در دیدار با کانون بازنشستگان آموزش‌وپرورش:

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان: حقوق بازنشستگان کشوری با افزایش‌های جدید سال ۹۶ تا چند روز آینده پرداخت می‌شود

خورنا|احمدرضارستمی: آرش رشادتمند مدیرکل صندوق بازنشستگی کشور در دیدار با اعضای کانون بازنشستگان آموزش‌وپرورش که روز (چهارشنبه، ۳۰فروردین‌ماه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: صندوق در دو حوزه بیمه‌ای و اقتصادی فعالیت میکند، که بطور خلاصه در خصوص حوزه اقتصادی با درایت دولت تدبیر و امید، شرکت‌های اقتصادی زیر مجموعه صندوق، به شش هُلدینگ تخصصی با نامهای هلدینگ حمل‌ونقل و گردشگری هلدینگ غذایی، دارویی و کشاورزی، هلدینگ عمران و ساختمان، هلدینگ مالی، بانکی و سهام، هلدینگ نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه (انرژی)، هلدینگ صنایع و معدن تقسیم شدند، که در سال ۹۵ به سوددهی قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کردند.

وی افزود: در حوزه بیمه‌ای در بحث حقوق بازنشستگان در سال ۹۶ دولت تدبیر و امید، کار بسیار بزرگی کرد و ما علاوه بر افزایش حقوق ۱۰ درصدی که مدنظر بود، همسان‌سازی را انجام دادیم به طوری ‌که براساس مصوبه هیأت وزیران حقوق‌های بالای دو میلیون و ۱۰۰هزار تومان، را ما صرفاً ۱۰ درصد افزایش دادیم و حقوق‌های کمتر از آن هم علاوه بر همسان‌سازی، آن ۱۰ درصد را براساس جدول ماده ۱۱۹ قانون خدمات کشوری
افزایش دادیم.

رشادتمند خبر داد: با تلاش شبانه روزی همکارانمان، ظرف چند روز آینده حقوق بازنشستگان کشوری با افزایش‌های جدید سال ۹۶ پرداخت می‌شود.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان بیان کرد: در حوزه وام در پایان دولت قبل، کل اعتبار وام پرداختی صندوق بازنشستگی کشوری ۶۴ میلیارد تومان برای کل کشور بود که امروز میتوانیم با افتخار بگوییم که در سال ۹۵ این اعتبار به ۷۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و سال ۹۵ در خوزستان، با افزایش۱۰میلیارد تومانی، ۲۹ میلیارد تومان وام سه میلیون تومانی بدون سود به بازنشستگان پرداخت کردیم .

وی ابراز داشت: در بحث فرآیند پرداخت حقوق بازنشستگان در دولت جدید این پروسه از پنج روز به دو ساعت کاهش پیدا کرد که این دستاورد بزرگی بود.

رشادتمند در بحث معرفی مشترکین صندوق بازنشستگی کشور عنوان کرد: ۵۸ درصد از مشترکان ما را وزارت آموزش و پرورش، ۱۴ درصد وزارت بهداشت و بقیه را بازنشستگان دیگر دستگاه‌های دولتی و اجرایی تشکیل می‌دهند.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان اظهار داشت: در حوزه منزلت و تکریم بازنشستگان، کارهای بسیار خوبی در صندوق بازنشستگی بویژه در زمان دولت تدبیر و امید انجام شده از جمله ساخت خانه‌های امید در شهرهای بالای دو هزار نفر بازنشسته که در حال حاضر در اهواز، دزفول و اندیمشک سه باب خانه امید داریم. ساخت مرکز تفریحی، فرهنگی، ورزشی که با اعتباری معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هر کدام از اینها ساخته شده‌ است.

وی افزود: در حوزه سفرهای سیاحتی و زیارتی بخصوص در سه سال اخیر صندوق، عملکرد قابل توجهی داشته، بدین صورت که، بازنشستگان سه نوبت در سه سال متوالی میتوانند از یارانه‌سفر استفاده بکنند که تقریبا ۵۰ درصد هزینه سفر بازنشسته و یک نفر همراه او را صندوق به عنوان یارانه پرداخت می‌کند.

رشادتمند در مورد عملکرد صندوق درحوزه بیمه تکمیلی، گفت: در سال گذشته اعتبار بیمه تکمیلی صندوق که صرفاً فقط از منابع خود صندوق بازنشستگان پرداخت شده ، حدود هزار میلیارد تومان بوده است و در خوزستان نیز خوشه بیمه‌ای ما حدود صد هزار نفر می‌باشد.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان، ادامه داد: با توجه به وضعیت شیوع و آمار بالای آلزایمر در کشور از دیگر برنامه‌های صندوق برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی با بیماری آلزایمر با حضور اساتید بخش نورولوژی و بخش اعصاب‌وروان دانشگاه جندی شاپور بود که استقبال خیلی خوبی هم از این کلاسها شد که این کارگاه‌های آموزشی در حوزه آلزایمر، تغذیه بازنشستگان و غیره در سراسر استان به نوبت در سال جاری برگزار می‌شود. ‌

وی تصریح کرد: به دنبال انقعاد یک تفاهم‌نامه با معاون بهداشتی دانشگاه جندی شاپور برای راه‌اندازی غربالگری سالمندان در محل خانه امید اهواز نیز می‌باشیم و همچنین در بحث ورزش، صندوق بازنشستگان کشوری، مسابقات ورزشی را در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد کرد.

رشادتمند در پایان گفت: در راستای توانمند سازی بازنشستگان از حیث اقتصادی تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین صندوق بازنشستگی کشوری و فنی حرفه‌ای منعقد شده است، که آمایش سرزمینی را الان انجام میدهیم. با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هر شهرستان، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تولید محور و بازار محور را برای بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها نیز در نظر می‌گیریم.