تشکیل اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان باغملک و بازخوردهای آن

خورنا- تشکیل جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور اعضا و بازخوردهای این نشست

در این جلسه که با حضور بخشدار مرکزی، مدیریت شبکه بهداشت و درمان، شهردار میداود، باغملک و قلعه تل و دیگر اعضا انجام شد، ابتدا خداداد کرد رییس اداره آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات انجام شده در آموزش وپروش و مشکلات موجود ارائه داد.

کردی خواستار توجه بیش از پیش ادارات وحساس نمودن خانواده ها ومسیولین نسبت به قضیه آموزش وپرورش در این برهه زمانی شد و از اصحاب رسانه خواست چشم تیز بین باشند برای آموزش وپرورش وبستری فراهم نمایند برای ارتقاء دانش آموزان منطقه و رفع مشکلات موجود.

وی ادامه داد : انتظار اینست که حساسیتی ایجاد شود که آموزش و پرورش مهمترین و بالاترین اولویت است و حتی از نان شب هم مهمتر است و این باید به تمام قسمتها تسری پیدا کند.

رییس اداره در بخش دیگری از بیانات خویش به سه حوزه کاری اشاره کرد . وی در بحث اولیاء دانش آموزان ، اولیا را با آموزش و پرورش بیگانه دانست و عدم همراهی اولیاء را از مشکلات خواند و درخواست نمود بیشتر به مدارس مراجعه و از وضعیت دانش آموز خویش با اطلاع و به لحاظ فکری هم کمک کار همکاران فرهنگی در مدرسه باشند . فضاهای آموزشی نامناسب و کمبود تجهیزات از دیگر مشکلات موجود بوده که تلاشهای زیادی صورت گرفته و نتایجی کسب وادامه نتیجه ها در آینده ای نزدیک مشاهده خواهد شد.

کردی در خصوص هدایت تحصیلی به بررسی توانمندیهای دانش آموزان اشاره کرد وگفت براساس توان و علاقه ای که در دانش آموز وجود دارد او را راهنمایی و مسیر را برایش مشخص نمایند رییس اداره در پایان ارتقاء میانگین نمرات و کنکور را مهم و با اهمیت خواند وسرمایه گذاری در اینخصوص را در دوره های اول یعنی ابتدایی اعلام نمود.

وی تصریح کرد؛ اقدامات انجام شده در خصوص جلسات کنکوری، مشاوره با اولیا ، دانش آموزان ، ایجاد انگیزه و رغبت در دانش آموزان، دعوت از اساتید برجسته استانی وکشوری ، مشاوران برجسته موسسات در تهران واستان ودیگرامور مشابه در مدارس واداره جای امید واری را دارد که در سال جاری در رشته های مختلف و رتبه های زیر ۱۰۰۰ بهتر از سال قبل به نتیجه برسیم.

در ادامه پاکدل بخشدار مرکزی ضمن تشکر از آموزش وپرورش وتبریک سال جدید خواستار نگاه کلی به آموزش وپرورش شدند و گفت: این کمک و نیاز و اتاق فکر است که در توسعه کلی تاثیر گذار می باشد پس از نگاه بخشی بیزاری جوییم. اگر بتوانیم این نگاه را عوض کرده و فرهنگ و بستری فراهم نماییم که آموزش و پرورش نقش زیر بنایی دارد و نیروهای مورد نیاز جامعه را تربیت میکند ودر تمام بخش ها جا بیفتد که سیستم زیربنایی است.

پاکدل اعلام آمادگی نمود هر کمکی نیاز است مصوب شود تا دستگاهها را مکلف به حمایت از آموزش وپرورش نموده تا بتوانیم با پیشرفت آموزش وپرورش در پیشرفت شهرستان گامهای موثری برداریم.

دیگر اعضا نیز نظرات خویش را در خصوص محورهای جلسه ارائه دادند.
نبوتی شهردار باغملک؛
?هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش نباید آخرین ایستگاه باشد.
?زمینه برای جذب و هدایت تحصیلی بهتر است از مقاطع پایین تر و بصورت موثر انجام گیرد.
?وجود نیروهای کارگر فوق لیسانس در حوزه خدمات اداره شهرداری ناشی از عدم هدایت مناسب تحصیلی است.

دکتر صادق شهریاری رئیس شبکه بهداشت و درمان باغملک؛
?تقدیر و تشکر از زحمان دلسوزانه خداداد کرد و مجموعه آن
?اعلام حمایت کامل شبکه بهداشت و درمان در جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش در حد توان
?وجود ظرفیت خالی جهت جذب نیروی پرستار در شبکه درمان باغملک و نبود متقاضی فارغ التحصیل این رشته ها و بحث اهمیت هدایت صحیح تحصیلی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *