در جلسه شورای اداری استان خوزستان؛

مشاور امور ایثارگران رئیس جمهوری: آقایان در زمانی که نفت بشکه‌ای ۱۴۰ دلار بود، معوقات خانواده‌های شهداء را پرداخت نکردند

خورنا|احمدرضارستمی: به گزارش پایگاه خبری خورنا حجت‌الاسلام پرویز ولی‌زاده، مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست‌جمهوری در نشست شورای ‌اداری استان خوزستان گفت: بعد از مقام معظم رهبری، تنها رؤسای‌جمهوری که تمام عمر دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند، یکی مرحوم فقید آیت‌اله هاشمی رفسنجانی و دیگری جانشین و قائم مقام ایشان دکتر حسن روحانی بود که بصورت مستمر در جبهه‌ها حق علیه باطل بودند.

وی بیان کرد: دکتر حسن روحانی، شهداء و ایثارگران را باور دارد، زیرا خود از جمله ایثارگران دفاع مقدس بوده که دهها نفر در دامان او به شهادت رسیدند.

حجت‌السلام ولی زاده تصریح کرد: دلیل اینکه میگویم دکتر روحانی شهداء و ایثارگران را باور دارد این است که قانون خدمات جامع ایثارگران را که در سال ۱۳۹۰ تصویب و در سال ۱۳۹۱ ابلاغ شده بود، آقایان بشکه نفت ۱۴۰ دلاری این قانون را در آن زمان اجراء نمی‌کردند و جناب دکتر حسن‌روحانی تنها دو ماه پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری‌اش از سوی مقام معظم رهبری، بلافاصله این قانون را ابلاغ و اجراء نمود.

مشاور امور ایثارگران رئیس جمهوری ادامه داد: دومین اقدام دولت در بخش ایثارگران برای سه میلیون رزمنده بی متولی در کشور بود که در تیرماه ۹۴ رئیس جمهور محترم٬ سند راهبردی برای ساماندهی این رزمندگان بی متولی را به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کرد

وی در ادامه عنوان داشت: سومین اقدامی که این دولت در بحث ایثارگران داشته، راه‌اندازی دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت بود.

حجت‌السلام ولی‌زاده تصریح کرد: در تاریخ ۱۳۸۹/۱۱/۲۹ مقام معظم رهبری سیاست‌های ابلاغی را در امور ایثارگران ابلاغ کردند، همه این سیاست‌ها نیاز به آئین‌نامه اجرائی داشت، که یکی از اینها همین شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود، ولی متاسفانه آقایون آن دولت گذشته آن را انجام ندادند.

مشاور امور ایثارگران رئیس جمهوری بیان کرد: برطبق ابلاغیه مقام معظم رهبری در نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور، امروز تمام تلاش دولت این است که این فرهنگ در کشور ترویج و نهادینه شود که در راستای ترویج این فرهنگ عظیم و مقدس، شخص رئیس‌جمهور در طول این سه‌سال و چند ماهی که از دولتش میگذرد، در پنجشنبه‌های هر هفته در تهران به دیدن بیش از ۱۰۰ خانواده شهید، جانباز و رزمنده میرود و نیز در بعضی از استانهای کشور استاندارانی وجود دارد که بیش از بیست و دو هزار بار سرکشی از خانواده‌های ایثارگران و رزمندگان را تاکنون داشته‌‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در موقعی که نفت بشکه‌ای ۱۴۰ دلار بود، معوقات خانواده‌های شهداء را پرداخت نکردند ولی دولت تدبیر و امید با کمک نمایندگان مجلس در ۲۷ فروردین امسال، معوقات خانواد‌های شهداء در سالهای ۹۲ و۹۳ را پرداخت کرد و همچنین پرداخت معوقات سال‌های ۸۹ تا ۹۱ نیز درسال ۱۳۹۴ توسط دولت محترم صورت گرفت.

حجت‌السلام ولی‌زاده در پایان عنوان کرد: در برنامه ششم دولت کمک کرد رزمندگانی که بالای شش ماه در جبهه حضور داشته‌اند، خود و فرزندانشان از ۳۰درصد تخفیف در شهریه دانشگاه در تمام موسسات دولتی و غیر دولتی و نیز به همین مبلغ تخفیف در خدمات هواپیمایی برخوردار شوند.