استاندار خوزستان خبر داد: طرحهای احداث مرکز جامع درمان سرطان و شرکت کاغذ سازی در خوزستان به تصویب شورای اقتصاد رسید

خورنا|احمدرضارستمی: در حاشیه جلسه کارگروه پیگیری اجرای مفاد تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که شامگاه سه شنبه ۱۵ فروردین ماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در خصوص مهمترین موضوعات جمع بندی شده در این جلسه به خبرنگاران حاضر گفت: این جلسه برای هماهنگی در مورد تفاهم‌نامه‌ای بود که میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنده به عنوان استاندار خوزستان به امضا رسیده بود .

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه شامل دو قسمت بود یکی قسمت اقتصادی، که پیرامون سرمایه گذاری‌هایی که ستاد اجرایی در استان انجام داده و یا در حال انجام دادن است و همچنین وام هایی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای طرح های در قالب بنیاد برکت، حاضر است پرداخت کند، تا واحدهای اقتصادی و کارگاه‌های کوچک و متوسط فعال بشوند یا سرمایه در گردش لازم را پیدا کنند.

شریعتی ادامه داد: همچنین یک تفاهم‌نامه دیگر هم شامل عمران و آبادانی، ساخت مدارس، مراکز درمانی، پلها و امثالهم بود که قرار شد توافق آن یا به صورت پنجاه پنجاه انجام شود یا سهمی را استانداری، سهمی را دستگاه اجرایی مربوطه و سهمی را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تقبل نماید و یا کُلاً برخی پروژه ها را به طور کامل ستاد و برخی دیگر را به طور کامل استانداری پرداخت خواهد کرد.

استاندار خوزستان در مورد روند اجرای پروژه‌ها بیان داشت : پیرو آن تفاهم‌نامه کمیته‌های مختلفی تشکیل شد و این کمیته‌ها دستگاه‌های ذیربط را دعوت کرده و ماموریت دادند و سپس تقسیم کار صورت گرفت و بنا شد که این پروژه‌ها شروع شوند که بحمدالله یکسری از پروژه‌ها در حال حاضر شروع شده است.

وی در ادامه افزود: در این راستا قرار بر این شد که کمیته ها هر دو هفته یک بار جلسه داشته باشند و نیز هر یکماه تا یک ماه و نیم یک بار هم جمع مسئولین و دبیران کمیته ها با اینجانب و مسئولین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جلساتی داشته باشند و گزارش کار خود را ارائه بدهند و ضمن انجام آخرین هماهنگی ها اگر در حین انجام کار مشکلی پیش آمده باشد برای حل آن کمک کنند.

شریعتی تصریح کرد: دلیل برگزاری این جلسه نیز به همین علت بود ، زیرا بعد از اینکه کمیته ها جلساتی را با دستگاه های اجرایی داشتند برای پیشنهادات و توافقاتی که بود این جلسه تشکیل شد و هماهنگی‌های لازم انجام شد و  بعضی ایراداتی هم که در کار بود با توافق طرفین حل و مقرر شد برخی موارد با حضور دکتر مخبر ریاست محترم ستاد اجرائی کشور که امیدواریم در نشست بعدی حضور داشته باشند حل و فصل شود.

استاندار خوزستان اذعان کرد: بصورت کلی میتوان اینچنین قلمداد کرد که این جلسه برای پیگیری آن تفاهم نامه و مصوبات بوده که انجام بشوند. چون بعضاً مردم از ما انتظار دارند که فقط تفاهم نامه امضاء نکنیم و برویم، که بعداً اَبترَ بشود، و بر زمین باقی بمانند. براین اساس کُلاً، یکی از اراده‌های من از ابتدا تا الان در استانداری این بوده که صورت جلسه تفاهمات و مصوبات بویژه موارد دارای اهمیت زیاد را تا آنجا که امکان دارد، خودم پیگیری و دنبال کنم و هماهنگی‌های لازم را انجام دهم. البته معاونین مربوطه هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم را انجام و گزارشات مربوطه را به بنده ارائه میدهند.

وی با اشاره به موضوع دیگر جلسه که مربوط است به تفاهم میان استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای ایجاد یک مرکز جامع سرطان در اهواز که بوسیله ستاد انجام بشود، توضیح داد: در خصوص این موضوع در یک ماه و نیم گذشته دچار یک سری استرس‌هایی شدیم، چون به بنده گزارش دادند که وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توافق کردند که ۱۰ مرکز جامع سرطان را در سطح کشور احداث نمایند و اهواز در زمره شهرهای مشمول طرح نیست و از آن حذف شده، گرچه این موضوع در قبل جزء تفاهمات میان بنده و دکتر مخبر بوده و من فکر هم می‌کردم که اولین موردش برای خوزستان تصویب میشود و لذا در این خصوص با آقای مخبر تماس گرفتم و بطور جِد خواستم و یادآوری کردم که این تفاهم از قبل بین ما بوده و ایشان هم پذیرفت که تفاهم نامه بوده و بدین ترتیب قول بررسی و پیگیری آن را داد .

شریعتی افزود: در این رابطه همچنین با وزیر بهداشت هم تماس گرفتم و از ایشان خواستم که در این مورد اولویت اولش خوزستان باشد و ایشان هم تأکید کرد که در این زمینه برای خوزستان هیچ مشکلی نیست و از اولش هم گفت‌ام هر کمکی که لازم باشد دریغ نداریم و انجام می‌دهیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: بالاخره در آخرین ساعات که مقرر بود مصوبه مربوطه به شورای اقتصاد برود، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آن را پذیرفت و به شورای اقتصاد و وزارت بهداشت نامه نوشت و تقبل کرد که اهواز هم جزو تعهدات مربوط به احداث مرکز جامع درمان سرطان باشد که به صورت فاینانس انجام شود.

وی تصریح کرد: در شورای اقتصاد هم برای تصویب این مسئله بحث مفصلی در این زمینه شد و جا دارد بنده به نوبه خود از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی تشکر و سپاسگذاری کنم چرا که ایشان در شورای اقتصاد دفاع بسیار جدی از اهواز کردند و مردم اهواز و استان‌خوزستان را در این مورد محق دانستند که باید آخرین تکنولوژی‌های درمان سرطان را در استان خود داشته باشند و لازم دانستن خوزستان مرکز جنوب‌غرب کشور در این عرصه باشد.

شریعتی اظهار کرد: بهمین علت از یازده مورد پیشنهادی برای احداث مرکز جامع درمان سرطان، شورای اقتصاد در نهایت فقط با سه مورد آن که دو مرکز در تهران و یک مرکز در اهواز موافقت کرد و از این بابت خدا را شاکریم که با پیگیری های صورت گرفته از استان و حمایت‌های دکتر مخبر و دفاع دکتر قاضی زاده هاشمی از خوزستان در شورای اقتصاد این تفاهم‌نامه هم جنبه عملیاتی پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا استاندار خوزستان در ادامه خبرداد: طرح احداث شرکت کاغذ سازی که براساس تفاهم‌نامه بین توسعه نیشکر و ستاد اجرائی فرمان امام (ره) بود، نیز در آخرین جلسه شورای اقتصاد که در اواخر سال گذشته تشکیل شده بود، آن هم مصوب شد و فاینانس آن هم به تصویب رسید که انشالله با آمدن فایناسر فرانسوی آن بزودی اجراء خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: انشالله این دو پروژه بسیار خوب برای خوزستان که در شورای اقتصاد به تصویب رسید هر چه زودتر اجرا شوند، تا مردم استان از سطح خدمات و رفاه بهتری در زندگی برخوردار شوند.