سرپرست تعاون روستایی خوزستان خبر داد:

آغاز خرید تضمینی گندم در خوزستان

خورنا|احمدرضارستمی: مهدی سیاحی سرپرست تعاونی‌روستایی خوزستان از آمادگی مراکز خرید گندم وابسته به شرکت‌های تعاونی روستایی برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به صورت تضمینی خبر داد.

وی افزود: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید ۴% و غیرمفید ۲% با قیمت موقت هزار و ۳۰۰ تومان و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت هزار و ۳۳۰ تومان خریداری می‌کنند.

سیاحی عنوان داشت: خرید گندم از اواخر فروردین‌ماه به صورت رسمی در استان آغاز می‌شود و تا اواخر خردادماه ادامه خواهد داشت.

سرپرست تعاونی‌روستایی خوزستان ادامه‌ داد: تاکنون شهرستان‌های امیدیه، هندیجان، شادگان، خرمشهر، رامشیر و بهبهان  اقدام به خرید بیش از هشت‌هزار تن گندم از کشاورزان نموده اند  .

وی با اشاره به این‌که در صورت نیاز، مراکز خرید افزایش خواهد یافت، خاطرنشان‌کرد: شرکت غله و بازرگانی به عنوان متولی اصلی خرید گندم نیز سیلوهای خود را آماده کرده و به صورت جداگانه خرید گندم را انجام خواهد داد و شرکت‌های تعاونی روستایی به عنوان مباشر شرکت غله کار خرید گندم را انجام می‌دهند.

سیاحی عنوان ‌کرد: شهرستان‌های دشت‌آزادگان، شوش، دزفول، شوشتر، اندیمشک، رامهرمز ، بهبهان و اهواز عمده‌ترین مراکز تولید گندم استان هستند، مبالغ خرید گندم از کشاورزان پس از تحویل گندم از طریق شعب بانک کشاورزی پرداخت می‌گردد.