در شورای برنامه ریزی خوزستان:

طرح جامع تفضیلی دو شهر خوزستان تصویب و یک شهر رَد شد

خورنا|احمدرضارستمی: نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی‌ و توسعه استان خوزستان، در روز شنبه دوم اردیبهشت ماه، به ریاست دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و با دستورکار، ارائه طرح جامع تفضیلی شهرهای حمزه، ترکالکی، مشراگه و چند مورد دیگر، در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

امید حاجتی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان در پایان این جلسه با حضور در بین خبرنگاران در مورد مسائل و مباحث مطروحه و مصوبات این جلسه گفت: تمامی دستورکارهایی که در این جلسه مطرح شد، در حوزهٔ بحث‌، طرح‌های جامع و تفضیلی بود که اولویت گذاری شدهٔ سال قبل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بود و قرار بر این بود که تا پایان سال، ۳۰ طرح جامع تفضیلی توسط اداره‌کل راه و شهر سازی انجام شود.

وی عنوان داشت: در سال قبل بعد از ۹ سال توانستیم، طرح جامع شهر اهواز را به تصویب برسانیم و برای طی مراحل بعدی، به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور عودت دهیم.

حاجتی بیان کرد: همانطور که استحضار دارید اگر قرار است آینده مناسبی در زندگی شهری وجود داشته باشد که به نوعی رقم زنندهٔ توسعه پایدار شهری باشد، بی‌شک باید از دل همین برنامه‌ها که طرح‌های جامع و تفضیلی شهری هستند بیرون بیاید، به همین خاطر با وسواس خاصی این طرح‌ها در شورای برنامه‌ریزی پس از تصویب در کارگروه زیربنایی بررسی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان تصریح کرد: بنابراین در جلسه امروز سه نمونه از این طرح‌ها که شامل طرح جامع تفضیلی شهرهای حمزه، مشراگه و ترکالکی بود را در شورای برنامه‌ریزی استان بررسی کردیم و در نهایت طرح جامع تفضیلی شهرهای حمزه و مشراگه مصوب گردید.

وی افزود: طرح جامع تفضیلی شهر ترکالکی نیز با توجه به ملاحظاتی که مطرح شده، بویژه تغییر کاربری‌های زیادی که پیش بینی شده بود در ارتباط با اراضی کشاورزی و تعیین حریم بسیار بزرگی که برای شهر شده بود رأی نیاورد و مجدداً به کارگروه زیربنایی عودت داده شد.

حاجتی در پایان اظهار داشت: همچنین در این نشست حدود ۱۰ مورد تغییر کاربری مربوط به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله مجتمع خدمات بین‌راهی و پرورش دام و غیره داشتیم که این موارد هم به تصویب رسید تا انشاءالله سرمایه‌گذاری در آن زمینه‌ها هم انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری خورنا، مشراگه، شهری از توابع بخش مشراگه شهرستان رامشیر و شهر حمزه نیز شهری از توابع بخش سردشت شهرستان دزفول است و همچنین لازم به ذکر است که تُرکالَکی هم یکی از شهرهای، شهرستان گتوند در استان خوزستان میباشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *