شورا از منظر و دیدگاه مردم

میثاق حاجتی/ خورنا:یکی از بنیادی ترین حقوق مردم ‘ حق رای برای ساختن و داشتن جامعه ای آزاد و مردم سالار است که بستر و لازمه آن انتخاب است.


اگر مراحل رای دادن را مورد بررسی و سنجش قرار دهیم در خواهیم یافت که رکن اساسی مردم هستند در انتخاب و این مردم هستند که انتخاب میکنند و با انتخابهای خود رنگ اجرایی به سیاستها و آرمانهایی که در ذهن و افکار خود دارند خواهند داد.
از منظری بالاتر با رای به انتخاب ریاست جمهوری جناب روحانی رنگ اعتدال و امید به باورهای خود دادند و سیاستها و افکار خود را برای داشتن جامعه ای اعتدال گرا به اثبات رساندند و در این بزنگاه مهم تاریخی قصد دارند که به شورای شهر و روستا همگام با ریاست جمهوری رای دهند تا به اثبات برسانند که قصد دارند از طریق ابزاری بنام شورای شهر و روستا خدمتی دیگر به هم نوعان خود انجام دهند.
شورا از دیدگاه مردم نهادی است که میتواند اثر بخشی و تاثیر گذاری خود را در سطح منطقه ای هر شورا با انتخابهای آگاهانه و تصمیماتی درست که اتخاذ میکند باعث تحول عمیق و ریشه دار گرداند.

شورا محلی است برای باوری بنام سازندگی ،تحت این تفکر که با تجمیع افکار مردم برای سیاست ریزی و اجرا توسط شهرداری میتوان گوشه ای از خلل بوجود آمده را پر کرد و به این امر مهم رسید که خواستن مردم و مردم محوری همان فعل توانستن است که در این برحه باید اجرا گردد و صرف گردد.
علی رغم عمر شوراها در کشور عزیزمان ایران و علی رغم کمیها و کاستیها که در این نهاد نوپا وجود دارد ولی مردم همواره به اثبات رسانده اند که میتوان از سد این کاستیها کم کرد و بر قدرت شورا افزود و شاهد بالندگی این نهاد تاثیر گذار باشیم.
قدرتی که بی واسطه در اختیار مردم قرار داده شده تا با تکیه بر دانش و بینش راهی را که در پیش دارند هموار سازند و بدین خود باوری برسند که با انتخاب افرادی آگاه میتوانند سبب ساز رشد و ترقی جامعه گردند.
جامعه ای که از اقشار و افراد مختلف با داشتن دیدگاه های مختلف تشکیل گردیده و همه حول یک هدف مهم گرد هم می آیند تا نخبگانی را راهی کرسی کنند که هدف این کرسی در انتها باید خدمت خالصانه و بدور از داشتن و گرفتن منافع خاص برای شخص یا اشخاص یا گروه ها باشد.
از منظر مردم شوراها خادم و خادمانی میخواهد که مردم محوری،شایسته سالاری و نه قوم گرایی و فرد گرایی را مایه انتخابهای خود گردانند و با تکیه بر استفاده از خرد جمعی و مطالبه گری عمومی و استفاده از نگرش نخبگان جامعه و نقش پر رنگ زنان و مردان ،بستری مستعد جهت رشد و توسعه متوازن شهری ایجاد کنند.
چهار دوره شورای شهر این نکته مهم را در ذهن ما متبلور میسازد که دیگر نوبت و فرصت آزمون و خطا گذشته است و در این زمان مردم سرفراز و دور اندیش مسجد سلیمان خواهند آمد تا انقلاب فکری و رشد و بالندگی اندیشه خود را به تمامی آنانی که میپندارند مسجد سلیمان جولانگاه آزمون و خطا است و جایگاه آموزشی مدیران است را از سر بگذرانند و دور سازند و با تمام قوا و توان این نکته را فریاد زنند که دوره پنجم شورای شهر در مسجد سلیمان محل نخبه پروری و نقطه آمال و اندیشه های مردمی است که با تمام توان برای پیروز شدن آمده اند تا خط بطلانی بر تمامی اندیشه های شکست خورده و غلط زنند.
امید دارم که بار دیگر ملت غیور و فهیم ما با انتخاب خود در مسیر اعتدال و توسعه ایران اسلامی گام نهند و پیروز همیشگی این انتخابها باشند با رایی که به سبد نخبگان و افراد دلسوز میریزند و اندیشه ای که برای تعالی و پیشرفت دارند.
والسلام علیکم. حسین قنبری