روز خوب پتروشیمی فن آوران در بورس

فن آوران در میان شرکت های پتروشیمی روز خوبی را برای سهام داران خود رقم زد و هر سهم این شرکت در قیمت پایانی 3.79 درصد و در آخرین قیمت 5 درصد رشد داشت.

خورنا – سهام داران ۴۱ میلیون و ۱۶۴ هزار سهم از سهام شرکت های فعال در گروه شیمیایی را  امروز به ارزش ۸۳ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال خریداری کردند.
این گزارش می افزاید: امروزسهام داران، بیش از ۷٫۵ میلیون سهم از سهام سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین را خریداری کردند. قیمت هر سهم این شرکت در قیمت پایانی ۱۸۶۷ ریال بود که نسبت به دیروز ۱٫۰۶ درصد کاهش داشت.
بر اساس این گزارش ، گسترش نفت و گاز پارسیان امروز با کاهش ۰٫۲۲ درصدی به ۱۷۹۹ ریال رسید. این درحالی است که پتروشمی شازند با افتی ۰٫۱۹ درصدی در آخرین قیمت همراه شد. اما در قیمت پایانی تغییری نداشت.
همچنین گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان امروز با کاهشی ۰٫۴۹ درصدی به روز کاری خود پایان داد.
پتروشیمی زاگرس درآخرین قیمت ۵ درصد ودرقیمت پایانی ۰٫۱۵ درصد رشد داشت. پتروشیمی خارک هم در قیمت پایانی ۱۴۸۴۰ ریال بود که نسبت به دیروز ۰٫۱۵ درصد رشد داشت.
پتروشیمی پردیس نیز در آخرین قیمت   ۱٫۰۳ درصد و در قیمت پایانی ۰٫۰۵ درصد کاهش داشت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز امروز ۲٫۰۵ درصد کاهش داشت و درآخرین قیمت ۰٫۰۲ درصد افت داشت.

این گزارش می افزاید: پتروشیمی مارون در این روز در آخرین قیمت منفی بود اما در قیمت پایانی رشدی ۱٫۴۲ درصد رشد داشت. پتروشیمی کرمانشاه هم با کاهشی ۰٫۱۳ درصدی در قیمت پایانی همراه شد.
این در حالی است که پتروشیمی جم با افتی ۲٫۱۹ درصدی در آخرین قیمت همراه شد و پتروشیمی خراسان در آخرین قیمت ۰٫۴۳ درصد افت داشت ولی در قیمت پایانی ۰٫۱ درصد افزایش قیمت داشت.

بر پایه این گزارش ، این در حالی است که پتروشیمی شیراز با ۳٫۷۶ درصد رشد و  فارابی با دو درصد رشد در قیمت پایانی همراه شدند.
در معاملات امروز سرمایه گذاران بورس تهران بیش از ۳ هزار و ۵۷ میلیارد برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۱۰ هزار و ۲۸ میلیارد ریال در ۵۱ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

این گزارش می افزاید: در جریان معاملات امروز شاخص کل نزدیک ۳ واحد بالا رفت و در عدد ۷۶هزار و ۳۳۲ ایستاد. شاخص بازار اول در حالی ۱۲ واحد بالا رفت که شاخص بازار دوم ۵۲ واحد افت کرد.
در فرابورس هم شاخص کل با ۶٫۷۰ واحد افزایش به ۸۵۳ واحد رسید. امروز ۴۷۳ میلیون سهم به ارزش دو هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال در این بازار معامله شد. پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و میدکو در این روز بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص فرابورس به جای گذاشتند/نیپتا