شهرک بعثت ماهشهر در تصرف سرعتگیرهای آسفالتی/ بازی با جان و مال مردم به بهانه تأمین آسایش ساکنان شهرک

سرعتگیرهای آسفالتی به فاصله کم از یکدیگر شهرک بعثت ماهشهر را به تصرف خود درآورده‌اند. تعدد این موانع غیر استاندارد غیر از بازی با جان و مال مردم ثمر دیگری ندارد

خورنا – شهرک بعثت واقع در جوار شهر چمران و ۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان شهرکی شرکتی‌نشین است که ساکنان عمده آن را شاغلان در صنایع پتروشیمی و خانواده آنها تشکیل می‌دهند.

این شهرک که توسط مدیریت منصوب شده از سوی شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر اداره می‌شود دارای بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت و از بخش‌های بعثت جدید، بعثت قدیم، مجموعه خلیج فارس «هزار واحدی» و قائم تشکیل شده است.

بعثت که به لحاظ بافت، فضای سبز و زیبایی از مناطق منحصر به فرد در منطقه به شمار می‌رود گاهی با تصمیمات و اقدامات عجیبی از سوی مدیریت این شهرک مواجه می‌شود. اقدام به احداث سرعتگیرهای آسفالتی در وجب به وجب خیابان‌های این شهرک از جمله تصمیمات خلق‌الساعه‌ای است که صدای اعتراض بسیاری از ساکنان آن را در آورده است.

یکی از ساکنان شهرک بعثت در این رابطه می‌گوید: در اقدامی عجیب خیابان‌های شهرک در هر ۵۰ متر یک سرعتگیر غیر استاندارد از جنس آسفالت ایجاد کرده‌اند که می‌تواند آسیب‌های شدیدی به خودروهای ساکنان وارد کند.

پوریا هدایتی ادامه داد: برای طی کردن مسافتی نسبتاً کوتاه از ورودی شهرک بعثت تا کوچه گلستان ۲۱ که منزل ما واقع شده باید ۱۳ سرعتگیر کوچک و بزرگ را رد کنم و قطعاً این مسأله آسیب فراوانی به سیستم جلوبندی خودرو شخصی‌ام وارد خواهد کرد.

دیگر ساکن این شهرک نیز در این ارتباط اظهار کرد: اگر خدای ناخواسته حادثه آتش‌سوزی در یکی از منازل شهرک بعثت حادث شود سرعتگیرهای موجود، سرعت رسیدن ماشین‌های آتش‌نشانی به محل حادثه را به حداقل خواهد رساند و ممکن است همین مسأله خسارات جانی جبران‌ناپذیری را ایجاد کند.

سیدفرزاد سیدزاده افزود: نمی‌دانم چه کسی و بر چه مبنایی چنین تصمیمی گرفته و این سرعتگیرها را ایجاد کرده اما بدون شک این اقدام به هیچ عنوان منطقی و عقلانی نیست و مشکلات زیاد و خدای نکرده خسارات جبران‌ناپذیری را به ساکنان شهرک بعثت تحمیل خواهد کرد.

یکی دیگر از ساکنان این شهرک نیز گفت: با احداث این سرعتگیرها روند امدادرسانی در حوادث احتمالی مختل خواهد شد. هر ساله شاهد برگزاری همایش‌های پدافند غیر عامل در شهرک بعثت هستیم اما ظاهراً در عمل هیچ توجهی به الزامات و موارد لازم در این رابطه نمی‌شود.

علی قنواتیان خاطرنشان کرد: بدون شک یک زن باردار و بیماران دچار حمله قلبی و مغزی در راه رسیدن به بیمارستان بر اثر تکان‌های ناشی از عبور از روی این سرعتگیرها و همچنین کاهش سرعت در انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست خواهند داد.

وی یادآور شد: شاید حرکات نمایشی و سرعت زیاد خودروی یکی دو جوان، مدیریت شهرک بعثت را مجبور به چنین اقدامی کرده باشد، اما قطعاً این اقدام به هیچ عنوان اقدام مناسبی برای جلوگیری از اینگونه مسائل نیست. بهتر بود مدیران ذیربط به جای این اقدام غیر عقلانی فکر چاره‌ای بهتر می‌اندیشیدند.

دیگر ساکن این شهرک نیز اظهار کرد: هرچه فکر می‌کنم دلیل منطقی برای احداث این همه سرعتگیر با فاصله کم از همدیگر را پیدا نمی‌کنم. این مسأله غیر از سوءمدیریت نمی‌تواند نام دیگری داشته باشد.

محمد رحیم‌زاده ادامه داد: من به همراه چند نفر دیگر از ساکنان روز گذشته برای اعتراض به این مسأله به مدیریت شهرک بعثت مراجعه کردیم اما پاسخ درست و منطقی دریافت نکردیم.

یک کارشناس امور راهنمایی و رانندگی و ترافیک نیز در این رابطه گفت: شهرک بعثت نه زیر نظر شهرداری است و نه زیر نظر راهنمایی و رانندگی و پلیس راه قرار دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه اینگونه اقدامات آنها سرخود و بدون کار کارشناسی و بدون اخذ مجوز از شورای ترافیک صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان مورد تأیید کارشناسان راهنمایی و رانندگی نیست.

این کارشناس مسائل ترافیکی خاطرنشان کرد: سرعتگیرها باید در مکان‌هایی که واقعاً نیاز باشد و بر اساس کار کارشناسی راهنمایی و رانندگی مشخص و به تأیید شورای ترافیک شهرستان می‌رسد احداث شوند.

وی یادآور شد: این سرعتگیرها باید از عرض و ارتفاع خاصی نیز برخوردار بوده و استانداردها در احداث آنها کاملاً رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در هر صورت به نظر می‌رسد بسیار بهتر است مدیران تصمیم‌گیر در این مسأله هرچه زودتر در اقدام خود تجدید نظر کرده و پیش از آنکه اتفاق و خسارت جبران‌ناپذیری متوجه ساکنان شهرک بعثت شود نسبت به برچیدن سرعتگیرهای غیر استاندارد اقدام کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر با سلام این را هم درنظر داشته باشید که جوانان و افرادی که گواهینامه ندارند و هنوز به سن قانونی نرسیده اند با خودروهای پدرانشان در شهرک بعثت ویراژ میدهند و آسایش و آرامش منطقه را به هم میزنند.این به خودی خود بیشتر برای جان و مال مردم مخاطره آمیز است. ما به طور معمول در روزهای آخر هفته آسودگی خاطر نداریم.در شهرک بعثت معمولا ماهانه تصادفاتی بر اثر همین بی دقتی ها بوجود می آید. اما این را هم در نظر داشته باشیم که مانع هایی که توسط مدیریت شهرک ساخته میشوند کاملا غیر استاندارد است و برای رد شدن از بسیاری از آنها باید خودرو را کج کرد و گرنه مانع به کف خودرو برخورد میکند. در بعضی جاها هم مانع ها به صورت دوتایی اند و پشت سر هم قرار گرفته مسئولین هم به طور ناصحیح به حل مشکلات می پردازند با تشکر
  • ایملن سلام ...تا چوب بالا سرشون نباشه کارا جلو نمیره.... یکی از بهترین کارا که شده همین بوده ....من از همینجا تشکر میکنم از مدیریت محترم ... به نظرم وقتی ما فرهنگ استفاده ماشین نداریم همون بهتر در تصرف سرعت گیر باشیم.... پیروز باشید