در مراسم کلنگ‌زنی پروژه ادامه بلوار ساحلی اهواز تا ملاثانی؛

استاندار خوزستان: در دولت تدبیر و امید هیچ طرحی بدون مجوزهای زیست‌محیطی اجرایی نمی‌شود

خورنا|احمدرضارستمی: در مراسم کلنگ زنی پروژه ادامه بلوار ساحلی اهواز تا شهرستان ملاثانی دکتر غلامرضا شریعتی استاندارخوزستان گفت: در اینکه هر طرحی باید مطالعه شده باشد و پیوست‌های مختلف و لازم داشته باشد، شکی در آن نیست و بحمدلله از شروع دولت تدبیر و امید، دستور اکید رئیس‌جمهور بر این بوده که هیچ طرحی بدون پیوست زیست محیطی شروع نشود.

وی تصریح کرد: از مزایای اصلی این پروژه ادامه جاده ساحلی از اهواز تا ملاثانی، تثبیت و حفظ حریم رودخانه کارون است. زیرا هر چقدر عرض رودخانه بیشتر شود، از فرسایش خاک، تخریب و پیشروی آن جلوگیری بعمل می‌آورد.

شریعتی ادامه داد: در عین حال کارشناسان هم حتماً باید طرحهای از این دست را بررسی کنند و ما نیز تنها براساس نظریه کارشناسان اقدام خواهیم کرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: این مسیر با ۴۸ کیلومتر طول و ۷۵ میلیارد تومان هزینه‌ای که در برداشته است، اجرای آن اشتغالزایی بسیاری را در منطقه بوجود می‌آورد.

وی افزود: این اقدامات در راستای رونق و توسعه منطقه است که در ادامه باعث فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری بیشتر و ایجاد اشتغال مولد و توسعه افزون‌تر برای شهرهای موجود در طول مسیر پروژه هم می‌شود.

شریعتی ضمن اشاره به نگرانی‌های بر حق اهالی منطقه و لزوم احترام به این دغدغه‌ها گفت: از جمله این دغدغه‌ها این است که افراد زیادی زمین های کشاورزی خود را از این رودخانه آبیاری می‌کنند، این افراد نگران هستند که اگر اینکار صورت بگیرد، انسداد مسیر آبرسانی و تلمبه‌ها را باعث می‌شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: حتما باید این دغدغه مردم و کشاورزان منطقه دیده شود. حتما باید زمین‌های کشاورزی که با تأیید آب و برق و جهاد‌کشاورزی، کشت می‌شوند را نیز در نظر داشته باشیم و بحول و قوه‌الهی، این جاده که زده شد نباید هیچ خللی در آبیاری زمین‌های کشاورزی بوجود آید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دفعه قبل به مردم ویس دو وعده و قول داده بودم، که این وعده‌ها، یکی اصلاح تردد مسیر شرق به غرب با ساخت زیرگذر که امسال حتماً در برنامه معاونت عمرانی قرار می‌گیرد و دیگری همچنین در شرق ویس یک سری کوچه‌ها و خیابان‌هایی که در زمینه فاضلاب مشکل داشتند را از محل اعتبارات وزارت نفت برای مناطق حاشیه اهواز، کار ساماندهی این فاضلاب‌ها را نیز انجام می‌دهیم. این کار باید انجام شود تا توسعه غرب و شرق ویس، متناسب و متعادل باهم باشد و چهرهٔ زیبای ویس حفظ و ارتقاء یابد.

شریعتی با تأکید بر اینکه همه با هم باید در جهت اصلاح و توسعه استان تلاش کنیم، بیان کرد: شهرستان باوی ظرفیت بسیاری برای توسعه فعالیت‌های عمرانی و اشتغالزایی مولد دارد.

استاندار خوزستان اذعان کرد: من فکر میکنم این جاده‌سازی میتواند طلیعه و شروعی برای ایجاد زمینه اشتغال بیشتر برای مردم شیبان، ویس و ملاثانی باشد و نیز میتواند باعث فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه باوی شود. زیرا در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران خواستار ساخت هتل در مسیر رودخانه کارون هستند. اما در ابتدا باید زیر ساخت آن که این جاده هست ساخته شود، بعد در ادامه به خودی خود سرمایه‌گذار می‌آید.

وی در پایان گفت: انشاالله امیدوارم که به برکت این ماه و روزهای مبارک، دغدغه‌های مردم با ایجاد این زیرساخت‌ها و اجرایی شدن این پروژه‌های اساسی بطور اساسی مرتفع گردد.