پتروشیمی فن آوران موفق به اخذ مجوز صادرات به اتحادیه اروپا شد

خورنا – ریچ  ((مجوز صادرات  محصولات شیمیایی به  اتحادیه اروپا ))  نظام نامه ای است که توسط اتحادیه اروپا با هدف مدیریت و کنترل مخاطرات و احتمالات آسیب زا برای سلامتی و ایمنی انسان و محیط زیست که در مراحل تولید و ساخت، واردات و استفاده مواد شیمیایی بروز می کنند، تدوین شده است.

با اینکه قبل از تحریم های ظالمانه به کشور عزیزمان ایران صادرات محصولات پتروشیمی این خاک غرورآفرین به کشورهای اروپایی اقداماتی در این زمینه انجام شده بود اما با تحریم این محصولات تمام آن دستاوردها بر باد رفت و ایران از چرخه رقابت برای صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا حذف شد. اکنون پس از برداشته شدن تحریم‌های صادراتی در دولت تدبیر و امید پتروشیمی فن آوران میخواهد برای صادرات این‌دسته از محصولات به اروپا رفتار جدی‌تری داشته باشد.

اتحادیه اروپایی سال ۲۰۰۷ میلادی تصمیم گرفت سیستمی را تحت عنوان “ریچ” طراحی کند که بر اساس این پروژه جدید زیست محیطی باید تمامی مواد شیمیایی قبل از ورود به بازار اروپا مورد آزمایش قرار گیرند. با این حال علاوه بر اینکه دریافت مجوزنامه ریچ دشواری‌های بسیاری دارد، ما با عزمی راسخ و با شعار اقتصاد مقاومتی،اشتغال و تولید به این مهم دست یافته ایم ، بر این اساس باید متانول تولیدی پتروشیمی فن آوران توان دریافت مجوز های کیفی با استانداردهای اتحادیه اروپا را داشته باشد ، که این مهم با توان نیروی های بومی و عزم مدیریت محترم عامل محقق شده است .

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی فن آوران : واژه ریچ (REACH) اختصاری بوده از واژگان ثبت، ارزیابی و صدور مجوز مواد شیمیایی که مرحله سوم آن در واقع نوعی محدودیت و ممانعت استفاده از این مواد است، زیرا مواد شیمیایی خطرناک فقط پس از تصویب آژانس مواد شیمیایی اروپا (ECHA) قابل استفاده هستند.

افزایش ایمنی، سلامتی افراد و حفاظت از محیط زیست، صیانت و رشد توان رقابتی صنعت و ممانعت از گسیختگی بازار داخلی اروپا، شفاف سازی و رفع ابهام های مقرراتی، ائتلاف و یکپارچگی با شرایط و وضع بین المللی از مهم ترین اهداف اساسنامه ریچ به شمار می رود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *