توزیع میوه نوروزی در استان خوزستان آغاز شد

خورنا|احمدرضارستمی: کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: توزیع میوه های نوروزی با هدف تعدیل قیمت بازار در خوزستان آغاز شده است

وی ضمن اعلام این خبر افزود : از ۲۵ اسفندماه سال جاری توزیع میوه در بیش از ۱۰۰ غرفه عرضهٔ مستقیم آغاز گردیده و تا ۲۵ فروردین ماه ۹۶ ادامه خواهد داشت .

کیخسرو چنگلوایی با اشاره به نوع میوه ها گفت: سیب اعم از زرد و قرمز و پرتغال میوه های توزیعی برای تعدیل قیمت بازار جهت رفاه مصرف کنندگان هستند که انواع سیب ۳۵ هزار ریال ، پرتغال والنسیا ۴۵ هزار ریال ، پرتغال تامسون ۲۰ هزار ریال برای مصرف کننده می باشد ، بدیهی است میوه سالم و مرغوب باید تحویل مصرف کننده شود و هرگونه زدگی و خرابی باید از سبد توزیع حذف گردد.

وی با تاکید بر وجود پرتغال و سیب ذخیره شده در استان اظهار داشت : هیچ گونه محدودیتی از نظر توزیع وجود ندارد و در صورت نیاز و کمبود ، ورود پرتغال وارداتی می تواند به عنوان سوپاپ اطمینان عمل کند .

رئیس ستاد خبری و اطلاع رسانی نوروز استان خوزستان ادامه داد که تا امروز بیش از۱۵۰ تن پرتغال و بیش از ۸۰ تن سیب در سطح استان توزیع و تحویل غرفه های عرضهٔ مستقیم شده است .