: یکی از فعال ترین گروه های نمایشی در سطح شهرستان و استان گروه تعزیه حضرت علی اصغر (ع) می باشد . احمد رضا زنگنه گفت : این گروه متشکل از هنرمند مستعد و تاثیر گزاری است که با اجرای در شهرهای مختلف استان و شرکت در جشنواره خود را اثبات کرده اند.

در پایان عزیزالله صفاران مسئول گروه تعزیه حضرت علی اصغر (ع) با اشاره با فعالیت بیش از ۲۵ سال این گروه در تعزیه باغملک گفت : بیش از رب قرن از راه اندازی این گروه میگذرد و هرساله به لطف امام حسین (ع) تعداد بازیگران و تعزیه گردانان بیشتر و تاثیر گزاری آن در جامعه زیادتر می شود .
در پایان از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروه تعزیه هدایایی به رسم یاد بود به ۵۰ نفر از هنرمندان و تعزیه گردانان و عوامل اجرایی گروه تعزیه اهدا شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *