دستاورد مهم دیگری از طرح تحول نظام سلامت: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ۸۰ درصد جمعیت شهرستان امیدیه

اسداله ترحم ٫ خورنا – به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه و به نقل از مهدی آبدیده سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه با تکمیل زیرساخت‌های الکترونیک در سطح کلیه واحدهای بهداشتی شهرستان امیدیه و راه‌اندازی سامانه سیب ۸۰ درصد از جمعیت تحت پوشش مرکز بهداشت شهرستان امیدیه دارای پرونده الکترونیک سلامت شدند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه در ابتدا در خصوص اهمیت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت گفت: ایجاد پرونده الکترونیک سلامت به‌عنوان رکن اساسی در ارائه خدمات نوین سلامت و ستون فقرات نظام سلامت کشور از ضروریات نظام سلامت کشور می‌باشد. سامانه سیب امکان ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای عموم هم‌وطنان را فراهم کرده است.
وی در ادامه اظهار داشت: در این راستا با تکمیل زیرساخت‌های الکترونیکی تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در کلیه واحدهای بهداشتی ستادی و محیطی، تاکنون ۸۰ درصد مرم شهرستان امیدیه دارای پرونده الکترونیک سلامت شدند.
آبدیده درباره میزان فعالیت‌های کارکنان در این سامانه عنوان داشت: از زمان شروع فعالیت سامانه سیب در شهرستان امیدیه، این شهرستان با تکمیل زیرساخت‌های الکترونیکی موفق شده است تاکنون با ثبت ۸۰ درصد از جمعیت که حداقل یک‌بار خدمت گرفته است رتبه اول را در بین شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز کسب نماید و با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم و بر اساس جدول زمان‌بندی انشاالله تا پایان خردادماه سال جاری برای کلیه جمعیت شهرستان امیدیه پرونده الکترونیک سلامت تشکیل خواهد شد.
وی در پایان از ۲۰ درصد دیگر جمعیت که هنوز موفق به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت نشده‌اند خواست برای دریافت خدمات فعال بهداشتی برای خود و اعضای خانواده‌شان با در دست داشتن کارت ملی به مراکز و پایگاه‌های سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *