در نشست خبری با اصحاب رسانه:

نماینده ماهشهر: تعویض مدیران ناکار آمد راه نجات خوزستان/احزاب باعث عقب افتادگی کشور میشوند/ از محرومیت های هندیجان تأسف میخورم

خورنا|احمدرضارستمی: دکتر علی گلمرادی نماینده مردم بندر ماهشهر٬ هندیجان ٬ بندر امام (ره) و رئیس کمیته نیروی کمیسون انرژی مجلس در نشست خبری که با اصحاب رسانه خوزستان در اهواز برگزار کرد در ابتدا ضمن خیر مقدم به خبرنگاران و نمایندگان رسانه های خبری استان اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور این است که خیلی به دنبال استراحت هستیم ولی اصحاب رسانه در حقیقت استراحت ندارند و همیشه و در همه حال در خدمت جامعه هستند.

وی افزود: امیدواریم که خروجی این جلسات کمک بکند برای پویایی استان در راستای منافع ملی با پرهیز از آن سلایق شخصی و سیاسی که بعضاً این کشور را گرفتار کرده و سبب عقب نگه داشتن آن در خیلی از موارد شده است.

«در تبلیغات انتخاباتی ام مدعی بودم در استخدام از سرمایه های بومی منطقه استفاده شود»

نماینده مردم ماهشهر٬ امیدیه٬ هندیجان و بندرامام در جواب سئوالی در خصوص انتصاب مدیران پروازی و غیر بومی که در پتروشیمی صورت میگیرد گفت: شرایط خاص استان خوزستان ایجاد میکند در صنعت انرژی و حوزه های نفت ٬ گاز و پتروشیمی متفاوت از سایر استانهای کشور باشیم . من از اولین روزهای دوران تبلیغاتم مدعی بودم تا جایی که امکان دارد باید از سرمایه های فکری منطقه استفاده شود که این مسئله هم حق مردمان این منطقه هست و هم کمک به منافع ملی میکند.

دکتر گلمرادی تصریح کرد: در بحث اقتصاد کار باید قبول داشته باشیم که اگر افراد بومی در هر کجایی مشغول به کار باشند کار اقتصادی تر و هزینه کار پائین تر می آید .

وی افزود: چون در کشور بیکاری بیداد میکند و مشکلات فراوانی در این زمینه وجود دارد نگاه ما به این صورت است که چون صنعتی در منطقه وجود دارد باید حتما از نیروهای بومی محل در تمام قسمتها استفاده شود. اما کسانی که صاحب نظر هستند در مبحث مدیریت بُعد اقتصادی قضیه را هم نگاه میکنند و به خاطر اینکه کار اقتصادی باشد از افراد بومی استفاده میکنند تا هزینه های تمام شده کمتر باشد و تعصبات به آن تأسیسات و ساختارها هم بیشتر باشد و نهایتا بهره گیری از ظرفیت ها به نفع کشور تحقق پیدا کند .

«در برنامه توسعه ششم اولویت استخدام افراد بومی به صورت قانون مطرح میباشد و تخلف از آن جرم است»

عضوء کمسیون انرژی مجلس اذعان کرد: سالهای سال این کم توجهی در بهره گیری استخدامی از سرمایه های منطقه ای مشهود است و کسی نمیتواند انکار کند و اقدام کنندگان آن هم این ادعا را دارند که در فلان حوضه نفر کارآمدی را نداشته ایم و بهمین دلیل از نقطه دور دست فردی را آورده ایم . در صورتی که اینچنین نیست خیلی از بخشهائی که غیر بومی ها در آنجا مشغول هستند ما افراد توانمندتری را در منطقه داریم .

دکتر گلمرادی اظهار کرد: ما با شروع مجلس دهم این مسئله را با شدت پیگیری کردیم و جلسات متعددی با وزراء مربوطه گذاشتیم تا جایی که وزیر محترم نفت کتبا به زیر مجموعه خود ابلاغ کرد در استخدامات خود از ظرفیت های بومی استفاده شود و ما هم بلافاصله آن را در دستور کار مجلس قرار دادیم و به صورت قانون در برنامه توسعه ششم آوردیم که در صورت تایید شدن برنامه توسعه ششم توسط شورای محترم نگهبان ٬ از این پس اگر کسی بخواهد از این قانون تخلف کند مجرم میباشد .

وی با بیان این نکته که بحث مدیریت یک بحث متفاوتی است تصریح کرد: من اگر ببینم یک مدیر قوی و توانمندی که میتواند در صنعت پتروشیمی و یا صنعت نفت چندین برابر یک مدیر بومی کمک به توسعه سازمانی آن کند که از قبال آن اشتغال هم توسعه یابد ما باید از اینچنین مدیری استقبال کنیم یعنی در صورتی باید بگوییم مدیر بومی ٬ که این مدیر توانش از مدیر غیر بومی بیشتر باشد.

عضوء مجمع نمایندگان خوزستان تاکید کرد: سکان دار صنعت باید فردی باشد که به منطقه کمک کند . من اگر یک مدیر بومی را بیاورم که باعث تعطیلی کارخانه بشود و هزاران نفر هم از کار بیکار شوند این یک موفقیت برای ما نیست
ما امروزه مشکل اشتغال داریم و هر کسی که بتواند کمکی به ایجاد اشتغال برای جوانان ما کند باید از او استقبال کنیم حتی اگر مدیر غیر بومی باشد .

دکتر گلمرادی بیان کرد: با توجه به این مسئله مدیران منطقه ای ما باید تلاش کنند تا سرآمد باشند به صورتی که در مقام مقایسه با مدیر غیر بومی حرفی برای گفتن داشته باشند یعنی یک سر و گردن بالاتر از مدیران غیر بومی باشند.شما مطمئن باشید اگر در مجموعه ها مدیران بومی قوی تری نسبت به غیر بومی داشته باشیم مطمئن باشید با کمک شما اصحاب رسانه و وزارت خانه ها این اصلاحات مدیریتی انجام خواهد شد .

«بعضی از مدیران فراموش کرده اند به چه قیمتی در این مناصب قرار گرفته اند»

وی در جواب سئوالی در مورد اقداماتی که برای پیگیری مشکلات جانبازان تاکنون صورت داده گفت: آنچه که این کشور دارد و امروز ما داریم سربلند زندگی میکنیم ما حصل تلاشها٬ فداکاری ها و زحماتی است که خانواده محترم ایثارگران و شهداء و جانبازان انجام داده اند. این نگران کننده است که بعضی مدیران ما فراموش کرده اند که به چه قیمتی در این مناصب قرار گرفته اند و این شرایط کشور ماحصل فداکاریهای چه کسانی است.

نماینده ماهشهر ٬ امیدیه٬ هندیجان و بندر امام اظهار کرد:مجلس دهم هر جایی که منافع و موضوعات خانواده شهداء ٬ جانبازان و ایثارگران بوده یکپارچه حمایت کرده اند و نظر مساعد داشته اند.

«سد گتوند برای بررسی کارشناسی آن در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار گرفته است»

دگتر گلمرادی در رابطه با سد گتوند تصریح کرد: ما در مدیریت منابع آب کشور مشکل داریم و این مشکل هم مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه طی دو دهه گذشته دولت ها در رابطه با منابع آب کشور سیایت گذاری مطلوبی نداشته اند و در این مورد سدهایی وجود دارند که کارشناسی نشده اند و مشکلات خیلی جدی را دارند که از جمله میتوان به سد گتوند اشاره کرد.

وی عنوان کرد: موضوع سد گتوند در دستور کار کمیسیون انرژی و کمیته نیرو آن قرار گرفته است که در این کمیته حتما به شکل کارشناسی بررسی میشود و همه جوانب آن دیده میشود که در آینده خطرات جدی برای یک منطقه ایجاد نکند .

«به تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران رأی منفی دادم»

عضوء کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران گفت: به نظر من در این شرایط این کار مطلوبی نبود البته نه به این معنی که در شهرداری مشکلی وجود ندارد. بلکه منظور این است که در این شرایط و با این سبک و روش ٬ تحقیق و تفحص به صلاح کشور نبوده است و من هم جزء آن کسانی بودم که در واقع رأی منفی بر تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران دادم .

«مدیران دو دهه اخیر خوزستان هیچ بهانه ای برای کم کاری هایشان مورد قبول نیست»

در ادامه دکتر گلمرادی ضمن انتقاد به نحوه عملکرد مدیران دو دههٔ اخیر خوزستان بیان کرد:
چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران میگذرد. دههٔ اول آن بهر حال دوران دفاع مقدس و جنگ بود. بهرحال طبیعی است که استان شرایط خاص خود را داشت و انتظار این هم نبود که ما بتوانیم در عمران و آبادانی موفق باشیم . بعد از پایان یافتن جنگ هم تا یک دهه باز به دلیل وجود محدودیت ها و کمبودات فراوان و باقی بودن آثار جنگ در مباحث زیر ساختی باز قابل گذشت است و نمیشود انتقادی به آن داشت . ولی باید بپذیریم در این دو ده‍هٔ اخیر هیچ بهانه ای برای نمرهٔ مردودی مسئولین اجرائی استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر شما در هر کجای دنیا بررسی کنید متوجه میشوید هر جائی که موفقیت و پیشرفتی بوده به دلیل دو مولفه تیم های مدیریتی آنها و مردم آنجا بوده است یعنی مردم مطالبه گر بودند ٬ مسئولین عُرضه داشتند و توانمند بودند که در نهایت حاصل آن رشد و پیشرفت بوده است .

نماینده مردم ماهشهر٬ امیدیه٬ هندیجان و بندر امام ادامه داد: باید بپذیریم طی دو دههٔ گذشته هم نمایندگان مجلس ٬ هم مدیران اجرایی استان و هم مردم خوزستان همه با هم هماهنگ شدند تا وضع استان خوزستان این باشد که محروم از خیلی از امکانات٬ موفقیت ها و دستاوردها باشد و شاید عمق فاجعه داستان خیلی بیشتر از این چیزهایی است که شما بعنوان دغدغه های شهری و استانی مطرح میکنید.

گلمرادی افزود: فاجعه آنجاست که در کنار ما و شما خانواده هایی هستند که به علت فقر شدید و نداری به نون شب خود محتاج اند و نیز نمیتوانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند تا ادامه تحصیل بدهند و همچنین در صورت بیماری خود را درمان کنند. مقصر این همه مسائل و مشکلات مردم استان کیست؟ همین تا به امروز خیلی از مدیران اجرائی استان خوزستان میگویند به خاطر جنگ و دوران دفاع مقدس ما این وضعیت را داریم و منم در جواب میگویم بلا نسبت شما خیلی بیخود میگویید!!

«رسانه هایی که به ضعف مدیران ناکارآمد استان نپرداختند آنها هم در عقب ماندگی خوزستان مقصرند»

وی با اشاره به عدم بهره گیری مدیران گذشته در دوران دفاع مقدس از تهدید دشمن به عنوان یک فرصت برای رشد پیشرفت استان تشریح کرد: جنگ همانطور که برای کشور نعمت بود برای استان خوزستان نعمت پر رنگ تری بود. زیرا برای جبران خسارتهای جنگ پول و اعتبارات فراوانی به استان سرازیر شد ولی به جای اینکه مدیریت و برنامه ریزی شود فقط حیف و میل شد. مگر همین دو دهه گذشته هم مطالبات مدیران برای پیشرفت استان توسط مسئولین ارشد نظام همه جوره پاسخ داده نمیشد؟ پس حتما ما کوتاهی کردیم و به خاطر میز و صندلی نرفتیم و بگوئیم اعتبارات کم است .

نماینده ماهشهر امیدیه٬ هندیجان و بندر امام افزود: بنابراین امروز هیچ کس منهای این مدیرانی که بالاخره تعصب خوزستان را دارند و خودشان را متعلق یه اینجا میدانند در واقع اینها متهمین اصلی عقب ماندگی خوزستان هستند. البته اصحاب رسانه هم مقصرند به این دلیل که ضعف و ناکارآمدی این مدیران را خیلی به آن نپرداختن و بین مردم مطرح نکردند.

دکتر گلمرادی در مورد مجمع نمایندگان خوزستان اظهار داشت: مجمع نمایندگان از یک همگرایی خوبی برخوردار هستند و با تپجه به مشکلات گذشته ما به این نتیجه رسیده ایم که محکوم هستیم به اینکه متفاوت از گذشته در خدمت مردم باشیم و بیشتر وقت بگذاریم همگراه باشیم و مطالبه کنیم .

«راه نجات خوزستان تعویض مدیران ناکارآمد و تعیین جایگزین مناسب براساس شایستگی است»

وی در جواب گلایه ای که از وضعیت درمانی ماهشهر ٬ هندیجان و سربندر شد بدلیل اینکه امکانات درمانی مناسب در این سه شهر وجود ندارد اظهار کرد: ما از روز اول انتخاب بدون تعارف در بحث تغییر و تحولات مدیریتی شبکه بهداشت حوزهٔ انتخابیه ورود کردیم چون اعتقاد دارم اگر به دنبال نجات استان و حوزه های انتخابیه خود هستیم باید مدیران ناکارآمد تعویض و براساس شایسته سالاری جایگزین مناسبی برای آنها تعیین کنیم نه اینکه چون در انتخابات همراه ما بوده مثلا الان سکان بهداشت و درمان را در اختیارش قرار دهیم خیر اصلا چنین نیست .

نماینده ماهشهر٬ امیدیه٬ هندیجان و سربندر از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت و درمان گزارشی را ارائه کرد و بیان داشت: در همین فاصله کوتاه نزدیک به ۲۵ متخصص به شهرستان ماهشهر اضافه شده ٬ فضای فیزیکی بیمارستان آنجا تغییرات خیلی جدی در آن شکل گرفته و همچنین با بیمارستان تأمین اجتماعی داریم به نتایج خوبی میرسیم و در کل میتوان به این مسئله اذعان کرد همین تغییر مدیریتی : شده که روند تغییر و تحولات در حوزه بهداشت و درمان منطقه به درستی انجام شود.

دکتر گلمرادی افزود: در رابطه با بحث بیمارستان سوانح سوختگی یک مطالبه خیلی جدی هم از وزارت نفت داریم که در کمیسیون انرژی هم موضوع آن مطرح شده است و همچنین در بحث این آتش سوزی شرکت بوعلی سینا هم حدودا ۲۰ پیشنهاد مشخص را ارائه کرده ایم که یک بخشی از آن همین تأمین امکانات بهداشتی و درمانی و امداد و نجات است .

«در کشور ما احزاب باعث عقب افتادگی کشور میشوند/ نه اصول گرا هستم نه اصلاحاتی بلکه مستقل وارد لیست امید شدم/ بیکاری جوانان در وضعیت اسفناکی قرار دارد»

وی در جواب سئوالی که پرسیده شد در مورد اینکه چرا با وجودی که در ابتدا در لیست امید قرار داشتید و مورد حمایت اصلاح طلبان بودید بعد به سمت اصولگراها تغییر موضع دادید؟ گفت: لیست امید یک لیست متفاوت از اصلاحات بود در واقع قرار بر این بود در این لیست هم اصلاحاتی٬ هم مستقل و هم اصولگرای معتدل وجود داشته باشد و من هم از روز اول اعلام کردم که هیچ وقت درگیر مباحث حزبی نبوده و نیستم .

دکتر گلمرادی ادامه داد: معتقدم برخلاف جوامع امروزی که احزاب و گروهها نقش مهمی در موفقیت های آنها در عرصه های مختلف ایفا کرده اند ولی در کشور ما احزاب و گروهها عامل عقب ماندگی هستند زیرا چشم و گوش بسته در مقابل اقدامات اشتباهات هم حزبی های خود وقتی سکان دار اجرایی کشور میشوند سکوت میکنند و بدون در نظر گرفتن مصالح کلی کشور و مردم فقط منافع حزبی را در نظر میگیرند. به همین دلیل در انتخابات به صورت مستقل نامزد شدم .

عضوء کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در مورد عضویتم در لیست امید هم باید عرض کنم زمانی که لیست امید تشکیل شد در مرحله اول ابتدا دوستان با من صحبت هایی کردند و شرایط عضویتی آن را بیان نمودند که من نپذیرفتم ولی در مرحله دوم در واقع اسم من را در لیست گذاشتند و من هم به خاطر مشارکت حداکثری که همه باید می آمدند مخالفتی نکردم .ضمن اینکه لیست امید هم که لیست بدی نیست که بخواهیم از آن فرار کنیم .

وی تصریح کرد: بنده به عنوان یک نماینده مستقل بر این باورم که راه نجات کشور که فقط و فقط پرهیز از مسائل جناحی و حزبی و اقدام در جهت رفع مسائل و مشکلات کشور است. در صحن علنی مجلس هم خطاب رئیس جمهور محترم اعلام کردم که کشور دیگر ظرفیت تصمیم گیری های غلط و اشتباه را ندارد و ما حق نداریم به خاطر مباحث جناحی و سیاسی کشور را از توانمندی هایش‌ محدود سازیم زیرا که امروز بیکاری در بین جوانان ما بسیار وضع اسفناکی دارد.

نماینده ماهشهر٬ امیدیه٬ هندیجان و بندر امام ضمن رد این مطلب که قبلا متعلق به جناحی بوده و اینک تغییر رویه داده و گرایش به جناح دیگری دارد گفت: به هیچ عنوان این مطالب را نمیپذیرم زیرا بنده مستقل از هر جناح و طیف سیاسی میباشم من تا زمانی که مشکلات کشور حل نشود و در هیچ حزب و گروهی شرکت نخواهم کرد و کسانی که مدعی هستند شما از ابتدا با این طیف رفتید و بعد هم کنار کشیدید کاملا اشتباه میکنند. بنده وام دار هیچ جناح ٬ گروه و شخصی نیستم . من فقط وام دار سوگندی هستم که در مجلس قرائت شد و نیز وام دار مردمانی هستم که به من اعتماد کردند و من را به عنوان نماینده خویش برگزیدند و این مردم هم از ما کار میخواهند و به این علت است که بر طبق تشخیص خود ٬ بهترین مسیر در خدمت رسانی به مردم را در این میدانم که بصورت یک مستقل در خدمت این مردم باشم .

«اسید پاشی جزء مسائل نادری هست که در استان خوزستان سابقه چندانی ندارد/خبرنگاران نباید آسیب های اجتماعی استان را زیاد برجسته کنند»

دکتر گلمرادی در جواب سئوالاتی که در مورد اسید پاشی در ماهشهر ٬ ریزگردها و درگیرهای منطقه پتک باغملک بود اظهار کرد: این موارد ذکر شده جزء آسیب های اجتماعی استان خوزستان میباشند که در مورد آنها نگرانی های فراوانی وجود دارد اما بحث اسید پاشی نسبت به دیگر موارد ذکر شده جای بحث بیشتری دارد . زیرا مورد اسید پاشی برخلاف دیگر موارد خیلی در استان رواج نداشته ولی متاسفانه این هم دارد باب میشود که جای نگرانی خیلی بیشتری در این مورد است .

وی ضمن توصیه به خبرنگاران که موارد اینچنینی را خیلی به صورت برجسته مورد انعکاس رسانه های خود قرار ندهید در ادامه بیان کرد: نگرانی خیلی جدی که در این باب وجود دارد همین موضوعات بحث جاذبه های گردشگری است. زیرا در مواقعی که خیلی از استانها بیشترین تلاش خود را برای جذب هر بیشتر مسافر و گردشگر به استان خود میکنند که بالطبع در آمد زایی بالایی هم برای آنها دارد ما با برجسته نشان این اتفاقات در رسانه های خود بیشتر باعث دفع گردشگران میشویم .

دکتر گلمرادی افزود: نظرم این است که رسانه ها با ظرافت خاصی و با پرهیز از هیاهوهای رسانه ای با مدارای بیشتری به این مسائل بپردازند و در عوض در خارج از محیط رسانه مرتب به مسئولین برای حل این مشکلات از طریق طرح سئوال و بیان مطالبات جامعه فشار وارد کنند.

نماینده ماهشهر٬ امیدیه٬ هندیجان٬ بندر امام تصریح کرد: من همراه با فرماندار محترم ماهشهر در مورد این حادثه اسید پاشی مرتب پیگیری میکنیم که با عاملین این واقعه برخورد جدی شود و سپس یک اقدام اساسی هم برای جلوگیری از تکرار حوادثی از این دست در دستور کار قرار مسئولین قرار گیرد که دیگر شاهد حوادث اینچنینی نباشیم .

«برای تصدی استانداری خوزستان کسی را معرفی نکردیم »

دکتر گلمرادی اظهار کرد: در رابطه با انتخاب شریعتی به استانداری در ابتدا قرار بود فردی غیر بومی استاندار خوزستان شود ولی در اثر پافشاری مجمع نمایندگان در انتخاب یک استاندار بومی ٬ وزارت کشور هم تصمیم گرفت این خواسته را بپذیرد. اینکه مستقیم فردی را معرفی کرده باشیم صحت ندارد . وزارت کشور براساس لیستی که از افراد توانمند استان که جناب دکتر شریعتی هم جزء نفرات این لیست بود ٬ اقدام به انتخاب استاندار خوزستان کرد که امیدوارم دکتر شریعتی در کار خود و رسیدگی به عقب ماندگی های خوزستان موفق باشند البته لازم است از استاندار قبلی جناب دکتر مقتداعی هم یکی از دلسوز ترین مدیران استانی است تشکر و قدردانی کنم.

«هندیجان مادرشهر حوزه انتخابیه من است/از محرومیت های هندیجان تأسف میخورم/اولویت اولم حل مشکلات هندیجان است»

وی در مورد وعده های انتخاباتی خود در مورد رفع مشکلات هندیجان گفت: من شهر هندیجان را مادرشهر حوزه انتخابیه خود در همان دوران تبلیغات معرفی کردم و این حال روزی که شهرستان هندیجان دارد واقعا نگران کننده است. جای تأسف دارد شهری با این قدمت ۳هزار ساله همه طور از همه امکانات عقب مانده است. اتفاقأ من اولویتم پرداختن به حل مشکلات هندیجان است که کارهای خوبی هم انجام داده ایم ‌.
عضوء مجمع نمایندگان خوزستان در مورد رفع موانع قانونی که در رابطه با ته لنجی ها در هندیجان است بیان داشت: در بحث حل مشکلات ته لنجی جلسه با رئیس گمرگ کل کشور داشتیم و من از ایشان پاراف و مجوزی گرفتم برای بحث واردات و لوازم یدکی و سایر موضوعاتی هم که مورد دغدغه بود در این جلسه حل کردیم و توانستیم در بحث ته لنجی نتایج خوبی بدست آوریم .

گلمرادی در زمینه رفع مشکلات صیادان هندیجانی گفت: ما توانستیم ۳۵ تومان اضافه ای که سالهای سال روی هر لیتر بنزین از صیادان میگرفتند حذف کنیم و همچنین برای این صیادان عزیز محدودیتی که در مورد استفاده از موتورهای ۷۵ اسب بخاری بود نیز حل کردیم .

وی در مورد پرداختی های حق آلایندگی پتروشیمی ماهشهر اظهار کرد: این بحث پرداخت حق آلایندگی در دوره های قبل از مجلس دهم حل شده بود. منتهی صنایع پتروشیمی اعتقاد دارند که ما صنعت آلوده ای نیستیم . من در این زمینه مکاتباتی انجام داده ام امیدوارم که در سال ۹۶ به نتیجه برسد و بتوانیم این مسئله را نیز حل کنیم .

«حیدر بهمنی همچنان در مدیریت حفاری باقی مانده است»

عضو کمیسون انرژی مجلس در رابطه با بحث مدیریت حفاری و شایعاتی که مدام شنیده میشد در مورد بازنشستگی حیدر بهمنی گفت: فعلا تصمیم وزارت خانه نفت این است با توجه به شرایط موجود ایشان به کار خود ادامه دهند البته ما هم به عنوان نمایندگان مردم مواظب هستیم که با این مسئله سیاسی برخورد نشود زیرا که دیگر ظرفیت تصمیم گیری غلط وجود ندارد.

«مسئولین اجرایی و نمایندگان مجلس اگر میخواهند در کار خود موفق شوند نباید از حضور رسانه ها ترس داشته باشند»

دکتر گلمرادی در خصوص ۳ درصد قرارداد های پیمانکاری نفت که قرار بود به مناطق نفتخیز تخصیص داده شود بیان داشت: ما در بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ با رایزنی های فراوانی که مجمع نمایندگان خوزستان و البته کمک کمیسیون انرژی انجام دادند توانستیم رأی مجلس را به تخصیص ۳ درصد به مناطق نفتخیز بگیریم . منتهی برای قانون شدن باید مورد تائید شورای نگهبان هم قرار میگرفت ولی شورای محترم نگهبان به دلایلی ایراداتی به آن گرفت و آن را رد کرد و به مجلس برگشت داده شد ٬ که بازهم از آن دفاع کردیم ولی متاسفانه به علت ریزش رأی که در مرحله دوم صورت گرفت نتوانستیم رأی اکثریت لازم را بدست آوریم. انشالله حتما سال آینده باز هم برای تصویب این مسئله تلاش میکنیم .

نماینده مردم ماهشهر٬ امیدیه٬ هندیجان و بندر امام در خصوص تعامل با رسانه ها گفت: به مجمع نمایندگان و مدیران اجرایی استان این توصیه را میکنم که اگر میخواهند موفق باشند نباید از حضور و وجود اصحاب رسانه و قلم ترس داشته باشند زیرا انتقادات و فشارهای رسانه ای سبب میشود که به اشکالات و ضعف های خود پی ببریم و به اصلاح خود بپردازیم قبل از اینکه مورد سرزنش و نمره مردودی مردم قرار بگیریم .

دکتر گلمرادی در پایان اظهار داشت: نماینده مجلس مانند نماینده کل کشور است. یعنی به لحاظ قانونی و اخلاقی هر نماینده باید نسبت به همه مواضع حتی در سطح بین المللی هم اظهار نظر بکند زیرا ما باید برای موفقیت جامعه بشری نقش آفرینی کنیم و از سوی دیگر باید افتخار هم بکنیم که نماینده استانی هستیم که سرآمد است در دوران دفاع مقدسی که باعث بیداری اسلامی شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *