بزرگترین مجتمع فرهنگی، ورزشی استان خوزستان در تلبزان مسجدسلیمان افتتاح شد +گزارش تصویری

میثاق حاجتی/ خورنا: لامردون فرهنگی ورزشی ایل,بزرگترین مجتمع فرهنگی استان خوزستان در سفر اخیر دکتر شریعتی استاندار خوزستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از راستا نیوز لامردون فرهنگی ورزشی ایل ، بزرگترین مجتمع فرهنگی استان خوزستان واقع در ابتدای جاده تلبزان در سفر اخیر دکتر شریعتی استاندار خوزستان ،علی عسگر ظاهری نماینده مجلس و فرماندار مسجدسلیمان و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

این مجموعه فرهنگی ورزشی توسط آقای جهانگیر عالیپور در منطقه تلبزان احداث شده که می تواند به یکی از جاذبه های گردشگری در سطح استان تبدیل شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم افتتاحیه این مجموعه  ضمن تبریک سال نو و همچنین میلاد بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س) توفیق داشتیم برای آئین افتتاح و راه اندازی یک سرمایه گزاری در حوزه خدمات اجتماعی به مسجدسلیمان بیایم. چرا که خودم را مکلف به حمایت از سرمایه گزاری در حوزه های مختلف صنعت در خوزستان می دانم و هر جا می شنوم سرمایه گزاری انجام شده است و زمینه اشتغال بیشتر در منطقه را فراهم کرده است خودم را موظف به حمایت می دانم.

شریعتی گفت: چنین پروژه هایی باعث بالا رفتن سطح استاندارد زندگی مردم می شود و بنده آمادگی کامل خود را برای حمایت از چنین سرمایه گزاری هایی اعلام می کنم.

وی با بیان این که بیکاری جوانان شهرستان باید درد همه متمولین این جامعه باشد و این وظیفه همه ماست که مسیر را در حل این مشکلات تسهیل کنیم به سخنان خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی راستا نیوز جهانگیر عالیپور مدیر و موسس مجموعه فرهنگی ورزشی ایل در خصوص این مجموعه به خبرنگاران گفت : همیشه یکی از آرزوهای بزرگ من  این بوده که در شهر مسجدسلیمان کاری انجام دهم که موجب اشتغال زایی شود و به همین دلیل تصمیم به احداث این مجموعه فرهنگی ورزشی گرفتم.

وی افزود : مجموعه فرهنگی ورزشی ایل دارای ۴۰ هزار متر مربع مساحت می باشد که تماما در منطقه کوهستانی بوده و عملیات ساخت آن حدود ۳ سال بطول انجامید.

وی گفت: این مجموعه دارای سالن کنفرانس,تالار,باشگاه سوارکاری و ….  که با امکانات روز ساخته شده اند می باشد.

عالیپور ادامه داد: در ساخت این مجموعه سعی شده از نمادهای فرهنگی بختیاری برای تزئین و دکوراسیون استفاده شود که نشان دهنده زندگی عشایر بختیاری می باشد.

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه مسجدسلیمان به واسطه حضور عشایر بختیاری مهد اسب سواری می باشد در این مجموعه فرهنگی-ورزشی هم باشگاه سوارکاری که دارای بهترین اسب ها از نژاد های مختلف می باشد احداث کرده ایم که روزانه علاقه مندان بسیاری به ورزش اسب سواری در این مجموعه آموزش می بینند.

وی با اشاره به طرح توسعه این مجموعه فرهنگی-ورزشی اظهار داشت:تمام هزینه های ساخت این مجموعه توسط بخش خصوصی پرداخت شده و در صورت حمایت مسئولین استان و شهرستان این امکان وجود دارد که این مجموعه را توسعه دهیم و با احداث مواردی همچون  مکان های ورزشی و تله کابین در این منطقه کوهستانی می توانیم یکی از زیباترین تفریحگاه های استان را در منطقه ایجاد کنیم و شاهد حضور گردشگران از سراسر نقاط استان به مسجدسلیمان باشیم که موجب ایجاد اشتغال در منطقه هم خواهد شد.

عالپور عنوان داشت: مجتمع فرهنگی-ورزشی ایل قصد دارد در هرسال  مراسم عروسی تعداد ۲۰ زوج جوان را بدون دریافت هزینه  و در مناسبت های مختلف برگزار نماید که این امر با همکاری حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان و فرماندار شهرستان انجام خواهد شد.

  

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *