در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خوزستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان: برای۲۳ هزار و ۱۲۱ نفر در استان خوزستان اشتغال ایجاد شده است

سیدنور محمدپور: تعهد دستگاه‌ها در سامانه رصد، ایجاد شغل برای ۱۹ هزار و ۱۲۷ نفر بود که حدود ۱۲۲ درصد تعهد دستگاه‌ها در زمینه اشتغال محقق شده است ٬ یعنی بر اساس سامانه رصد برای ۲۳ هزار و ۱۲۱ نفر شغل در استان خوزستان ایجاد شده ‌است

خورنا|احمدرضارستمی: در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، سیدنور محمدپور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: از ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار ابلاغی به بانک‌ها برای تسهیلات مشاغل خانگی مبلغ پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بانک ملی، ۶ میلیارد تومان به بانک صادرات و سه میلیارد تومان نیز به بانک ملت اختصاص یافته است و در حدود ۳.۵ میلیارد تومان آن هنوز باقی‌ مانده است.

وی افزود: تمام اعتبارات ابلاغی بانک ملی جذب شده است. بانک ملت حدود ۶۵ درصد و بانک صادرات نیز ۷۱ درصد از اعتبارات ابلاغی خود را جذب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در مجموع از اعتبارات ابلاغی، ۱۱ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان جذب سهمیه برای حدود ۲هزار و ۶۲۶ نفر انجام شده و در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیارد تومان از اعتبارات ابلاغی هنوز باقی مانده است.

محمدپور توصیه کرد: از بانک‌های عامل می‌خواهیم اطلاعات خود را در سامانه مشاغل خانگی وارد کنند تا بتوانیم راستی ‌آزمایی لازم را انجام دهیم و به مسئولان ذی‌ربط گزارش دهیم.

وی تصریح کرد: تعهد دستگاه‌ها در سامانه رصد، ایجاد شغل برای ۱۹ هزار و ۱۲۷ نفر بود که حدود ۱۲۲ درصد تعهد دستگاه‌ها در زمینه اشتغال محقق شده است ٬ یعنی بر اساس سامانه رصد برای ۲۳ هزار و ۱۲۱ نفر شغل در استان خوزستان ایجاد شده ‌است. خوشبختانه از ۲۲ دستگاه اجرایی که در سامانه حضور دارند، حدود ۱۷ دستگاه بالاتر از ۱۰۰ درصد از تعهدات خود را محقق کرده‌اند و چهار دستگاه دیگر نیز کمتر از ۵۰ درصد از تعهدات خود را عملی کرده‌اند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان گفت: با اشاره به دستور استاندار مبنی بر مشارکت همه دستگاه‌های استان در اشتغال‌ ، پیشنهاد می‌کنم یک جلسه دیگری برگزار شود تا علاوه بر تشویق دستگاه‌ها، آن‌ها بتوانند تعهدات جدید خود را نیز در مورد اشتغال اعلام نمایند.