در راستای تحقق وعده‌های دولت تدبیر و امید:

مرحله اجرایی طرح جامع آب و فاضلاب خوزستان آغاز شد

خورنا|احمدرضارستمی: از طرح جامع آب و فاضلاب خوزستان بعدازظهر امروز دوشنبه(چهارم اردیبهشت ماه) در مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس توسط محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه‌ کشور رونمایی شد.

در حاشیه این مراسم که در سه کیلومتری یادمان شهدای هویزه برگزار شده بود، مهندس فرامند هاشمی‌زاده معاونت‌عمرانی استانداری‌خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: طی مصوبه بزرگ دولت تدبیر و امید در رابطه با عمران و آبادی استان خوزستان و براساس مصوبه‌ بی‌نظیری که همه در جریان آن هستید، ۲۷ هزار میلیارد تومان توسط دولت تصویب شد، که از این مقدار مبلغ نه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، برای طرح‌های آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای استان تخصیص و تامین شده‌است.

وی افزود: امروز شاهد، کلنگ‌زنی و شروع به کار یکی از قطعات مربوط به طرح غدیر خواهیم بود که براساس آن، ۲۶ شهر و یکهزار و ۶۰۰ روستا زیر پوشش آبرسانی از سد دز خواهند رفت و این عملیات که در آستانه عید مبعث و در ماه مبارک رجب انجام گرفت، به عنوان عیدی دولت به مردم خوزستان تقدیم شده است.

هاشمی‌زاده تصریح کرد: طرح غدیر در سال ۸۸ طراحی شده بود و قسمتی از آن نیز در آن زمان اجراء شد. ولی متاسفانه در اثر عدم تامین مالی به موقع در گذشته، معطل شده بود و اکنون پس از سالها فاز دوم آن از امروز که افتتاح آن را مشاهده کردید، اجراء میشود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ضمن اشاره به تجدید نظرهایی که در طرح شده است گفت: در این طرح مسئله تأمین آب از سد دز صورت میگیرد و همچنین در تعداد شهرهایی که زیر پوشش طرح قرار میگیرد هم تجدید نظرهایی شده است.

وی ادامه داد: تأمین آبی که این طرح قبلا قرار بر انجام آن را داشت، مختصر بوده و تنها برای دشت‌آزادگان، خرمشهر و آبادان بود. اکنون طرح جامع‌تر شده است و همه روستا‌های تحت مسیر را پوشش میدهد و همچنین لازم به ذکر است که سه طرح آبرسانی جنوب، شمال و شرق استان خوزستان طرحهای بزرگی هستند که از همین اعتبارات طراحی شده و انشاءالله اجراء خواهند شد.

هاشمی‌زاده عنوان کرد: امروز شاهد بودیم که یک موافقت‌نامه چهارجانبه‌ای بین سازمان برنامه‌وبودجه کشور، ، وزارت‌نیرو، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و استانداری منعقد شد که در واقع چهار رکن اجرائی این طرح هستند. در گذشته اعتبارات طرح، صرفاً از ردیف‌های وزارت نیرو تامین شده، ولی امروز برای انجام این طرح، کل کشور و کل بودجه کشور از این جهت تامین اعتبار کرده و عمدهٔ دولت بصورت یکپارچه وهمه جانبه در پشت این طرح قرار گرفته تا اجرایی شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در پایان اظهار کرد: همانطور که در مصوبه هیأت دولت آمده، این طرح سه ساله است و ما باید سالی بیش از سه‌هزار میلیارد تومان در جهت آب‌رسانی و دفع فاضلاب شهرهایمان هزینه کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد نزدیک انتخابات یادش اومد