گزارش تصویری آئین گلنگ زنی پروژه بزرگ ادامه بلوار ساحلی اهواز تا ملاثانی و پروژه پل طبیعت/ مشخصات طرح + تصاویری زیبا از حاشیه کارون در حدفاصل بین شهر ویس و روستای منصوریه

خورنا|احمدرضارستمی: با حضور استاندار خوزستان، معاون عمرانی استانداری، رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان، نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی٬ شهردار ویس و جمعی دیگر از مسئولین محلی و استانی٬ پروژه عظیم ادامه جاده ساحلی اهواز تا ملاثانی بدست دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در شهر ویس و در سه شهر دیگر اهواز، شیبان، ملاثانی بدست مسئولین این شهرها بطور همزمان کلنگ زنی شد.
براساس مطالعات اولیه، این طرح ادامه جاده ساحلی اهواز تا ملاثانی شامل مسیری به طول ۴۸ کیلومتر بوده که از محل پل شهید دقایقی(پل سوم) در کلانشهر اهواز آغاز و در امتداد، ساحل شرقی رودخانه کارون و در جهت شمال، پس از خروج از اهواز و عبور از شهر شیبان و ویس در نهایت به شهر ملاثانی متصل خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری خورنا، مبلغ برآورد اولیه طرح ۷۳۶ میلیارد ریال است و مشخصات کلی راه شامل دوباند رفت و برگشت، هر کدام به عرض شش متر و رفیوژ میانی به عرض یک متر و نیز مسیر پیاده رویی در دو طرف که عرض آن یک متر و نیم می‌باشد.
در این پروژه، مسیر محدوده اهواز ۱۲کیلومتر، شیبان ۵/۹ کیلومتر، مسیر روستاهای حدفاصل شهرها۱۶/۱ کیلومتر، طول مسیر محدودهٔ ویس ۶ کیلومتر و مسیر محدودهٔ ملاثانی نیز بطول ۸ کیلومتر است.
گفتنی است قسمتی از این پروژه مربوط به پل طبیعت شهر ویس است که این پل وصل کننده روستای منصوریه به شهر ویس میباشد. این پل از نوع معلق قوسی شکل و بطول ۲۴۰ متر و عرض ۴ متر است.

تصاویر: