هشدار مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع پدیده اینورژن یا وارونگی دما در شهرهای صنعتی خوزستان

بهادری هشدار داد: از این به بعد یک پدیده اینورژن یا وارونگی دما که با غبار صبحگاهی همراه میباشد در اکثر شهرهای صنعتی خوزستان اتفاق خواهد افتاد .

خورنا|احمدرضارستمی: در جلسه شورای کشاورزی استان کورش بهادری مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: میزان بارش در استان خوزستان ۱۹۶/۸ میلیمتر بوده است که نسبت به سال گذشته ۶۳درصد کاهش بارش در استان خوزستان شاهد هستیم و براساس نمودارها خوزستان رتبه اول خشکسالی را در کشور دارد که باید نسبت به مهندسی آب و رعایت صرفه جویی توجه بیشتری شود.

بهادری خبر داد: الگوهای هواشناسی نشان میدهد که امسال متاسفانه الگوی تابستانه یا پرفشار گرم جنب حاره‌ای زودتر بر خوزستان مستقر شده است و علائم آن همین روند افزایش دما میباشد که الان شاهد آن هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه امسال تابستان گرمتری خواهیم داشت به گزارش پایگاه خبری خورنا عنوان کرد: مدل های هواشناسی نشان میدهد که تا چند روز آینده در بیشتر نقاط خوزستان افزایش دما دو تا سه درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: طبق آماری که هم‌اکنون به من داده‌اند امیدیه با میانگین دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و ایذه با ۹ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند و دمای کنونی اهواز ۳۲درجه سانتیگراد میباشد.

بهادری هشدار داد: از این به بعد یک پدیده اینورژن یا وارونگی دما که با غبار صبحگاهی همراه میباشد در اکثر شهرهای صنعتی خوزستان اتفاق خواهد افتاد .

وی تاکید کرد: بر این اساس باید تصمیماتی اتخاذ شود تا در هنگام صبح و زمانی که اینورژن زیاد است و میتواند میزان آلاینده‌ها را در سطح شهرهایی چون اهواز، ماهشهر و دیگر شهرهای صنعتی خوزستان را افزایش دهد، حداقل فعالیت بخشی از کارخانه‌ها و شرکتهای موجود در این مناطق از ساعتی خاص آغاز شود که این میزان به حداقل برسد.