در گردهمایی بزرگ یاران دکتر روحانی در خوزستان:

دکتر مصطفی کواکبیان: کسانی که فیل‌شان یاد هندوستان کرده و در فکر بازگرداندن تفکر احمدی‌نژادی به مملکت هستند، بدانند که ملت ایران بار دیگر به عقب برنمی‌گردد

خورنا|احمدرضارستمی: در گردهمایی بزرگ یاران دکتر روحانی در خوزستان که در عصر پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه، در سالن ورزشی هلال‌احمر اهواز برگزار شد، دکتر مصطفی کواکبیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل حزب مردمسالاری با بیان اینکه یک هفته بیشتر برای انتخاب فرصت نداریم گفت: تمام ملت باید برای رأی به پای صندوق‌ها بیایند و در این راستا هر ایرانی باید یک ستاد برای آقای روحانی باشد.

وی افزود: متاسفانه اکنون که صداوسیما در دست آن‌ها است، ما باید از طریق ظرفیت بالقوه فضای مجازی نهایت تلاش خود را در این امر مهم انجام دهیم. زیرا آن‌ها نمی‌توانند فضای مجازی، تلگرام و سایت‌های اینترنتی را ببندند و مطمئن باشید اگر می توانستند، تاکنون این کار را کرده بودند. پس در این فضای مجازی هر کدامتان ستاد دکتر روحانی باشید و از این طریق تمام اطرافیان و نزدیکان خود را برای خلق یک حضور حماسی در پای صندوق‌های رأی ترغیب کنید.

کواکبیان عنوان کرد: بعضی‌ها با خیال خام خود، فکر میکنند دکتر را میتوانند یک دوره‌ای کنند باید به این جماعت گفت اگر ۵۰ درصد مردم هم شرکت کنند، دکتر روحانی با اکثریت قاطع رئیس جمهور است.

دبیرکل حزب مردمسالاری بیان کرد: به سه دلیل وظیفه داریم از دکتر روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت حمایت کنیم، دلیل اول این است که تجربه ۴۰ ساله نشان داده، همیشه دولت‌های مستقر در چهارسال اول، در دورهٔ دوم نیز پیروز حتمی انتخابات می‌شوند.

وی با بیان اینکه عده‌ای تصمیم گرفته‌اند که دکتر روحانی را در ذهن مردم یک دوره‌ای معرفی کنند، خاطر نشان کرد: ما اصلاح طلبان با حمایت خود از دکتر روحانی نشان می‌دهیم که دولت روحانی توانمندی لازم را دارد، که دو دوره‌ای باشد.

کواکبیان در مورد دلیل دوم در حمایت از دولت روحانی گفت: اگر سه مولفه امنیت، اقتصاد و باورها و ارزش‌های ملی را برای منافع ملی کشور ایران تعریف کنیم، دولت روحانی در هر کدام از این سه مورد حامی منافع ملی کشور بوده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در مقام مقایسه به یاد دارید در دوره گذشته ریاست جمهوری، فردی با ادبیات خاص خود می‌گفت آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطنامه‌دانتان پاره شود، ولی دکتر روحانی با تدبیر و هوشمندی خود و همراهانش توانست، هفت قطعنامه شورای امنیت را بی‌ارزش کند، پس باید اذعان کنیم با تدبیر دولت یازدهم سایه جنگ از سر مملکت برداشته شد.

وی اذعان کرد: بنده به عنوان نماینده مجلس میگویم پیام برجام برداشته شدن خطر جنگ از سر کشور و احترام به حق قانونی انرژی هسته ای ما بود.

کواکبیان خطاب به دولت آمریکا و ترامپ اعلام کرد: مطمئنأ نخواهید توانست جمهوری اسلامی ایران را یک دولت خشن معرفی و به این دستاویز جنگ را بر کشور تحمیل کنید، زیرا که مردم صلح ‌دوست ایران، روحانی را به‌ عنوان رئیس‌جمهور دوره دوازدهم خود انتخاب می‌کنند.

دبیرکل حزب مردمسالاری با بیان اینکه عده‌ای مرتب میگویند دولت در زمینه اقتصادی کاری نکرده، خاطر نشان کرد: هرچند که مشکلات اقتصادی به ارث رسیده از دولت قبل را قبول داریم و بر پیگیری اشتغال فارغ‌التحصیلان تاکید داریم اما باید این را هم به این جماعت یادآور کرد که تورم در این دولت روحانی مهار شد و سرمایه‌گذاری‌ها افزایش یافت، نرخ ارز تثبیت و نیز تقریبا چند سال است که قیمت اجناس تقریباً ثابت مانده است.

وی با بیان اینکه کلیه شعارهای دولت یازدهم انشاالله در دوره بعد تحقق خواهد یافت در ادامه عنوان داشت: بسیاری از اتهاماتی که به دولت روحانی نسبت میدهند از جمله اختلاس صندوق فرهنگیان و همچنین آن سه هزار میلیارد تومان جابه جا شده، مربوط به دولت قبل بوده و حتی در مواردی چون این سه‌هزار میلیارد جا‌به‌جا شده به دستور رئیس دولت قبل بوده است و این را بدانید که این قبیل فسادها قطعا در دولت روحانی جایگاهی ندارند.

دکتر مصطفی کواکبیان در پایان گفت: درباره علت سومی که ما را موظف به حمایت از روحانی می‌کند، این است که اینروزها عده‌ای فیل‌شان یاد هندوستان کرده و می‌خواهند که تفکر و روش محمود‌آقا را به مملکت برگردانند. این جماعت باید بدانند که امکان ندارد، ملت ایران بار دیگر به عقب بازگردد، چرا که ملت روی کار آمدن چنین تفکر و روشی را قبلا به تلخی تجربه کرده است و دیگر حاضر نیست به آن دوران برگردد.