یاد یار ۱ در بهبهان با آیین بزرگداشت استاد فتح الله شکیبایی آغاز شد

خورنا -آیین بزرگداشت استاد فتح الله شکیبایی ازشاعران معاصر در بهبهان تحت عنوان یاد یار برگزار شد.

شایان ذکر است در این مراسم که با حضور خانواده و نزدیکان استاد شکیبایی در تاریخ ۲۰ اسفند و در محل مجتمع فرهنگی و هنری آفاق بهبهان برگزار شد شاعران و نویسندگان بهبهانی در خصوص شخصیت و آثار ایشام به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

استاد شکیبایی با نشریات مختلف همکاری نزدیک داشت و یکی از نویسندگان اصلی مجله فکاهی (توفیق )بود .

آثار به چاپ رسیده از استاد فتح الله شکیبایی که بیشتر آنها دفتر شعر میباشند به ترتیب عبارتند از :مرثیه ای برای دلم (مجموعه شعر)،غرنگ(مجموعه داستان )الکی خوش (فکاهی)…لحظه های بارانی (مجموعه شعر )،بهاری در سوگ(مجموعه شعر)صنوبر را بگویید(مجموعه دوبیتی )سنگ ام که می اندیشم(مجموعه شعر )،دو بیتی های بهبهانی،داهول و شعرها و شهرها میباشد.

گفتنی است علی حاجی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان ضمن خیرمقدم به حاضرین به تشریح اهداف تشکیل دبیرخانه پرداخت

ایشان در ادامه بر لزوم قدردانی از مفاخر و فرهیختگان تاکید نمودند و نکوداشت مفاخر هر خطه را بزرگداشت آیین ها رسوم و سنن یک دیار معرفی کردند.

ایشان همچنین به بیان به معرفی چره های نامدار و اساتید و بزرگان بهبهان پرداختند

لازم به ذکر است در این مراسم با شکوه مسعود سرحدی استاد دانشگاه و دبیر موسسه پژوهشی ارجان و بهبهان نیز به عنوان سخنران مراسم به تبین آثار و اشعار استاد فتح الله شکیبایی پرداختند.

سرحدی در خاتمه با مقایسه اثار شکیبایی بر لزوم تداوم این مراسم تاکید نمودند

از دیگر برنامه های این همایش میتوان به سخنرانی استاد کاکازاده، کریمی پور و شعر خوانی شاعرانی چون سدهی ، مشتهی ، مختاران و دژم و همچنین پخش کلیپ و اجرای موسیقی توسط گروه عشاق بهبهان و نقالی نگار قاسمپور دانش آموز نوجوان بهبهانی اشاره نمود.

در خاتمه همایش که تا پاسی از شب و با حضور فرماندار بهبهان ادامه داشت از فرزندان و خانواده استاد شکیبایی با اهدا لوح سپاس ، تابلو خوشنویسی و تندیس جام برنزی ارجان و حلقه قدر تجلیل شد.
آیین بزرگداشت استاد شکیبایی تحت عنوان سلسله آیین های نکوداشت مفاخر با نام یاد یار در بهبهان برگزار شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *