رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت خوزستان خبر داد:

قیمت مرغ در خوزستان کاهش یافت

با توجه به افزایش غیر معمول قیمت مرغ در روزهای اخیر ، با پیگیری های انجام شده توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان، رئیس این سازمان اعلام کرد: هیچ گونه محدودیتی برای عرضه مرغ در سطح استان وجود ندارد و از امروز شاهد کاهش قیمت این کالای ضروری در استان خواهیم بود.

خورنا|احمدرضارستمی: مهندس حسن زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان در جلسه ستاد حمایت از حقوق مصرف کنندگان که در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان برگزار شد ضمن اعلام خبر کاهش مرغ اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده توسط سازمان و هماهنگی با اعضای ستاد تنظیم بازار جهت ورود مرغ مورد نیاز مردم٬ در ایام پایانی سال شاهد کاهش قیمت این کالای اساسی در استان خواهیم بود .

مهندس حسن زاده افزود: مقرر گردیده واردات و عرضه مرغ در استان مشروط به اخذ مجوز بهداشت از محل مبداء هیچ گونه منعی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مرغ های عرضه شده معمولا از استانهای شمالی که دارای مجوز بهداشتی است وارد استان می شود تصریح کرد : دیروز قیمت مرغ در استان ۸۷هزار ریال بوده ولی هم اکنون مرغ با نرخ ۷۸هزار ریال جهت مصرف کننده عرضه می شود .

مهندس سید نوراله حسن زاده با اشاره به کنترل و نظارت بر بازار در ایام پایانی سال افزود: دولت به منظور کنترل بازار از هرگونه دخالت ناسالم و ورود غیر ضروری خودداری نموده و فقط به عنوان ناظر برای اجرای سالم کنترل بازار ورود پیدا می کند.

وی افزود : در همین راستا طرح پایش بازار از اول اسفند ماه شروع شده و تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت که این امر شامل نظارت بر قیمت های کالا و خدمات خواهد بود .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان خاطر نشان کرد : طرح پایش کالا و خدمات علاوه بر سطح عرضه، کنترل قیمت ها در دفاتر هواپیمایی و پایانه های مسافربری و ریلی را نیز شامل خواهد شد .

وی در ادامه با اشاره به استقبال مردم از برگزاری نمایشگاه بهاره عنوان کرد: امسال نمایشگاه بهاره در اهواز با ۲۰۰ غرفه در راستای تنظیم و کنترل بازار تا ۲۵ اسفند ماه برپا می باشد و اجناس و اقلام ضروری در آن از جمله آجیل و خشکبار ، شیرینی ، پوشاک ، کیف و کفش و مواد غذایی و پروتئینی و شوینده با ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه می شود.

گفتنی است در پایان این جلسه : رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز ضمن تقدیر از کنترل و تنظیم بازار در ایام پایانی سال با اهداء لوح از کلیه روسای اتحادیه ها و اتاق اصناف تقدیر و تشکر کرد.