در همایش شعر عربی شادگان:

استاندار خوزستان: فرهنگسرای شعر و ادب عربی در شادگان راه‌اندازی می‌شود.

خورنا|احمدرضارستمی: همایش بین‌المللی شعر عربی با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و شاعران نامدار کشورهای لبنان، عراق، سوریه، بحرین و دیگر شاعران استان خوزستان، در فرهنگسرای ملافاضل سکرانی شادگان برگزار شد.

در این مراسم استاندار خوزستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عرض خیر مقدم به مهمانان خارجی این همایش گفت: همایش‌های هنری و ادبی با ایجاد شور و نشاط بین جوانان، استعدادهای نهفته شهر را پرورش می‌دهد. انشالله هر سال این همایش با حمایت هر چه بیشتر استانداری برگزار شود.

وی افزود: همایش‌های ادبی در راستای گسترش شعر، فرهنگ و ادبیات عرب خوزستان تاثیر گذار است و براین‌اساس شهرداران موظف هستند که توجه ویژه‌ای به شعر و ادبیات عرب داشته باشند.

شریعتی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه شادگان روزی بتواند مهد و بستر صدور فرهنگ و ادبیات عرب باشد خبر داد: فرهنگسرای شعر و ادب عربی در شادگان راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه مراسم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به وجود ظرفیت‌های ادبی بالا در استان خوزستان، گفت: شاعران نامدار عرب خوزستانی افتخار بسیاری برای استان داشته اند.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که در حوزه شعر و ادبیات عرب در شهرستان شادگان وجود دارد، جشنواره بین‎المللی شعر عربی افراح در این شهرستان برگزار شد.

جوروند با اشاره به استقبال صورت گرفته از این جشنواره افزود: جشنواره بین‎المللی شعر عربی به مناسبت اعیاد شعبانیه با حضور هشت شاعر بنام از کشورهای عراق، بحرین، لبنان، سوریه و جمعی از شاعران استان خوزستان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: در این استان و به‌ ویژه شهرستان شادگان شاعران نامداری در حوزه شعر عرب وجود دارند که افتخارات زیادی برای استان دارند و دیوان اشعار آن‎ها در تمام کشورهای عربی مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

وی در پایان پیشنهاد کرد: با توجه به این ظرفیت‌های ادبی بالا، برگزاری همایش‌های متعدد ادبی در شهرستان شادگان و دیگر شهرهای استان پیشنهاد می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *