شور و شادی چهارشنبه آخرسال را به سوز وافسوس تبدیل نکنیم

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرماهشهر : چهارشنبه آخر سال نزدیک می شود و به طبع آن امکان بروز حوادث ناشی از سوختگی و انفجار مواد محترقه نیز وجود دارد، سوختگی های چهارشنبه آخر سال منوط به سن و جنسیت خاصی نیست و در سنین بین ۱۵ الی ۳۰ سال بیشتر است.

خورنا – بهروز محسنی  اظهار کرد : هر ساله درآخرین چهارشنبه سال ، شاهد برپایی آتش واستفاد از مواد محترقه به عنوان مراسم چهارشنبه سوری هستیم. بی شک با وجود تذکرات و هشدارهای امنیتی ، ایمنی و پزشکی که هر ساله تکرار می شود و پخش صحنه های دلخراشی که در اثر بی توجهی به این توصیه ها رخ داده است؛ باز شاهد آنیم که هر ساله تعدادی خانه یا مغاره ویا … می سوزدو عده ای به طرز فجیعی می سوزند و عده ای دچار نقص عضو می شوند و تعدادی هم متأسفانه به سال جدید نرسیده و سورشان به سوگ تبدل می شود.

وی بیان داشت : به نظر می رسد بی توجهی به عواقب کار و تنها به فکر شور و لذت آنی بودن به اضافه اینکه همه هم مدعی اند کارشان بی خطر است و تدابیر لازم را اندیشیده اند؛ سبب می شود که این قصه پر غصه هر ساله تکرار شود.

محسنی بابیان اینکه هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی وسهل انگاری دربرپایی این مراسم می تواند زیان های جانی ومالی سنگین وغیر قابل جبرانی را در پی داشتهباشد افزود: یقینا کسی راضی به مشاهده این نوع حوادث نیست ولی سهل انگاری ، ندانم کاری وبی مسئولیتی برخی از افراد کار رابه جایی می کشاند که خانواده ها بمناسبت رسیدن سال نو به جای جشن وشادی درکانون خانواده درمقابل بیمارستان ها ویابرسر مزارعزیزان خود اشک ماتم بریرند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرماهشهر،با تاکید بر نقش والدین در جلوگیری از رفتارهای پرخطر کودکان و نوجوانان اظهار داشت : والدین کلیدی ترین نقش را درمقابله جدی با استفاده کودکان با وسایل اتش بازی برعهده دارند که درصورت عمل به وظیفه خود ، زمینه بروز حوادث تلخ را درچهارشنبه آخرسال از بین می برد .

وی  با اشاره به اینکه ایران اسلامی هنوز در سوگ شهدای آتش نشانست از کلیه شهروندان بویژه گروه های مردم نهاد دعوت کرد تا بامراجعه به آتش نشانی و پوشیدن لباس آتش نشانی عکس بگیرند و با انتشار درفصای مجازی بیاد شهدای آتش نشان به کمپین (احترام به آتش نشانان شهید –  نه به چهارشنبه سوری خطرناک ) بپیوندند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *