معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان:

بیش از دو هزار و ۹۰۰ زنبوردار کوچ خود را از خوزستان به مناطق ییلاقی آغاز کردند.

خورنا|احمدرضارستمی: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: با گرم شدن تدریجی هوا، در اواسط اردیبهشت‌ماه کوچ زنبورداران از استان خوزستان به مناطق ییلاقی آغاز و تا نیمه اول خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال بیش از دو هزار و ۹۰۰ زنبوردار از خوزستان به مناطق ییلاقی کوچ میکنند در ادامه افزود: در زمستان سال گذشته دو هزار و ۹۳۱ زنبوردار در استان استقرار داشتند که دو هزار و ۴۸۷ نفر بومی استان و ۴۴۴ نفر مهاجر بودند.

مشکورزاده گفت: زنبورداران خوزستانی با ۲۳۶ هزار فروند کندو و زنبورداران مهاجر با بیش از ۱۳۹ هزار فروند کندو در استان مستقر بودند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خوزستان تصریح کرد: منطقه خوزستان به دلیل داشتن زمستان‌های معتدل و فعالیت نسبی گیاهان در این فصل یکی از بهترین مناطق کشور جهت زمستان گذرانی و نیز تکثیر و افزایش تعداد کلنی‌های زنبور می‌باشد.

وی در پایان تأکید کرد: به جهت رعایت موضوع قرنطینه دامپزشکی و نیز رعایت فاصله با سایر زنبورستان‌ها در محل استقرار کلنی‌ها در استانهای مقصد، زنبورداران باید ضمن هماهنگی با تشکل زنبورداری شهرستان خود ، موضوع دریافت گواهی بهداشتی از دامپزشکی شهرستان و همچنین گرفتن مجوز اسکان از جهاد کشاورزی استان مقصد، طبق دستورالعمل مهاجرت و استقرار زنبورستانها را مد نظر خود قرار دهند.