در جلسه ستاد اربعین حسینی؛

معاون امنیتی استانداری خوزستان: هیچ کسی این حق را ندارد تا اربعین را از مردمی بودن آن خارج کند.

خورنا|احمدرضارستمی: معاون امنیتی استانداری خوزستان قدرت الله دهقان، در جلسه ستاد اربعین حسینی که در محل سالن جلسات معاون امنیتی استاندار برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات تمامی اعضای ستاد اربعین، در برپایی مراسم سال گذشته اظهار کرد: امسال هم انتظار میرود، مثل سال گذشته با هماهنگی، نظم و امنیت کامل و در عین حال رفاه نسبی مناسب شرایطی را فراهم آوریم که زائرین محترم امام‌حسین(ع) بتوانند از کشور به سمت عراق بروند.

وی افزود: طرح جامع پایانه چذابه و شلمچه در حوزه، آب، جاده، ساماندهی مواکب و تعبیه مکان مناسب برای اتباع بیگانه نهایی شده و به زودی ارائه خواهد شد و در این طرح زیرساخت‌های متناسب برای ارائه خدماتی درخور شأن به زائران هم، در نظر گرفته شده است

دهقان گفت: خوشبختانه در منطقه شلمچه بواسطه طرح لوله‌کشی آب که سال گذشته انجام شد، کوچکترین مشکلی در تأمین آب زائرین وجود ندارد و حتی به بهانه زائرین روستاهای مسیر هم از نعمت آب لوله کشی بهره‌مند شدند.

معاون امنیتی استانداری خوزستان ادامه داد: در حال حاضر تنها مشکلی که در تأمین آب زائرین وجود دارد در منطقه چذابه است. از پایان اربعین پارسال تا الان به طور مفصل با ستاد مرکزی اربعین در تهران رایزنی شده و کاملاً در جریان این مسئله قرار دارند و این مشکل در آنجا دیده شده است. ولی با توجه به اینکه تامین اعتبار مورد نیاز برای آغار پروژه آبرسانی هنوز مشخص نشده است امسال نیز به شیوه سال گذشته از تانکر برای انتقال آب استفاده میشود.

وی ضمن اشاره به مشکلات ترافیکی که سال گذشته تانکرهای حمل آب، سال در آبرسانی به چذابه بوجود آورده بودند گفت: برای خلاصی از این مشکل باید تمامی دستگاههای ذی‌ربط به پای کار بیایند و یک بخشی از کار که ایجاد مخازن آب در چذابه است را هر چه زودتر به اتمام برسانیم، تا قبل از ترافیک زائرین که برای اربعین تشریف می‌آورند، مخازن خود را پر کرده و آماده باشیم که دیگر مثل سال گذشته به بار ترافیکی مسیر برخورد نکنیم.

دهقان اظهار کرد: تعبیه این مخازن از نظر فنی باید بگونه‌ای باشد که در طرح دراز مدت هم قابل استفاده باشند زیرا این مخازنی که اکنون به صورت سیار و با آوردن آب به وسیله ماشینهای تانکردار پر میشوند، انشالله پس از کامل شدن طرح آبرسانی به این منطقه باید بوسیله لوله‌کشی اقدام به پر شدن مخازن کنیم.

معاون امنیتی استانداری خوزستان ابراز داشت: به هر حال باید در راستای اجرایی شدن برنامه ها و همچنین تأمین زیرساخت‌ها به نحو احسن اقدامات لازم را انجام دهیم و حتی در صورت نیاز با قرارگاه خاتم رایزنی داشته باشیم تا آنها نیز برای تأمین اعتبار همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: بنا به اعلام ستاد عتبات عالیات بالغ بر ۶۰۰ موکب شناسنامه دار در استان‌ خوزستان وجود دارد و در حال حاضر با استقرار هیچ موکب جدیدی در مرزهای شلمچه و چذابه موافقت نمی‌شود.

دهقان گفت: در طرح جامع چیزی که وزارت کشور و مسئولین بلندپایه از ستاد اربعین خواسته‌اند این است که خط تجارت و صادرات در ایام اربعین تعطیل نشود.

معاون امنیتی استاندری خوزستان تصریح کرد: جلوه اصلی اربعین مردمی بودن آن است و هیچ کسی این حق را ندارد تا اربعین را از مردمی بودن آن خارج کند.

معاون امنیتی استانداری خوزستان در پایان بیان کرد: اربعین یک طرح منطقه‌ای و استانی نیست. بلکه ما در اربعین با یک پدیده ملی و بین‌المللی مواجه هستیم. بنایراین باید در میان مسئولان ملی و استانی فوریت داشتن و اهمیت بالای مسئله اربعین مورد توجه قرار بگیرد.