توسعه آبیاری تحت‌فشار در رامهرمز

 فرشیدفرجی-خورنارئیس جهاد کشاورزی رامهرمز از اختصاص ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه آبیاری تحت‌فشار در رامهرمز خبرداد.

به گزارش خورنا، سید محمدرضا حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار رامپرس در رامهرمز اظهار کرد: طی سال‌های گذشته به علت کمبود بارش و به‌تبع آن کاهش منابع آبی سطحی و زیرزمینی، همچنین افزایش سطح کشت در این سال‌ها و از طرفی هدرروی بالای آب در بخش کشاورزی و بهره‌وری پایین آن را داشتیم.

وی ادامه داد: دولت توسعه دستگاه‌های نوین آبیاری در حوزه کشاورزی را امری ضروری تلقی کرده که با پرداخت یارانه‌ و کمک‌های بلاعوض دولتی تا سقف ۸۵ درصد، زمینه توسعه و اجرای آن را برای کشاورزان کشور فراهم آورده است.

رئیس جهاد کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: تخصیص ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ویژه، از شصت میلیارد تومان اعتبارات استانی آبیاری تحت‌فشار در خوزستان برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت‌فشار در رامهرمز با منابع آبی محدود و اراضی مستعد کشاورزی بسیار ضروری بوده و باعث توسعه کشاورزی شهرستان می‌شود.

وی افزود: دولت به کشاورزان برای اجرای هر هکتار آبیاری بارانی مبلغ ۵۰ میلیون ریال و برای هر هکتار آبیاری قطره‌ای مبلغ ۷۰ میلیون ریال به‌صورت بلاعوض کمک می‌کند.

حسنی در پایان گفت: در سامانه‌های آبیاری بارانی تا ۶۰ درصد و در قطره‌ای تا ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *