در مراسم بازدید خبرنگاران از پست های ایمنی و سلامت نوروزی:

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان: سالانه بیش از یک هزار نفر از نیروهای هلال احمر به مسافران نوروزی خدمات رسانی میکنند/آمادگی جمعیت هلال احمر خوزستان جهت مشارکت در طرح مقابله با ریزگردها

خورنا|احمدرضارستمی: در حاشیه مراسم بازدید خبرنگاران از پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در ورودی اندیمشک به اهواز علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان ضمن تبریک سال جدید و ابراز امیدواری از اینکه سال جدید سالی بدون حادثه برای همه هموطنان باشد، در خصوص برنامه های نوروزی جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: ما در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر که از نیروهای امدادگر و جوان ما تشکیل شده است با برپایی بیش از ۸۰ پایگاه در دو طرح امداد و نجات و طرح ایمنی و سلامت به ارائه خدمات به مسافران نوروزی و راهیان نور می پردازیم .

وی افزود: همچنین دو درمانگاه در منطقه دهلاویه و فکه با شش پزشک و ۱۰ پرستاری که در آنجا مستقرند، روزانه به ارائه خدمات سرپایی به مراجعه کنندگان و بیماران می پردازند و اگر هم لازم باشد افراد دارای مشکلات حادتر را به مراکز درمانی منتقل میکنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان در مورد شرایط جذب داوطلبان ملحق شدن به سازمان گفت: جمعیت هلال احمر در کلیه شهرستان ها حوزه هایی برای جذب جوانان داوطلب دارد که افراد بسته به میزان سن خود میتوانند به دفاتر مراجعه کنند، البته لازم به ذکر است، اشخاصی که کمتر از ۲۹ سال سن دارند می توانند در حوزهٔ جوانان و اگر بیش از سن مذکور هستند می توانند به عنوان داوطلب در سازمان جمعیت هلال احمر عضو شوند.

خدادادی تصریح کرد: مهمترین بخش کار ما مربوط به حوزه جوانان است. خوشبختانه همه ساله جوانان دلسوز و متعهد خوزستانی با حضور در پایگاههای جوانان استان که در ورودی شهرها و شهرستانها مستقر هستند با دو طرح ارائه شده توسط سازمان که یکی”کمپین نه به تصادفات جاده ای” و دیگری”طرح بهبود ترافیکی”است در این پایگاهها به آموزش به صورت زبانی و انجام یک حرکت نمادین که امضاءکردن طرح نه به تصادفات است متعهد به رعایت قوانین میشوند و به این صورت میتوانند نقش موثری را در ایجاد فرهنگ صحیح ترافیکی در کشورمان داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همه ساله در تصادفات راهنمایی و رانندگی بیش از ۳۴ هزار نفر کشته ، ۲۵۰ هزار نفر مصدوم و بیش از ۵۰ هزار میلیارد خسارات در کشور بوجود می آورند اگر ما بتوانیم با ارائه آموزشهای صحیح ترافیکی بخشی از این آسیب ها را کاهش دهیم قطعا میتوانیم نقش موثری را در کاهش خطر پذیری آحاد مختلف جامعه داشته باشیم .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین بیان داشت: سالانه بیش از یک هزار نفر از نیروهای هلال احمر درگیر ارائه خدمات به مسافران نورزی هستند که علاوه بر این نیروههای داوطلب ٬ ما خدمات لجستیکی هم داریم از جمله یک فروند بالگرد که برای پشتیبانی استفاده می شود و نیز همچنین در هر یک از پایگاه ها یک آمبولانس و ماشین امداد و نجات موجود است.

وی در خصوص برنامه های آینده سازمان هلال احمر در افزایش اورژانسهای بین جاده ای گفت :خوشبختانه در سال پیش رو ما برنامه هایی در دست اجرا داریم که در آن پنج پایگاه امداد و نجات جاده ای در مناطق پر خطر ایجاد خواهیم کرد و بناست با حمایتی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری محترم به عمل آورده بتوانیم گامهای اولیه را در ایجاد این پنج پایگاه مذکور برداریم .

خدادادی اعلام کرد: خوشبختانه ما تاکنون هیچ تلفات بین جاده ای را نداشته ایم ولی طبق آمار حوزه جوانان هلال احمر، در حال حاضر بیش از پانصد نفر به پایگاههای امداد و نجات ما مراجعه داشته اند که ما در کنار ساماندهی آنها ٬ اسکان در بین راه مانده ها را نیز داریم که اگر مشکلی داشته باشند ما میتوانیم هم به آنها خدمات ارائه دهیم و هم شرایط استراحت شبانه را برای آنها فراهم کنیم و نیز فضای دوستدار کودک در این پایگاهها تعبیه شده که هدف آن سرگرمی کودکان میباشد در زمانی که والدین برای استراحت به پایگاه مراجعه میکنند .

در ادامه مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان از آمادگی سازمان جهت مشارکت در طرح مقابله با ریزگردها خبر داد و اظهار کرد: مسئله مهم ریزگردها ٬ که چند سالی است مهمان ناخوانده استان خوزستان شده که به صورت حاد و با تاثیر بر روی سایر خدمات استان مشکلاتی را به وجود آورده است که میتواند از سویی تهدید و از سوی دیگر فرصتی مناسب برای استان است.

خدادادی تصریح کرد: فرصت از این جهت است که دولتمردان و تمامی مسئولین بالاخص مقام معظم رهبری در اثر این معضل نگاه ویژه ای را به استان معطوف داشتند که این خود زمینه ساز توجه ویژه به استان شده است.

در ادامه مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با ابراز امیدواری که سازمان مطبوعش بتواند به عنوان یک نهاد مردمی برای تسکین آلام مردم خوزستان قدمهایی در این زمینه با هماهنگی مسئولین ذیربط بردارد، عنوان کرد: ما به بحث ریزگردها الان با توجه به شرایط فعلی به دید یک فرصت تاریخی برای توسعه یافتگی زیر ساختهای استان نگاه میکنیم .

وی اظهار کرد: با یک برنامه ریزی صحیح در ابتدا میتوان از این مسئله در ایجاد شغل برای جوانان استان بهره های فراوانی جست و در کاشت نهال و همچنین نگهداری از این نهالها در منطقه ۳۰۰ هزار هکتاری که قرار است نهالکاری های وسیعی در آن صورت بگیرد، از جوانان استان استفاده شود که لازمه آن هم انعقاد قراردادهایی چند ساله با پیمانکاران بومی و تأکید کردن بر امر مهم است.

مدیر عامل جمعت هلال احمر خوزستان در پایان گفت: انشالله از این فرصت تاریخی نمایندگان مجلس و مسئولین اجرایی استان بتوانند با هماهنگی با هم و مساعدت بیشتر بودجه های عمرانی مناسبی که متناسب با شرایط فعلی استان و در خور شأن مردم غیور و شهید پرور خوزستان باشد را به تصویب برسانند و نیز امید است کمکهای بین المللی را هم در این مورد داشته باشیم .