رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان عنوان کرد:

ثبت نام ۷۰ شرکت در نمایشگاه الکامپ خوزستان

خورنا|احمدرضارستمی: در نشست خبری برگزاری نمایشگاه الکامپ خوزستان، که ۲۱ فروردین‌ماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد عبدالله پاک سرشت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان گفت: همانطور که استحضار دارید یکی از مهمترین رویداد‌ها در فناوری اطلاعات کشور، برپایی نمایشگاههای، اِلکامپ و اتوکامپ میباشد که در استانهای مختلف برگزار میشود و در واقع میتوان گفت، نمایشگاه اِلکامپ تهران، تجمیعی از نمایشگاههای استانی به شمار میرود.

وی افزود: در خوزستان قبل از تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان خوزستان یا همان سازمان نصر استان، نمایشگاهها فقط برای فروش قطعات و محصولات برپا میشد و جایی برای وجود مباحث تخصصی در آنها دیده نمیشد.

پاک سرشت با بیان اینکه پیش از سال ۹۳ در خوزستان نمایشگاهی به نام الکامپ برگزار نمی‌شد، اظهار کرد: بعد از این وقفه‌ چند ساله‌ای که در برپایی نمایشگاهها بوجود آمد همراه با تشکیل سازمان نصر در استان خوزستان، اولین نمایشگاه فناوری اطلاعات را در بهمن‌ماه سال ۹۴ برگزار کردیم و در آن نمایشگاه مباحث تخصصی مدنظر قرار گرفته و بیشتر به مسائلی چون تکنولوژی‌ها و مباحث جدید پرداخته شد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان اذعان کرد: سازمان نصر خوزستان بدنبال این بوده که فرهنگ IT و در حقیقت کسب‌و‌کار الکترونیک را توسعه بدهد و رسالتش هم در حقیقت بعنوان یک مجوعه صنفی همین تعریف شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در حقیقت این دومین نمایشگاهی است که بعد از تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان برپا میشود و در این زمینه امیدواریم در نمایشگاه پیش رو بتوانیم حضور پرشور فعالان حوزه IT و ICT استان را داشته باشیم.

پاک سرشت تصریح کرد: فضایی در حدود دو هزار و ۵۰۰ متر برای نمایشگاه الکامپ اهواز در نظر گرفته شده است و تاکنون بیش از ۷۰ شرکت برای گرفتن غرفه و معرفی خدمات و محصولات خود در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان بیان داشت: ما در سه بخش شرکتهای ارائه کننده خدمات، محصولات و نرم افزارها٬ بخش آموزشهای تخصصی و بخش دولتی در نمایشگاه الکامپ حضور پیدا خواهیم کرد.

وی خبر داد: در نمایشگاه الکامپ خوزستان پدیدهٔ جدیدی که شاهد آن خواهیم بود، حضور شرکت‌های استارتاپ و رباتیکی است که تاکنون در نمایشگاه‌های الکامپ قبلی شاهد حضور چنین شرکت‌هایی نبوده‌ایم.

پاک سرشت گفت: در دومین نمایشگاهی که در حقیقت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای متولی آن است شاهد همکاری گسترده استانداری خوزستان هستیم، به شکلی که در تمام مراحل برگزاری این نمایشگاه حمایت مجموعه مسئولین مرتبط با فناوری اطلاعات استان را شاهد بوده‌ا‌یم و در حقیقت هر گامی که برای نمایشگاه برداشته‌ایم مسئولین محترم استانداری و کارگروه کسب و کار الکترونیک آن گامهای بیشتری به ما کمک کرده‌اند و در حقیقت حامی اصلی ما در این نمایشگاه بوده‌اند که جای تشکر را دارد.‌

وی ادامه داد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان خوزستان مربوط به کل استان است و سازمان نصر استان در خیلی از شهرستانها از جمله آبادان، بهبهان، رامهرمز، دزفول و امیدیه دارای دفتر پیگیری امور است و در این راستا هیچ محدودیتی برای حضور شرکتهای خارج از مرکز استان در نمایشگاه وجود ندارد. یعنی فراخوان شرکت در نمایشگاه برای کل شرکتهای درون استانی و خارج استانی میباشد .

پاک سرشت ضمن بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای شرکت‌های استانی که در نمایشگاه حضور پیدا میکنند، تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر میگیرد ادامه داد: برای شرکتهای درون استانی براساس دانش‌بنیان بودن یا استارتاپی بودن یا نبودنشان ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف و برای شرکتهای نوپا در صورتی که استارتاپی نباشند ۵۰ درصد برخی از هزینه‌های آنها را به صورت اقساط پرداخت میشود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان در مورد تعداد شرکت‌هایی که عضویت این سازمان را دارند اظهار داشت: همانطور که استحضار دارید، هم اکنون در سال سوم عمر این سازمان هستیم در ابتدای کار سازمان ۱۰ عضو داشت اما در حال حاضر این تعداد به بیش از ۴۰۰ عضو هم رسیده است و نیز حدود ۱۰۰ عضو دیگر در حال تکمیل پرونده برای عضویت در این سازمان هستند.

وی تصریح کرد: اگر شرکتی عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نباشد، یا حتی از خارج از استان باشد می‌تواند برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کند و غرفه داشته باشد. تاکنون بیش از ۷۰ شرکتی که در نمایشگاه ثبت‌نام کردند، عضو این سازمان هستند. البته برخی از آن‌ها استانی و تعدادی دیگر نیز عضو سازمان کشوری هستند که خدمات کشوری میدهند.

پاک سرشت در پایان در مورد دستاوردهای قبلی نمایشگاههای الکامپ خوزستان اظهار کرد: ما داریم تجربه دوم نمایشگاه الکامپ را با متولی بودن سازمان نصر کسب میکنیم که در نمایشگاه قبلی بیش از ۱۵ تفاهم‌نامه بسته شد و امیدواریم در نمایشگاه امسال هم تفاهم ‌نامه‌هایی را منعقد کنیم.