در جلسه شورای اداری خوزستان:

استاندار خوزستان: تصویب مصوبه‌ دولت برای بازسازی زیر ساخت‌های استان در تاریخ خوزستان بیسابقه است

استاندار خوزستان گفت: در اولین جلسه هیات دولت در سال ۹۶ مصوبه‌ای در پنج بند اساسی برای بازسازی زیر ساخت‌های اساسی استان خوزستان به تصویب رسیده شد که این مسئله در تاریخ خوزستان تاکنون سابقه نداشته است.

خورنا|احمدرضارستمی: دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه شورای اداری خوزستان که با حضور معاون‌اول رئیس‌جمهور برگزار شد اظهار کرد: در طول دوره تصدی من در سمت استاندار خوزستان، ریاست محترم جمهور و معاون اول ایشان دو مرتبه به استان عزیمت داشته‌اند که این مسئله حکایت از توجه دولت به مسائل و مشکلات خوزستان است .

وی تصریح کرد: خوزستان با داشتن پتانسیل‌های متفاوت در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی، اجتماعی، تاریخی و غیره میطلبد که مسئولین اقدامات موثر، بیشتری را برای بهره‌وری از این پتانسیل‌ها داشته باشند .

شریعتی بیان داشت: در کنار تمام این ظرفیت‌های بالقوه، متاسفانه مشکلاتی نیز به دلیل شرایط اقلیمی با بوجود آمدن گردوغبارهایی در استان ایجاد شده که اصلی‌ترین عامل بوجود آورنده این مسئله هم دستکاریهای بشر در طبیعت و برهم زدن توازن طبیعی بوده است.

استاندار خوزستان گفت: در اولین جلسه هیات دولت در سال ۹۶ مصوبه‌ای در پنج بند اساسی برای بازسازی زیر ساخت‌های اساسی استان خوزستان به تصویب رسیده شد که این مسئله در تاریخ خوزستان تاکنون سابقه نداشته است.

وی اذعان کرد: این مصوبه مهمترین برگ حقوقی است که در اختیار ما قرار دارد که ضمن سپاس بابت این عنایت ویژه، در ادامه از دولت محترم تقاضا داریم برای عملیاتی کردن آن به ما کمک کند تا آن را با سرعت تمام در خوزستان اجرایی کنیم.

شریعتی با بیان اینکه در این مصوبه چند بند وجود دارد که شاید ارزش آن کمتر از خود مصوبه نباشد ضمن اشاره به آنها گفت: از جمله این بندها اینکه تصویب کردید حق آبه تالابها جزء اولویت اصلی باشد. این بندی است که تصویب در شورای اقتصادش خارج از نوبت اعلام شد.

وی ادامه داد: از دیگر بندهای مهم این مصوبه دولت انجام فاز اول طرح ۵۵۰هزار هکتاری، ادامه روند تکمیل بیمارستان سوانح سوختگی که انشالله درچند ماه آینده به بهره برداری میرسد و همچنین منطقه آزاد اروند را که توسعه پیدا کرده و کل دو شهرستان آبادان و خرمشهر را در بر میگیرد .

استاندار خوزستان افزود: آبرسانی طرح غدیر که از غرب به شرق اهواز اکنون به خرمشهر و آبادان رسیده و بزودی به شادگان و دشت آزادگان هم میرسد و انشالله با این مصوبه هم کل استان مسئله آب و فاضلابش حل خواهد شد.

وی همچنین اشاره کرد: مواردی چون تبدیل دو درصد درآمدهای نفتی به سه درصد برای مناطق نفتخیز، طرح احیای کارون، توسعه خرمشهر و
پیش بینی یک ردیف مستقل در بودجه امسال، برای کمک به طرح های آب و فاضلاب استان که این موارد ذکر شده در کنار سایر موارد، همه و همه نشان از کمک و عنایت ویژه دولت به استان خوزستان میباشد.

شریعتی بیان کرد: استان خوزستان در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ بالاترین رشد بودجه را در بودجه‌های عمرانی استانی داشته است که این هم در راستای توجه ویژه دولت به استان خوزستان میباشد.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به ثابت نگه داشته شدن تقریبی رشد درآمدهای مالیات استان در سال۹۶ اظهار داشت: امسال متوسط رشد درآمد مالیاتی کشور ۹/۹ بوده است، در صورتی که با عنایات دولت رشد درآمد مالیاتی استان خوزستان ۱/۱ میباشد

وی ابراز کرد: طرح آماک که برای جمع آوری گازها ترش شده میباشد پس از دو هفته طی قولی که ریاست محترم جمهور به مردم استان داده بودند به بهره برداری رسیده شد و همچنین بیمارستان تنفسی با توافقی که میان صنایع فولاد و ستاد اجرایی و وزارت بهداشت صورت گرفت انشالله دارد به سرانجام میرسد.

شریعتی ضمن تشکر از تلاشها و پیگیریهای دولت در حل مشکلات کارگران کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد، در ادامه براساس گزارش پایگاه خبری خورنا در خصوص ساماندهی مدارس کانکسی گفت: تلاش داریم، مدارس کانکسی و کانتینری که در حدود ۲۷۰ کلاس می‌باشند را تا سال ۹۷ به صفر برسانیم .

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: یکی دیگر از طرح های دولت برای استان خوزستان مصوبه ایجاد توازن منطقه ای در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است که انشالله در فاز دوم آن را انجام خواهیم داد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس بسه بابا خجالتم خوب چیزیه منافعشون تو خوزستان به خطر افتاد وگرنه بلند نمیشدن بیان تو هیچ دولتی اینقدر این استان بدبخت نبوده بله قربان گویی تا کی