در مراسم کلنگ زنی پروژه بزرگ جاده ساحلی اهواز تا ملاثانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان: پروژه ادامه جاده ساحلی اهواز تا ملاثانی فرصت‌های سرمایه گذاری بیشماری را در عرصه گردشگری برای ساکنین اطراف آن ایجاد میکند

خورنا|احمدرضارستمی: در مراسم کلنگ زنی پروژه احداث بلوار ساحلی اهواز تا ملاثانی امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: همانطور که استحضار دارید از حدود کمتر از یکسال گذشته، پروژه بزرگ و با اهمیت ادامه جاده ساحلی شرقی اهواز تا ملاثانی در دستور کار استانداری خوزستان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: امروز بسیار خوشحالیم که پس از انجام بررسی‌های مربوطه به این پروژه، بدست استاندار خوزستان، کلنگ‌زنی برای شروع اجرای پروژه، به صورت همزمان با چهار شهر اهواز، شیبان، ویس و ملاثانی انجام میشود.

حاجتی خبر داد: پیش‌بینی میشود این پروژه ظرف یک مدت دو ساله روند اجرایی خود را طی کرده و به اتمام برسد. همچنین این نکته را نیز باید ذکر کرد که تمام مسائل زیست محیطی این طرح لحاظ شده، چون در رویکرد مدیریتی استانداری خوزستان، هیچ پروژه‌ای بدون تائیدیه محیط زیست انجام نمیشود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بیان کرد: وقتی پروژه‌ای بخواهد انجام شود، تمام جوانب آن بررسی می‌شود و از جمله حریمی که مدنظر قرار میگیرد، حریم رودخانه است و بنابراین در این راستا کاملا با هماهنگی سازمان آب وبرق این مطالعات انجام شده است.

وی افزود: در واقع از اهمیت‌ها و نکات مثبت این پروژه، حفظ حریم رودخانه کارون است. در گذشته به دلیل نبود یک حریم مشخص فیزیکی برای رودخانه، تعرضاتی به این حریم صورت می‌گرفت. ولی این پروژه دقیقاً یکی از وظایف اصلی آن کمک به حراست از حریم رودخانه می‌باشد.

حاجتی گفت: وقتی یک پروژ‌ه‌ای در منطقه‌ای اجرا می‌شود، مباحث روشنایی آن نیز توسط اداره برق تکمیل میشود، که در ادامه این روشنایی‌ها باعث ایجاد امنیت در منطقه میشود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اضافه کرد: اجرای پروژه‌های اینچنینی باعث افزایش ارزش اراضی مالکین این مناطق میشود. یعنی به نوعی باز تولید ثروت هم با انجام این پروژه انجام می‌شود و همچنین این طرح فرصت‌های سرمایه گذاری بیشماری را در عرصه گردشگری هم ایجاد میکند.

وی تصریح کرد: مطالعات تکمیلی این طرح در حوزه معاونت عمرانی استانداری خوزستان در حال اجرا است و در این مطالعات قرار است، علاوه بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالی که این پروژه خوب در این چند شهر ایجاد خواهد کرد، نحوه ارتباط این پروژه با طرح‌های تفصیلی و هادی روستاها که در مسیر قرار می‌گیرند هم مورد توجه قرار گیرد، تا موضوع توسعه پایدار در این منطقه نیز به طور کامل به آن توجه شود.

حاجتی در پایان اظهار داشت: ساخت این پروژه مسیر جاده ساحلی تا ملاثانی میتواند در کمک به بحث جایگزینی برای جاده موجود هم بسیار مفید باشد که این مهم از منظر پدافند غیرعامل هم بسیار حائز اهمیت است.