ایران ۱ – چین ۰ / شاگردان کی روش در آستانه صعود به جام جهانی

خورنا –  شاگردان کارلوس کی روش با برتری مقابل چین در آستانه صعود به جام جهانی قرار گرفتند.

به گزارش «انتخاب»، تیم های ملی فوتبال ایران و چین از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در دور برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ورزشگاه یک دست سفید پوش آزادی با قضاوت محمد تاکی از سنگاپور به مصاف هم رفتند و
تک گل ایران در این بازی را مهدی طارمی در دقیقه ۴۶ به ثمر رساند.
کارلوس کی روش، تیم ملی ایران را در این بازی با سه تغییر نسبت به بازی با قطر به میدان فرستاده بود و علی‌رضا بیرانوند،‌ میلاد محمدی،‌ سعید عزت اللهی، مسعود شجاعی (کاپیتان)، مرتضی پورعلی گنجی،‌ امید ابراهیمی،‌ پژمان منتظری، رضا قوچان نژاد، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و وریا غفوری یازده بازیکنی بودند که برای ایران بازی می کردند.
نیمه نخست
با وجود اینکه پیش بینی می شد تیم ملی در این بازی با توجه به شرایطش در جدول چندان به آب و آتش نزند،‌ اما در همان دقایق ابتدایی بازی مهدی طارمی روی پاس جهانبخش می رفت که با دروازه بان چین تک به تک شود اما مدافع حریف با ایجاد مزاحمت مانع از شوت‌زنی مناسب مهاجم ایران شد تا توپ به کرنر برود.
در ادامه و در دقیقه۸ مسابقه، شوت سرکش رضا قوچان دروازه چین را تهدید جدی کرد اما دروازه بان حریف موفق شد توپ را هر طور شده به کرنر بفرستد.
در ادامه نیز در حالی که چینی ها به سختی از نیمه زمین خود خارج می شدند، ملی پوشان ایران چند موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کردند اما یکی از اصلی‌ترین موقعیت‌ها در دقیقه ۲۰ توسط علیرضا جهانبخش خلق شد؛ جایی که این بازیکن بعد از چند پاسکاری صاحب موقعیت شوت‌زنی شد و ضربه‌اش با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.
هشت دقیقه بعد در شرایطی که مهدی طارمی داخل محوطه جریمه صاحب توپ شده بود و می‌توانست با دادن پاس، قوچان نژاد را صاحب موقعیت بهتری کند،‌ ترجیح به شوت زنی کرد اما ضربه‌اش با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه ۳۴ توپی که به صورت اتفاقی نصیب طارمی شده بود، با ضربه کم دقت این بازیکن توسط دروزاه بان چین برگشت داده شد.
موقعیت های ایران یکی پس از دیگری در این دقایق از دست می رفت و این بار میلاد محمدی در دقیقه ۳۶ روی پاس زیبا و فنی مسعود شجاعی نتوانست موقعیت تک به تک را تبدیل به گل کند و بازهم دروازه‌بان حریف ناجی تیمش شد.
مسعود شجاعی در دقیقه ۴۱ بعد از چند پاس کاری تیمی داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شد اما بازهم دروازه بان چین با مهار توپ باعث شد قفل دروازه تیمش شکسته نشود.
دقیقه ۴۲ یکی از زیباترین صحنه‌های بازی توسط مهدی طارمی خلق شد و ضربه قیچی برگردان او روی ضربه کرنر با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.
نیمه اول بازی با تساوی بدون گل به اتمام رسید.
نیمه دوم
ملی پوشان کشورمان نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرده و این بار به دروازه بان چین فرصت گرم کردن ندادند و اولین حمله به گل ختم شد. مهدی طارمی که در نیمه اول در به ثمر رساندن گل ناکام بود این بار روی توپی که در شلوغی های جلوی دروازه چین به دست آمده بود نهایت استفاده را کرد و قفل دروازه چین را شکست.
شاگردان کی روش بعد از رسیدن به برتری یک گله در ادامه با خیالی آسوده تر بازی کردند اما بازهم صاحب توپ و میدان بودند.
شاگردان مارچلو لیپی در یکی از معدود حملات خود در این بازی، نفوذی را از جناح راست زمین ترتیب دادند اما پورعلی گنجی در لحظه آخر و قبل از زدن ضربه آخر توسط بازیکن حریف، تکل رفت و دروازه ایران را نجات داد.
در دقیقه ۷۷ بازهم چینی ها موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند و این بار وو ژی توپ ارسالی از روی نقطه کرنر را با ضربه سر از بالای دروازه با بیرون فرستاد.
با این حال شاگردان کی روش در ۱۰ دقیقه پایانی توپ و میدان را دوباره در دست گرفتند و چند موقعیت نصفه و نیمه نیز به دست آمد اما هیچ کدامشان تبدیل به گل نشد و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.
به این ترتیب، ملی پوشان فوتبال ایران با این برد ۱۷ امتیازی شده و در آستانه صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار گرفتند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *