آغاز برداشت گندم دررامهرمز

فرشیدفرجی – خورنا مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز ازآغاز برداشت گندم در شهرستان رامهرمز خبر داد.

به گزارش خورناسید محمدرضا حسنی در گفت و گو با رامپرس اظهار کرد: برداشت گندم از سطح مزارع شهرستان از هفته اول اردیبهشت آغاز و تا اوایل خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به آمادگی مراکز خرید تعاون روستایی و سیلوهای بخش خصوصی ادامه داد: مطابق روال سال‌های گذشته پنج مرکز خرید در حوزه مراکز مختلف شهرستان به‌طور شبانه‌روزی، کار خرید تضمینی محصول کشاورزان را انجام خواهند داد.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان بیست هزار هکتار هست که پیش‌بینی تولید ۴۳ هزار تن گندم مورد انتظار است.

وی افزود: متأسفانه در سال زراعی جاری، نه هزار کشت گندم دیم شهرستان به علت خشکی و عدم بارندگی تماماً از بین رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز، با اشاره به اعتبار چهار و نیم میلیارد تومانی تخصیص‌یافته به آبیاری تحت‌فشار این شهرستان گفت: برای جذب این تسهیلات اقدامات ترویجی گسترده‌ای در سطح شهرستان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۳۵۰ هکتار متقاضی سیستم آبیاری تحت‌فشار و در حدود ۴۰۰ هکتار متقاضی سیستم آبیاری کم‌فشار پرونده تشکیل‌شده و برای مطالعه و طراحی در حال ارسال به انجمن صنفی آبیاری تحت‌فشار استان هست.

حسنی در پایان گفت: در سال گذشته نیز ۱۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان با دریافت اعتبار یارانه‌ای بالغ ‌بر ده میلیارد ریال به سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار تجهیز شدند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *