مدیرکل منابع طبیعی خوزستان:

مقابله با مشکل ریزگردها به مدیریت سرزمینی نیاز دارد

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان: بحث مقابله با مشکلات ریزگردهای استان تنها خاص منابع طبیعی نیست بلکه مدیریت سرزمینی را هم نیاز دارد.

خورنا| احمدرضارستمی: احمد مطیعی مدیر کل منابع طبیعی استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به مشکلی که در خوزستان پیش آمده و بسیج هیئت دولت ٬ امیدواریم بتوانند با این مشکل مقابله و ریزگردها را کنترل کنند. اولویت اول ما مقابله با ریزگردها است ولی بحث مقابله با آن تنها خاص منابع طبیعی نیست بلکه مدیریت سرزمینی را هم نیاز دارد.

وی افزود: برنامه داریم تا با هماهنگی استانداری برای مقابله با ریزگردها از مجموعه دستگاه ها و عوامل اجرایی مردمی استفاده کنیم تا ریزگردها کنترل شود.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان در ارتباط با شیوه کاری گفت: با هماهنگی استانداری بقیه دستگاه های اجرایی مؤثر را با مشارکت مردم در این زمینه به کارگیری می کنیم.

مطیعی خبر داد: در ابلاغ وزیر جهاد استفاده از نیروهای بسیج را در اولویت کاری قرار داده که با هماهنگی های انجام شده با بسیج استان این وظیفه را انجام می دهیم تا دین خود را به مردم خوزستان ادا کنیم.

وی در ارتباط با کانون های بحرانی ریزگردها گفت: بر اساس مطالعاتی که ستاد مبارزه با بیابان زدایی و ریزگردها انجام داده کانون ها شناسایی شده است. در حال حاضر کانون شمال شرق و جنوب شرق در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: بیش از یک هفته است که در عرصه ها کار کشت نهال انجام می شود و امیدواریم بتوانیم اقدام مؤثری را در این روزهای پایانی سال انجام و پوشش گیاهی نسبتا خوبی را ایجاد کنیم.

مطیعی بیان کرد: بر اساس مطالعات اولیه که صورت گرفته نهایت هدف ایجاد پوشش گیاهی است که روش های فنی دیگری را نیز با همکاری کارگروه های تخصصی ستاد ملی مبارزه با ریزگردها تعیین و اجرایی خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: کل عرصه بحرانی که برای نهال کاری در اولویت قرار گرفته حدود ۳۰ هزار هکتار است.