رئیس هیات مدیره گروه فولاد: وضعیت رو به بهبود گروه ملی صنعتی فولاد ایران مدیون حمایتهای شبانه روزی استاندار خوزستان است

خورنا|احمدرضارستمی: در جریان حضور استاندار خوزستان در جمع کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران مهندس حمید محمودی رئیس هیات مدیره این شرکت ضمن اشاره به این که گروه ملی فولاد در سال ۱۳۸۸ به بخش خصوصی واگذار و در سال ۱۳۹۰ پرونده آن دچار فساد کلان اقتصادی شد و به این علت تاکنون بخش عمده ای بدهی بانکی و سوء جریان مالی از آن به ارث رسیده گفت: متاسفانه گروه ملی جزء معدود شرکتهایی است که ۷۰ ماه بدون مالک است و کم شرکتی پیدا میباشد که چنین وضعیتی داشته باشد.‌

وی افزود: در طی این مدت کارکنان شرکت تحت نظارت دادستانی ٬ سرپرستها و مدیران قسمتها تلاش کردند که این کارخانه را سر پا نگه دارند.

محمودی اظهار کرد: از زمانی که دکتر شریعتی استاندار شد اولین جلسه مرا احضار کرد و فرمود که گزارش کاملی از این شرکت تهیه کنم تا پیگیری کند و امروز در اثر پیگیری های دکتر شریعتی پس از صدها جلسه کارشناسی با رده های مختلف٬ بانک ملی از کسوت طلبکار گروه ملی صنعتی فولاد ایران تبدیل به خریدار شد و انشالله در روز شنبه در کسوت مالک با نقل و انتقال رسمی سهام قرار خواهد گرفت که این وضعیت رو به بهبود گروه ملی صنعتی فولاد ایران همه و همه از پیگیری های شبانه روزی ٬ هدایت و حمایت استاندار محترم خوزستان بوده است و من به نمایندگی از تمام همکارانم در این شرکت از ایشان تشکر میکنم.

رئیس هیات مدیره گروه فولاد با بیان اینکه در حال حاضر شرکت توانسته یک سری تعهدات را عمل و ۴ ماه حقوق موقعه کارکنان را بپردازد گفت: در این مسیر دکتر شریعتی خیلی زحمت کشیده اند و گاهی ساعت ۲ بعد از نصف شب با من تماس میگرفتند و از من گزارش روند کارهای را میخواستند و اگر به مشکلی برخورد میکردم خود شخصا با من همراه برای رفع مشکل میشد و هیچ کس در این ۷۰ ماهی که شرکت دچار مشکلات فراوان بود به اندازه این ۴ ماه که دکتر با ما همراهی کردند نتوانست مثمرثمر باشد .

وی در ادامه ضمن بیان این مطلب که هنوز مشکلات مان به طور کامل مرتفع نشده است گفت: ما استراتژی ادامه فعالیت خود را در قالب برنامه های بلند مدت ٬ میان مدت و کوتاه مدت را به بانک ملی داده ایم و خوشبختانه این برنامه ها مصوب و مورد تائید قرار گرفته است .

محمودی تصریح کرد: فعالیتهای آینده شرکت را در سه حوزه دنبال میکنیم که در ابتدا اصلاح ساختار مالی و واگذاری دارائی های مازاد خود مدنظر میباشد و باید دارائی های شرکت را نیز تجدید ارزیابی کنیم تا از شمول ماده ۱۴۱ و زیان تقریبا یک تریلیون تومانی فعلی خارج شویم که در این مسیر اطلاعات ٬ امکانات و ابزارهای قانونی آن را نیز داریم .

رئیس هیات مدیره گروه فولاد بیان کرد: حمایتها و محبت های دکتر شریعتی باعث شد با مصوبه شورای تامین استان گروه ملی فولاد ایران حتی با وجود بدهکاری های فراوان بتواند از یک مسیری استفاده کند که ابزارهای مالی و تسهیلاتی برایش فراهم شود. این دستاورد که دیروز در هیات مدیره بانک ملی هم مصوب شد سبب میشود که تا قبل از عید بتوانیم از این مسیر استفاده کنیم و ما دیگر به سمت تولید سود آور حرکت داشته باشیم.

محمودی گفت: مشکل دوم ما تامین شمش است که متاسفانه قیمت تولید آن معادل با قیمت تمام شده محصول است که در این زمینه هم دکتر شریعتی کمکهای فراوانی برای رفع این معزل داشته اند تا انشالله بتوانیم حوزه خرید و بازرگانی شرکت را سود آور کنیم .

وی اظهار کرد: در حوزه بعدی هم انشالله مسئولین تولید شرکت بتوانند محصولات جدیدی با حاشیه سود بیشتر و ارزش افزوده بالاتر را در دستور کار خود قرار دهند .

رئیس هیات مدیره گروه فولاد در پایان گفت: امروز در نقطه ای هستیم که الحمدالله یک رضایت نسبی در بین کارکنان ایجاد شده است و با این حساب برای گروه ملی روزهای خوبی را در آینده پیش بینی میکنم .