برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان بندر ماهشهر در مجموعه تفریحی و قایقرانی دریاچه خور

غلامحسین کمایی :اجرای بیش از 100 هزار تن آسفالت در سطح شهر آمار بسیار خیره کننده‌ای است که در حال رسیدن به آن هستیم.

خورنا –  غلامحسین کمایی صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که در پارک ساحلی خور سیف برگزار شد، اظهار کرد: کارهای عمرانی بسیار خوبی در سطح شهرستان بندر ماهشهر در حال اجرا است و کارکنان شهرداری به صورت جهادی در حال اجرای این پروژه‌ها هستند.

وی ادامه داد: اجرای بیش از ۱۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر آمار بسیار خیره کننده‌ای است که در حال رسیدن به آن هستیم. آسفالت‌ ریزی عمدتاً در مناطق محروم انجام می‌شود و خدمت به قشر محروم جامعه است.

شهردار بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: کارهایی که در دست اقدام قرار دارد اتفاقاتی است که به کمک کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر و ادارات و نهادهای مختلف در حال انجام است.

کمایی متذکر شد: همه این اقدامات برای افزایش رفاه عمومی و آسایش شهروندان است و شهرداری بندر ماهشهر تلاش خواهد کرد برای رسیدن به این مهم تمام تلاش خود را به کار ببرد، چنانچه تاکنون نیز همینگونه بوده است.

وی به احداث پارک ساحلی خور سیف ماهشهر اشاره کرد و گفت: اتفاقی که در این نقطه افتاده، اتفاق بسیار بزرگی است. بدترین منطقه شهر را برای استفاده شهروندان به بهترین نقطه شهر تبدیل کرده‌ایم.

شهردار بندر ماهشهر اظهار کرد: مجوز بندر تجاری را نیز از سازمان بنادر و دریانوردی اخذ کرده‌ایم و در صورت اجرای عملیات لایروبی شاهد پهلوگیری لنج‌ های تجاری در این بندر خواهیم بود.

کمایی یادآور شد: مجموعه پارک ساحلی خور ۱۰۰ هکتار مساحت دارد، پارک دریاچه نیز دارای ۵ هکتار مساحت است و ۶۰ آلاچیق نیز در کنار آن احداث شده است.

وی با بیان اینکه نیازمند توسعه فضای سبز هستیم، تصریح کرد: شهرداری بندر ماهشهر در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام داده و تلاش می‌کند این روند را تداوم ببخشد.

شهردار بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: این شهرستان در بحث زیرساخت‌ها تکمیل شده و از این بعد باید به سمت کارهایی برویم که علاوه بر ایجاد اشتغال بحث گردشگری را نیز توسعه دهد.

کمایی با بیان اینکه توسعه گردشگری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، افزود: با همکاری منطقه سوم ندسا و همچنین موافقت دریادار فدوی ۵۲ هکتار از اراضی ساحلی برای احداث پارک ساحلی تحویل شهرداری بندر ماهشهر شده است.

وی در پایان اضافه کرد: گردشگری دریایی نیز همچون سال‌های گذشته در دستور کار شهرداری بندر ماهشهر قرار دارد.

در ادامه این جلسه منصور قمر فرماندار شهرستان بندر ماهشهر طی بیاناتی اظهار داشت: همه ادارات و دستگاه‌های باید به طور کامل آماده پذیرایی و استقبال از میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور باشند.

وی افزود: از هم‌ اکنون باید تابلوهای راهنما از ورودی‌های شهرستان آماده شود تا میهمانان نوروزی برای یافتن مکان‌های تفریحی، خدماتی و محل‌های اسکان دچار مشکل نشوند. این مسأله شاید ساده انگاشته شود اما بسیار مهم است و باعث رفاه بیشتر مسافران نوروزی خواهد شد.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد:‌ ستاد تنظیم بازار نیز باید کنترل و نظارت دقیق و مستمری بر قیمت‌ها داشته باشند تا مایحتاج ضروری مردم و میوه و آجیل شب عید آنها با قیمت مناسب دست مردم برسد.

قمر متذکر شد: باید نظارت بر بازار به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد و اکیپ‌های گشت اصناف، تعزیرات و اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت مستمر از واحدهای صنفی بازرسی به عمل آورند.

وی اظهار کرد: ادارات و دستگاه‌های شهرستان باید از اختلافات و اقامه دعوا علیه یکدیگر خودداری کنند. در این رابطه از دادستان بندر ماهشهر نیز خواهش کرده‌ایم به اینگونه دعوی‌ها رسیدگی نکند.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در ادامه به مشکل اشتغال در این منطقه اشاره کرد و گفت: در کوتاه مدت امکان حل مشکل اشتغال و بیکاری جوانان وجود ندارد و باید برای رفع این معضل برنامه میان مدت و بلند مدت تدوین کنیم.

قمر یادآور شد: توسعه صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی راهکار مناسبی برای حل معضل اشتغال است که در دستور کار ستاد اشتغال و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد بخش خصوصی نیز باید مورد توجه و حمایت قرار بگیرد چرا که یگانه راه حل مشکل اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی تقویت بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه گردش مالی شرکت‌های پتروشیمی در سال معادل ۷ میلیارد دلار است، اظهار کرد: اگر تنها یک‌دوم این پول‌هایی که توسط پتروشیمی‌ها جابجا می‌شود در بانک‌های استان واریز شود می‌توان تسهیلات ارزان قیمتی را به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر در پایان گفت: اگر چنین مسأله‌ای محقق شود بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی استان و همچنین معضل بیکاری برطرف و زمینه اشتغال جوانان جویای کار فراهم خواهد شد

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار نمود: تنوع در محل و مکان برگزاری جلسات شورای اداری کار بسیار مناسب و پسندیده‌ای است.

وی ادامه داد: امیدواریم این روند تداوم داشته باشد و جلسات شورای اداری در مکان‌های مختلف برگزار شود.

امام جمعه بندر ماهشهر در ادامه با تقدیر از نگاه ویژه شهرداری این شهرستان به توسعه فضای سبز و نهال‌کاری، گفت: گسترش فضای سبز با توجه به مشکلاتی که استان خوزستان در بحث ریزگردها دارد بسیار مهم است. البته باید تلاش شود نهال‌های مثمر ثمر کاشته شود. به ویژه کاشت درخت نخل که از ثواب فراوانی نیز برخوردار است.

غبیشاوی همچنین خاطر نشان کرد: در دین مبین اسلام در تمام زمینه‌ها حرف برای گفتن دارد. نهج‌البلاغه امام علی(ع) به ویژه در پنج سالی که زمام‌دار بودند در تمامی زمینه‌ها فرمایشات گهرباری دارند.

وی در پایان به ویژگی‌های مدیر اسلامی از نگاه امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: آراستگی ظاهری، نرم‌خویی و سعه صدر، پرهیز از عصبانیت و خشم، صبر و بردباری و آرامش، مدارا با مردم و زیر مجموعه، محبت کردن به مردم، عفو و گذشت، خودداری از تصمیم‌گیری عجولانه و … بخشی از ویژگی‌های یک مدیر موفق اسلامی است.
خاطر نشان می گردد جلسه شورای اداری شهرستان با کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و بازدید از پارک ساحلی همراه بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *