آموزش ۳۳۳ هزار نفر ساعت در مرکز آموزش فنی و حرفه ای باغملک در سال ۹۵، خدمتی بی منت و صادقانه برای شهرستان

خدمتی بی منت از سوی دولت، مرکز آموزش فنی و حرفه ای و هنرآموزان توانای این مرکز با مدیریت جهادی مهندس علی کمایی برای عموم مردم شهرستان باغملک

خورنا – کسب آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای توسط جوانان باید مورد توجه دولت و خانواده قرارگیرد تا جوانان فاقد مهارت و بیکار به فردی توانمند تبدیل شود. در حقیقت فراگیری آموزشهای فنی و حرفه ای زمینه ساز خروج جوانان و متقاضیان اشتغال از بن بست بیکاری است .مراکز آموزش فنی و حرفه ای حلقه گمشده ی صنعت ،دانشگاه ها و بازار کار است آموزشهای فنی و حرفه ای کلید اشتغال پایدار است و کمبود مهارت عامل بیکاری است. بیکاری به ویژه در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از معضلات اساسی کشور است کمبود مهارت نیروی انسانی از جمله دلایل وضعیت کنونی است از بزرگترین مشکلات کنونی کشور مسئله بیکاری است و عوامل موثر ایجاد اشتغال پایدار که تاکنون چندبار مورد تائید ریاست محترم جمهور نیز قرار گرفته فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و گسترش آموزش های مهارتی است.

مهندس علی کمایی سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای باغملک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری خورنا گفت: مهارت آموزی یکی از مهمترین عوامل موثر بر رفع بیکاری است. در واقع خصیصه این نوع آموزشها، نوعی پرورش کار آفرینی است به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی ، قادر خواهد بود که فرصتهای شغلی مناسبی را به دست آورد و به تبع آن فرصت های شغلی ایجاد نمایند. در سایه تربیت نیروی ماهر موفق به افزایش بهره وری و بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی می شویم و مهارت آموزی امنیت شغلی نیروی کار را نیز افزایش می دهد
مهندس کمایی در خصوص مرکز آموزش فنی و حرفه ای باغملک گفت: در سال ۱۳۹۶، سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال آموزشهای مهارتی را در دو بخش دولتی و غیر دولتی با بهره گیری از مربیان مجرب و تجهیزات پیشرفته کارگاهی ، مطابق با استاندارد های آموزشی روز در خوشه های صنعت ؛ کشاورزی ؛ خدمات و فرهنگ و هنر ارائه می دهد . این مرکز با تعداد ۴کارگاه ثابت شهری برای برادران و ۴ کارگاه ثابت شهری برای خواهران و دو کارگاه روستایی دربخش قلعه تل و روستاهای اطراف و دو کارگاه روستایی دربخش میداود و حومه و ۴ کارگاه شعب شهری درشهر صیدون و یک کارگاه روستایی در شهر صیدون در خوشه های فوق الذکر و بصورت رایگان آموزش می دهد.
کمایی همچنین در خصوص جذب هنرجو و توانایی های این مرکز گفت: به موجب مواد ۱۰۷ و ۱۰۸ قانون کار جمهوری اسلامی ایران سازمان آموزش فنی و حرفه ای عهده دار آموزش جوانان و کارجویان غیر ماهر ( آماده بکار ) و ارتقاء مهارت شاغلین که در بخشهای مختلف صنعت مشغول بکارند می باشد . همچنین این مرکز آمادگی دارد با درخواست دهیاران روستا ها در هر نقطه ای از روستاهای تابع شهرستان جهت متقاضیان بصورت رایگان آموزش برگزار نماید .
سرپرست مرکزآموزش فنی و حرفه ای در خصوص رشته و حرفه های مورد نظر جهت آموزش در این مرکز گفت: رشته هایی به شرح ذیل در این مرکز آماده جذب هنرجو می باشند.

 برق : برق صنعتی درجه ۲- برق ساختمان – نصب سیستم های دزدگیر و دوربین مدار بسته – راه اندازی الکترو موتورهای تک فاز و سه فاز – فن ورز شبکه هوایی برق – نصب و تعمیر درب های اتوماتیک وکارور PLC و …
 اتومکانیک: تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی درجه ۲ – سیستم سوخت رسانی انژکتور پراید – سرویس و نگهداری خودرو –
 برق خودرو: تعمیرکار برق خودرو درجه۲
 عمران: نقشه کشی عمومی ساختمان با نرم افزار اتوکد – نقشه کشی سازه – نقشه کشی معماری – طراحی تزئینات داخلی ساختمان
 فرهنگ و هنر : سازنده تولیدات نمدی – سازنده عروسکهای خمیر چینی و اشیاء چینی – حجم ساز با خمیر سنگ – سازنده زیورآلات کریستالی – سازنده تزئینات عروس – بافنده شبه قالی ( فرشینه ) – دوزنده کیف چرمی
 صنایع پوشاک : نازک دوز زنانه – مانتودوز – ضخیم دوزی – راسته دوزی – پرده دوزی – کیف دوز پارچه ای –
 کشاورزی : پرورش دهنده انواع قارچ – پرورش دهنده گل و گیاه آپارتمانی – زنبورداری – پرورش دام و طیور بومی
 خدمات آموزشی : کارآفرینی با رویکرد kab مقدماتی و تکمیلی

عملکرد مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سال ۹۵ (از تاریخ ۱/۱/۹۵ لغایت ۳۰/۱۲/۹۵ )
عملکرد مرکز براساس نفر دوره
بخش دولتی بخش خصوصی ۹۸۰نفر ۸۷۸ نفر
عملکرد مرکز براساس نفر ساعت:
بخش نفر ساعت
ثابت شهری ۱۱۹۱۹۴ نفر ساعت
شعب شهری ۵۳۶۳۰ نفر ساعت
طرح توانمند سازی روستاییان و عشایر ۵۷۲۵۹ نفرساعت
آموزشگاههای آزاد ۱۰۰۰۰۰ نفر ساعت
صنایع و ضمن کار ۳۰۰۰ نفر ساعت
جمع کل نفر ساعت ۳۳۳۰۸۳ نفرساعت

مهندس کمایی در پایان گفت: این مرکز در نظر دارد از مهارت آموختگان کارآموزان فنی و حرفه ای و هنرستانهای کاردانش شهرستان و آموزشگاههای آزاد و صنایع و اصناف از متولدین ۱۱/۱۰/۷۲ به بعد برای رشته های (( ساخت و تولید تیمی )) و (( مکاترونیک )) و برای باقی رشته ها ۱۱/۱۰/۷۵ جهت شرکت در آزمون المپیاد ملی و مهارت بصورت رایگان از هم اکنون تا تاریخ ۲۰/ ۴/۹۶ ثبت نام و در مرحله های شهرستانی ، استانی ، کشوری آزمون به عمل آورد .
جهت اطلاعات بیشتر به مرکز آموزش فنی و حرفه ای واحد پذیرش مراجعه یا با شماره تلفنهای ۰۶۱۴۳۷۲۴۲۳۶ و ۰۶۱۴۳۷۲۴۲۱۳ داخلی ۱۰۵ واحد آموزش مرکز فنی و حرفه ای باغملک تماس حاصل فرمائید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *