تخریب اموال عمومی با چه هدفی و به چه قیمت ؟

خورنا – همشهریان عزیز بندرماهشهر:
همانطور که مستحضرید درآمد شهرداریها از پرداخت عوارض های ساختمانی، نوسازی و … که شما شهروندان پرداخت می نمایید، می باشد و این هزینه ها صرف عمران ، رفاه و آبادانی شهر می گردد.


از این رو متأسفانه عده ای بدون احساس مسئولیت به مسائل شهری  و بیت المال دچار بیماری تخریب اموال شده و دست به اعمال خراب کارانه نسبت به تخریب اموال عمومی می نمایند که تاکنون خسارت گزافی را برای شهرداری در بر داشته است غافل از اینکه برخی افراد مغرض یا نادان با این‌گونه اقدامات تخریبی به‌ظاهر کوچک ولی پرهیاهو در لحظه‌ای تمامی این تدابیر بلندمدت را نقش بر آب می‌کنند، و بدون توجه به این موضوع که دود اقدامات تخریبی‌شان قبل از همه به چشم‌ خود و اطرافیانشان می‌رود.


تخریب اموال عمومی باعث خسارات اجتماعی و اقتصادی فراوانی می شود و برای حیات اجتماعی و فردی آثار مخربی در پی دارد که بـا اصول مسلم نظم اجتماعی در تعارض اسـت وازطرفی شهروندان را نیز از داشتن امکانات و تجهیزات مورد نیازشان محروم و بی بهره می سازد.
این قبیل اقدامات نوعی  رفتارهای ناپسند شهرنشینی است که علاوه بر خسارت های مالی به بیت المال و شهرداری به لحاظ انسانی نیز پذیرفتنی نیست.
در اینجا یک سؤال مطرح است : آیا هنوز وقت آن نرسیده که به آداب و رسوم فرهنگ و حقوق شهروندی عادت کنیم؟!


با توجه به اینکه مجموعه شهرداری و همچنین شورای اسلامی شهر در راستای آبادانی، سازندگی، رفاه و خدمات رسانی به شهروندان همت گماشته، عده ای بی توجه به این موضوع که این اموال متعلق به خودشان است آسیب می رسانند که نمونه آن می توان به تخریب پایه های روشنایی وزیباسازی ناحیه صنعتی در شب گذشته نام برد که جهت رفاه حال شهروندان وزیباسازی شهر نصب شده بود. این افراد علاوه بر از بین بردن مبلمان شهری، خسارات زیاد مالی را به شهر وارد نموده اند.
شهروندان محترم و گرانقدر :
حفظ و نگهداری وسایل و امکانات عمومی در سطح شهر وظیفه همگانی است و اموال عمومی و آنچه از بیت المال خریداری گردیده از عوارضات پرداختی شهروندان تهیه و جهت رفاه حال آنان در نقاط مختلف شهر تعبیه گردیده که حفظ و صیانت از آن یک تکلیف بوده و فراتر از وظیفه است.

در پایان انتطار و خواهش مجموعه شهرداری از همشهریان این است که برای جلوگیری از چنین اقداماتی و تکرار نشدن آن نیاز به عزمی عمومی و جدی است و همه ما در قبال حراست و نگهداری از اموال عمومی و بیت المال مسئول می باشیم که با این تدبیر و اندیشه می توان به شهری که در آمال و آرزوهای ما می گنجد دست یافت.
درپایان از مامورین پرتلاش انتظامی نیز انتظار می رود عوامل اینگونه خرابکاریهای شهری را شناسایی وضمن معرفی به مراجع محترم قضایی  تاوفق قانون تا با آنان رفتار شود.
۲۶ فروردین ۹۶
روابط عمومی واموربین الملل شهرداری بندرماهشهر

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سجاد حیدری به نظرتون کسی که دست به این قبیل کارها میزنه میاد توی سایت خورنا و این مطلب رو بخونه؟ اصولا همچین جانداری اهل مطالعه است؟! :-) شهرداری اگه خیلی دلش سوخته چارتا دوریبن نصب کنه و این افراد رو مورد پیگرد قضایی قرار بده، شاید باعث عبرت سایرین گردد.
  • ناشناس بنظرم اگر جریمه تخریب اموال عمومی هزینه زیادی از نظر مالی از حداقل پنج میلیون تومان به بالا برای مجرم داشته باشد و حداقل دو یا سه ماه زندانی غیر قابل خرید قطعی شود و نباید باحل کدخدا منشی گذشت کرد ببینید یک نفر جرات تخریب پیدا می کند هر جا قانون فقط نوشته و روی کاغذ کنار گذاشته شد در پس این امر هرج ومرج بپا می شود چرا باید وقت و بی وقت صدای رگبار تیر اندازی در شهر در ساعات مختلف شب یا روز بپیچد چرا باید از طرقه های دست ساز که صدای توپخانه دارد . غروب شب روز فرقی ندارد در گوشه وکنار منفجر کنند توری که نفس در سینه ها حبس می شود نمی دانم گوش شنوایی هست کسی صدای گلایه های ما را می شنود یانه