در مراسم کلنگ زنی پروژه تفریحی و گردشگری پل طبیعت اهواز:

استاندار خوزستان: حاشیه‌های رودخانه کارون در شهر اهواز در غالب طرحی هماهنگ و موزون ساماندهی میشود

خورنا|احمدرضارستمی: با حضور استاندار خوزستان، معاون عمرانی استاندار، شهرداراهواز و مدیرعامل سازمان عمران ساحلی کارون مراسم کلنگ‌زنی پروژه تفریحی و گردشگری پل‌ طبیعت کلانشهر اهواز در روز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

این پروژه تفریحی و گردشگری که میتواند نقش مهمی در صنعت گردشگری و توریسم و جلوه‌ای نمادین برای شهر اهواز داشته باشد با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری بر روی رودخانه کارون ساخته میشود.

مدت زمانی که برای اجرای این پروژه پیش‌بینی شده در قالب یک پروسه زمانی ۱۸ ماهه است و پروژه شامل یک هسته مرکزی و یک برج ۱۱۰ متری می‌باشد که در قسمت داخلی برج، سه طبقه پیش‌بینی شده، که یک طبقه آن بصورت گردان میباشد و دو طبقه دیگر برای گالری و نمایشگاه در نظر گرفته شده است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خورنا خوزستان، در حاشیه این مراسم دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار داشت: امیدواریم پروژه‌هایی از این دست و اجرای دیگر طرح‌های عمرانی و زیست‌محیطی در اهواز بتواند مولفه‌های یک کلانشهر و زمینه‌های بیشتر رفاه را برای مردم اهواز ایجاد کند.

وی بیان کرد: همانطور که استحضار دارید رودخانه کارون در این مدت سالهایی که گذشت مورد بی‌مهری زیادی قرار گرفته و کمتر به اکوسیستم آن توجه شده است. البته شاید عده‌ای از عزیزان عنوان کنند، مسائل مهمتری بوده و یا امکانات لازم برای این کار وجود نداشته است. من نمیخواهم این حرفها را رَد یا زیر سئوال ببرم ولی آنچه که مسلم است به دلیل کم توجهی‌های ما به اکوسیستم کارون تبعاتی به وجود آمد که همگی آن را در زندگی خود مشاهده کردیم .

استاندار خوزستان بیان کرد: بی‌شک حیات خوزستان به حیات رودخانه‌های بزرگ استان و بویژه کارون وابسته‌ است، زیرا وجود کارون نعمتی است که میتواند اشتغال و ثروت را برای شهرها و مناطقی ایجاد کند که از آنها گذر میکند، ولی متاسفانه با وجود تمام این مزیت‌ها نتوانسته‌ایم استفاده بهینه‌ای از این خوان نعمت خدادادی و محل ارتزاق و درآمد مردم به عمل آوریم.

وی ضمن ابراز امیدواری برای توجه بیشتر به ساماندهی وضعیت کارون در ادامه گفت: در این راستا توسط معاونت عمرانی استانداری، مشاوری انتخاب شده است که براساس یک مطالعه جامع و علمی، حاشیه‌های رودخانه کارون را از ابتدا تا انتهای آن در حوزه شهر اهواز در چهارچوب یک طرح هماهنگ و موزون طراحی کنند.

شریعتی تصریح کرد: این پروژه ساماندهی حواشی کارون، از آن دسته پروژه‌های بزرگی است که در زمان ارائه پیشنهاد آن، مورد توجه مسئولین استانی قرار گرفت و همه مسئولین خبره استان از آن استقبال کردند و خدا را شاکریم که در مناقصه آن هم پیمانکاری برنده شد که تجربه فراوانی در این زمینه دارد.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به پروژه تفریحی و گردشگری پل‌ طبیعت اهواز گفت: امیدوارم که این کار بزرگ هر چه سریعتر انجام شود، زیرا این پروژه علاوه بر زیبایی را که به شهر اهواز می‌دهد در سلامتی مردم، در زمانی که بر روی آن پیاده‌روی میکنند نیز موثر است.

وی با اشاره به اینکه این پل میتواند منشاء خدماتی برای مردم باشد تصریح کرد: در این پل و قسمت برج آن بعلت وجود رستوران، نمایشگاه، گالری و امثالهم میتواند موقعیت‌های خدماتی بیشتری را برای مردم به ارمغان آورد و بر این اساس از شهردار و معاونت عمرانی و سایر اعضای شورای شهر که در این زمینه نهایت همکاری و مساعدت را داشتند، صمیمانه سپاسگذارم و انشالله همه حمایت و دنبال کنیم تا پروژه‌های عمرانی در شهر اهواز سریعتر به انجام برسند.

شریعتی در پایان خبر داد: ابلاغ، اعتبارهای اولیه پروژه ساحل کارون تا ملاثانی انجام شده و امیدواریم که هر چه زودتر عملیات اجرائی آن آغاز شود.