در مراسم افتتاح اولین زمین چمن مصنوعی منطقه عین دو اهواز:

استاندار خوزستان: باید همه با هم تلاشی برای رفع محرومیت‌ها و برقراری اعتدال و عدالت در مناطق مختلف خوزستان داشته باشیم

خورنا|احمدرضارستمی: اولین زمین چمن مصنوعی، منطقه عین دو اهواز با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، فرماندار اهواز و سایر مسئولین ذی‌ربط محلی و استانی و در میان استقبال باشکوه مردم این منطقه، افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با توجه به تکلیفی که جناب دکتر شریعتی استاندارخوزستان بر گردن تک تک مسئولین و مدیران استانی در رابطه با محرومیت زدائی و اینکه بیشترین توان خود را در مناطق محروم و خصوصاً حاشیه‌ها به کار گیرند، امشب در حضور مردم عزیز منطقه عین دو، زمین چمن مصنوعی را افتتاح کردیم.

وی خبر داد: انشاالله به زودی دو زمین چمن دیگر را نیز در این منطقه، سه زمین چمن در ملاشیه و ساماندهی زمین‌های خاکی کوی علوی و همچنین زمین روبرو به این محل که یک زمین استاندارد بزرگ است را نیز در آینده نزدیک در دستور کار داریم.

حیدری در پایان عنوان کرد: با توجه به درخواست‌های مردمی و دستور استاندار محترم، یک سالن چند منظوره را نیز در این منطقه خو‌اهیم ساخت.

در ادامه این مراسم دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز اظهار داشت: همانطور که استحضار دارید، برخی از مناطق حاشیه‌ای اهواز بدلیل عدم قرار گرفتن آنها در محدوده شهری، خدمات رفاهی چندانی به آنها ارائه نمیشد بهمین دلیل در وضعیت بلاتکلیفی بسر می‌بردند.

وی افزود: در ابتدای شروع به کار در استانداری، تصمیم گرفتم که وضعیت این مناطق تعیین تکلیف شود، بنابراین اولین کاری که انجام دادیم این بود که این مناطق به صورت رسمی به محدودهٔ شهر اهواز اضافه شوند.

شریعتی تصریح کرد: وقتی این کار صورت گرفت وظیفه ماست که خدمات را بطور منطقی و عادلانه توزیع کنیم و توازن منطقه‌ای را در مناطق مختلف ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر شما شاخص‌های رفاهی را در این منطقه با خیلی از مناطق دیگر اهواز مقایسه کنید، مشاهده خواهید کرد، عزیزان ما در این مناطق از محرومیت‌های عمیقی رنج می‌برند. به همین دلیل تلاش میشود که در حد بضاعت و امکان در مسیر محرومیت زدائی از این مناطق گام برداشته شود.

وی اظهار کرد: کارهای زیربنایی مثل ساماندهی فاضلاب این منطقه در حال انجام میباشد و پیشرفت خوبی هم داشته است و باید به سرعت به اتمام برسد و همچنین وضعیت آسفالت برخی از مناطق آن نیز باید به سرعت تکمیل شود.

شریعتی گفت: قرار است نشستی با حضور مدیران گاز، برق و آب خوزستان برای کمبودها و مشکلات این منطقه تشکیل شود و به زودی بخش عمده ای از این مشکلات برطرف خواهد شد.

استاندار خوزستان بیان داشت: در مورد مسائل ورزشی هم وظیفه ما بوده که این تلاشها را انجام دهیم. انشالله ظرف دو ماه آینده هم دو زمین چمن دیگر نیز در این منطقه بنا داریم که انجام آن را اجرائی کنیم.

وی در مورد اتمام پروژه فرهنگسرای عین دو گفت: این فرهنگسرا تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و باید هر چه سریعتر روند تکمیلی آن ظرف چند ماه آینده انجام شود.

شریعتی تصریح کرد: انشاالله بعد از انجام کارهای زیربنائی در این منطقه، یکسری خدماتی را که برای منطقه عین دو لازم است، را نیز به انجام میرسانیم.

استاندار خوزستان در پایان گفت: همه ما مسئولین باید با کمک همدیگر برای رفع محرومیت‌ها و برقراری اعتدال و عدالت در مناطق مختلف خوزستان تلاش داشته باشیم و سعی کنیم که شرایطی را فراهم کنیم که تمام مردم استان بهرمندی یکسانی از خدمات و امکانات رفاهی داشته باشند.