در جلسه اجرائی شدن تفاهمات سفر به لهستان

استاندار خوزستان عنوان کرد: امضای ۸ تفاهم‌نامه با هیأت لهستانی/از تفاهم‌نامه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری است، بیشتر استقبال می‌کنیم

شریعتی تصریح کرد: از تفاهم‌نامه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری است، بیشتر استقبال می‌کنیم زیرا این تفاهم‌نامه‌ها برای ما بسیار جذاب و ارزشمند است و به دنبال اجرایی کردن آن‌ها هستیم.

خورنا|احمدرضارستمی: دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست بررسی دستاوردهای سفر به لهستان که شامگاه سه شنبه ۲۹ فروردین ماه در محل مهمانسرای استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سفر به کشور لهستان هشت تفاهم‌نامه مابین هیأت خوزستانی با شرکت‌های مختلف لهستانی بسته شد که برخی از این تفاهمات در اثر پیگیری‌های ما و علاقه‌مندی طرف لهستانی اکنون در حال رسیدن به نتایج مثبتی میباشند و برخی دیگر از آنها هم تاکنون به نتایج مناسبی نرسیده‌اند، که آنها را نیز دنبال می‌کنیم و هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد تا وضعیت آنها نیز هرچه سریعتر مشخص شود.

وی خبر داد: هیات لهستانی قرار است در تاریخ هشتم تا سیزدهم خردادماه سفری به استان خوزستان برای دنبال کردن این تفاهم‌نامه‌ها و توافقات داشته باشدتا بتدریج انشاءالله این تفاهم‌نامه‌ها جنبه عملیاتی پیدا کنند.

شریعتی تصریح کرد: از تفاهم‌نامه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری است، بیشتر استقبال می‌کنیم زیرا این تفاهم‌نامه‌ها برای ما بسیار جذاب و ارزشمند است و به دنبال اجرایی کردن آن‌ها هستیم.

استاندار خوزستان ضمن بیان اینکه این شرکت‌ها لهستانی فقط فروشنده کالاهای خود نیستند گفت: بعضی از این شرکت‌ها فروشنده‌اند ولی برخی دیگر از جمله شرکت‌های تراکتور‌سازی، ساخت ادوات و آلات کشاورزی و همچنین شرکت بازیافت زباله و هلی‌کوپترسازی لهستان از جمله شرکت‌هایی هستند که هم تمایل و هم اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در خوزستان کردند.

وی با اشاره به این‌که به دنبال خرید هلیکوپتر‌های پیشرفته با کارایی بالا برای توانایی پرواز در تمامی مناطق مختلف در استان هستیم، گفت: با توجه به تاکید معاون‌اول رئیس‌جمهور در لزوم داشتن هلیکوپتر در انجام برخی از ماموریت‌های استانی و اعلام موافقت اولیه که ایشان در این خصوص داشتند تصمیم به خرید هلیکوپتر گرفته‌ایم و در این راستا با یک شرکت هلیکوپتری در لهستان مذاکراتی کردیم و تفاهماتی نیز داشتیم که در این خصوص شرکت سرمایه‌گذار لهستانی نیز حاضر شده دفتری برای تعمیرات این هلیکوپترها در استان دایر کند.

شریعتی با بیان اینکه شرکت‌های آلمانی تولید کننده وسایل ایمنی برای پتروشیمی استان هم اعلام آمادگی برای همکاری کرده‌اند ادامه داد: شرکتهای تولید کننده واگنهای تراموایی و همچنین شرکتهایی که توانایی پیاده سازی سیستم تراموا را دارند نیز اعلام آمادگی برای همکاری کرده، که قبل از همکاری در این مورد باید مقداری کار مطالعاتی انجام دهیم که در صورت مثبت بودن نتایج تحقیقات و مطالعات میتوانیم در این مورد اقدام کنیم.

استاندار خوزستان در مورد تفاهمات بین دانشگاهی که در این سفر صورت گرفته عنوان داشت: قرار است بین دانشجو‌های ما و دانشگاههای آنها ارتباطاتی برقرار باشد که در این زمینه میتوان به تفاهم‌نامه‌ای که در زمینه داروهای پلاسمایی انجام شده است اشاره کرد که در صورت وجود سرمایه‌گذار، انتقال تکنولوژی در این زمینه انجام میگیرد و خط تولید این نوع داروها در استان ایجاد میشود و همچنین از دیگر تفاهمات این است که انتقال دانشجو هم صورت بگیرد و همچنین کارهای پژوهشی مشترکی که در نهایت منجر به تولید یک مقاله ارزشمند علمی شود نیز انجام پذیرد.

وی در پایان در ارتباط با نیروگاه ۵۰۰ مگابایتی خورشیدی و محل آن در خوزستان گفت: این نیروگاه ۵۰۰ مگابایت خورشیدی در یک جای خوزستان متمرکز نخواهد شد، بلکه در نقاط مختلف استان تقسیم خواهد شد.