معاون‌هنری اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد:

  رشد ٢ برابری تماشاگران سینما در خوزستان/افزایش سالن های سینما به ١٧ سالن

خورنا|احمدرضارستمی: ناصر چنانی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از رشد ٢برابری تعداد تماشاگران سینما در استان خبر داد.

وی با ارائه آمار مقایسه‌ای تعداد تماشاگران سینماهای خوزستان در سال‌های ٩۴ و ٩۵، گفت: تعداد تماشاگران سینما در سال ٩۵ نسبت به سال ٩۴ در حدود ٢,٢ درصد افزایش نشان می دهد.

چنانی افزود: در سال ٩۴ در حدود ٣٨٨ هزار نفر از شهروندان خوزستانی با حضور در سینما، فیلمهای اکران شده را تماشا کردند این در حالی است که این رقم در سال ۹۵ به ۸۴۷ هزار نفر افزایش یافت و تاثیر قابل ملاحظه ای در رشد میزان فروش سینماهای خوزستان رقم خورد.

معاون‌هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین به افزایش تعداد صندلی سینماهای خوزستان، اشاره کرد و گفت: تعداد صندلی سینما در سال ٩۴ از پنج هزار و  ٢۶ صندلی در هشت سینما، به پنج هزار و ۵۶۶ صندلی در ١١ سینما افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: افزایش کیفیت و خدمات مناسب در سینماهای استان، اکران به روز فیلمهای سینمایی و تولیدات خوبی که سال گذشته سینمای ایران شاهد آن بود، رشد تعداد تماشاگران سینما و مخاطبان هنر هفتم را در استان خوزستان رقم زد.

چنانی با بیان اینکه افزایش مخاطبان و استقبال تماشاگران سینما نوید خوبی برای آینده سینما در استان خوزستان است، افزود: استقبال از سینما و اشتیاق مردم برای تماشای فیلم انگیزه فعالیت در این زمینه را برای متولیان بیشتر می کند.

«استاندارد سازی سینماهای خوزستان»

معاون‌هنری اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خوزستان به فعالیتها و خدمات انجام شده در راستای نوسازی سینماهای خوزستان اشاره کرد و گفت: با فعالیت های انجام شده تمام سینماهای خوزستان به سینمای درجه یک تبدیل شدند و فروش در سینماها کاملا مکانیزه شد.

وی با بیان اینکه مردم دوست دارند در فضایی متفاوت و واقعی فیلم مشاهده کنند، افزود: با بهبود شرایط سعی شده است خدمات بهتری در سینماهای استاندارد به مخاطبان خوزستانی ارائه شود.

چنانی از استانداردسازی وضعیت سینماهای خوزستان خبر داد و بیان کرد: استاندارد سازی صندلیها از جمله فعالیتهایی بوده که در این راستا طی سال گذشته در تمام سینماها پیگیری شد و براین اساس فاصله ردیف های صندلی از ٩٠ به ١٢٠ سانت تغییر یافت.

«استقبال از طرح سینما سلام در شهرهای استان»
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه به راه اندازی طرح سینما سلام در استان، اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح طی سال گذشته و سال جاری، زمینه تماشای فیلم های روز در شهرستان‌های بدون سینما را فراهم کرد.

وی توضیح داد: طرح سینما سلام با هشت سرور و اکران به روز فیلمهای سینمایی در همه شهرستانهای فاقد سینمای خوزستان اجرا شد که با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان همراه بود.

«افزایش ۶ سینما به سینماهای خوزستان»

چنانی در ادامه از افزایش سینماهای استان خوزستان در سال ٩۶ خبر داد و گفت: با توجه به استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش و علاقه مردم برای دیدن فیلم های سینمایی در سینما، در سال جاری ۶ سینما به مجموعه سینماهای استان اضافه می شود.

وی با اشاره به بازگشایی نخستین سینما در شهرستان شوشتر، افزود: اولین سینما امروز در شهرستان شوشتر افتتاح می شود و شهرهای شوش، هفت تپه، اندیمشک، رامهرمز و بهبهان در مراحل بعدی صاحب سینما خواهند شد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: با افتتاح و راه اندازی این سینماها، تعداد سینماهای فعال استان خوزستان از ١١ سینمای فعلی به ١٧ سینما افزایش خواهند یافت.

وی تصریح کرد: در احداث سینما اولویت با شهرهای کم برخوردار بوده است و در دیگر شهرهای استان نیز ساخت سینما در صورت وجود سرمایه گذار بخش خصوصی حمایت می شود.

چنانی بیان کرد: بخش عمده فعالیت های انجام شده برای ساخت سینما در شهرستان های شوش، اندیمشک، بهبهان و رامهرمز از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی صورت گرفته است.

گفتنی است، در حال حاضر ١١ سینمای فعال در استان خوزستان وجود دارد که از این تعداد پنج سینما در شهرستان اهواز است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *