سواری:یکی از مزایای درختکاری کاهش آلودگی هوا و تولیداکسیژن است

فیروز بیگلری / خورنا،به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ایذه و با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان ویژه برنامه درختکاری در تپه نورالشهداء برگزار گردید .
به گزارش خورنا از ایذه، به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری ویژه برنامه کاشت نهال در تپه نورالشهداء با حضور مردم و برخی از مسئولین ادارات شهرستان برگزار گردید .
یوسفعلی سواری عضو شورای شهرایذه از حضور کم نظیر مردم به خصوص کودکان ، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان ، کارکنان و مسئولین برخی از ادارات که در این برنامه شرکت نمودند تقدیر و تشکر ویژه بعمل آوردند و این حضور بی نظیر را از داشتن و احساس مسئولیت شرکت کنندگان در مقابل محیط زیست و حراست از فضای سبز شهری دانستند .
سواری در ادامه گفت: همانطور که دین مبین اسلام در زمینه کاشت درخت سفارشات زیادی نموده اند بر خود وظیفه دانسته و می دانیم که بستر و شرایط مناسب را جهت درختکاری و همچنین فرهنگسازی لازم در این راستا را به شهروندان به نحو احسنت به انجام رسانیم
عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به فواید درخت و استفاده از سایه و کاهش آلودگی هوا و تولید اکسیژن و دیگر مزایای آن توسط ما انسانها ، از درخت بعنوان نماد زیبایی و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم یاد نمودند . وی یادآوری کرد: همانطور که درخت برای ما انسانها و مخلوقات آفریدگار شادی و شادابی را به ارمغان می آورد ما انسانها نیز با الگو برداری از این صفت و ویژگی میبایست حامل شادی و شادابی برای همنوعان خود در جامعه باشیم .
سواری با اشاره به این نکته که در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی با توجه به اهمیت درختکاری و فضای سبز ما شاهد اختصاص یک روز بعنوان روز درختکاری در تقویم ایران اسلامی هستیم از درخت بعنوان نماد و شاخص زیبایی یاد کردند
یوسفعلی سواری رئیس پیشین شورا شهر ایذه با اشاره به گوشه ای از فعالیتها و عملکرد شهرداری و شورای اسلامی در دوره چهارم از عموم شهروندان در خصوص مشارکت پذیری و حضور در برنامه های فرهنگی ، پاکیزگی و تنظیف شهر دعوت بعمل آوردند.