جلسه فنی بیمه نخیلات در آبادان

خورنا –

جلسه فنی بیمه نخیلات در آبادان
اولین جلسه فنی بیمه نخیلات در سال جاری، با حضور مدیر جهاد کشاورزی آبادان، رئیس بانک کشاورزی آبادان، نمایندگان صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان خوزستان، نماینده نظام صنفی شهرستان و دهیاران و اعضا شورای روستاهای شهرستان آبادان در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان تشکیل شد.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان آبادان تک محصولی میباشد و در صورت بروز خسارت لزوم توجه به بیمه نخیلات را یادآور شد و گفت: باید با پیش آگاهی و آگاه کردن کشاورزان از خطرات و خسارت های احتمالی پیش رو کشاورزان را به بیمه کردن محصولات ترغیب کرد.
شهیب زاده اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با رایزنی های صورت گرفته پدیده ریزگردها و بیماری های نخیلات را نیز تحت پوشش بیمه در آوریم .
نماینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز به بیمه شدن یک میلیون و صدو سی اصله از نخیلات شهرستان آبادان در سال گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه تاخیر در پرداخت بیمه نخیلات در سال گذشته سبب بروز نارضایتی هایی در کشاورزان شد که این مسئله خاص این شهرستان نبود و در سراسر کشور این مشکل وجود داشت.
عتابی تصریح کرد: صندوق بیمه کشاورزی استان همواره با اطلاع رسانی روش انجام بیمه کشاورزی، افزایش ارتباط بیمه گزاران با کشاورزان در تلاش است تا خدمات خوب و مناسبی را به کشاورزان ارائه دهد و امسال هم در تلاش هستیم تا سهم بیمه گری را که نسبت به سال گذشته افزایش داشته کاهش دهیم .
در این جلسه همچنین اعضای نظام صنفی و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها به بیان مشکلات و دیدگاه ها پرداختند و از نمایندگان صندوق بیمه استان خواستند تا در کاهش سهم بیمه گری سال جاری اقدامات لازم را انجام دهند.